Toon posts:

Divx hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik het echt niet meer, als ik een divx afspeel lijkt het wel slowmotion maar dan nog brakker zeg maar zowel vanaf cd als hd. Voorheen altijd prima maar ineens doet ie het dus niet meer, ik heb de volgende specs:

PIII 550
512 MB RAM
AGP: ASUS V3800 deluxe = TNT2ultra 32 MB
nieuwste detonator drivers geinstalleerd.
PCI2: Creative SBLive player
PCI3: 3com NIC
Primary IDE:
Master: Maxtor Diamond+ 20 GB 7200 RPM, Ultra DMA Mode 2
Slave: Aopen 121032, Multi-Word DMA Mode2
Secundary IDE:
Niks

Iemand een idee of een tip? Het kan net dat kleine l*llige klote dingetje zijn wat het weer eens verziekt maar wat in godsnaam. Verder vraag ik me af wat al die DMA modes betekenen.

Verwijderd

Heb je ook al eens the playa gebruikt of een alternatieve player. Maar denk wel dat het eerder een hardware probleem is, wat het zou zijn zou ik niet weten.

Heb je ook wel eens je bios opnieuw geflashed met de nieuwste update?

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 16:46
heb het ook weleens met wmp70, met diezelfde film met tha playa geen problemen. dus probeer tha playa eens zou ik zegge.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Primary IDE:
Master: Maxtor Diamond+ 20 GB 7200 RPM, Ultra DMA Mode 2
Slave: Aopen 121032, Multi-Word DMA Mode2
Secundary IDE:
Niks
Even een vraagje, waarom zo?
Als je ze beide op een aparte IDE zet als master, is de performance ook wat meer/hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 22:22 schreef Stevio4u het volgende:
Heb je ook al eens the playa gebruikt of een alternatieve player. Maar denk wel dat het eerder een hardware probleem is, wat het zou zijn zou ik niet weten.

Heb je ook wel eens je bios opnieuw geflashed met de nieuwste update?
Zowel mediaplayer (nieuwe en oude versie) als theplaya.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 22:25 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Even een vraagje, waarom zo?
Als je ze beide op een aparte IDE zet als master, is de performance ook wat meer/hoger.
Die CDRW gaat eruit als ik m'n nieuwe systeem heb daarom had ik het FF zo gedaan, maar ik denk niet dat het verschil maakt met het afspelen van divx aangezien je ze niet tegelijkertijd gebruikt.

Verwijderd

Ik had dit ook bij winxp prof, dan moet je naar configuratiescherm --> systeem --> geavanceerd --> prestaties (instellingen) --> geavanceerd --> en dan moet het gebruik van het geheugen op systeemcache staan (en de processor staat bij mij op achtergrond services). Volgens mij was dat bij mij het enige probleem/oplossing. veel succes.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

St@m

@ Your Service

ik weet het niet zeker maar volgens mij beteknt DMA dat je HD/CD-ROM niet alles meer via de processor doet maar meer via het geheugen, het kan ook andersom zijn, het kan ook helemaal fout zijn :) maar als je dat aanzet wil het ook nog wel eens helpen om je filmpies soepel te laten draaien

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 05 februari 2002 22:29 schreef computeraap het volgende:

[..]

Die CDRW gaat eruit als ik m'n nieuwe systeem heb daarom had ik het FF zo gedaan, maar ik denk niet dat het verschil maakt met het afspelen van divx aangezien je ze niet tegelijkertijd gebruikt.
Heb je dit dus sinds kort of aldoor al?
Vraag hiermee is: Misschien dat sinds je dit gewijzigd hebt, divx haperen.

Lijkt me ook dat die schijf, minstens DMA mode 4 aankan.
Op dinsdag 05 februari 2002 22:29 schreef Djonnie het volgende:
..beteknt DMA ..
DMA -> Direct Memory Access
Is idd. sneller als je het aanzet.
win9X kun je het aanzetten bij je HD of cd in systeemeigenschappen.
bij win2k kun je het bij je primary of secundairy IDE channels aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Die cache optie maakt geen verschil, heb nu cdrw op secundary master maar dit helpt ook niet. Iemand nog een ideetje?

Verwijderd

Zelfde probleem gehad, probeer eens tijdelijk een wat lagere resolutie te nemen, bijv 800x600 omdat de meeste DivXjes ongeveer 720 pixels breed zijn. Kleur wel op 24 of 32 bit laten staan.

Ook doet WMP het op fullscreen (alt-enter) vaak beter dan in zo'n suf fisher-price window.

edit: goed typen is moeilijk soms

Verwijderd

probeer microdvd eens, die wil meestal ietsje vloeiender lopen als the playa

Verwijderd

ff een aanvulling op mijn bijna naamgenoot...
PowerDVD werkt bij mij altijd het beste!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 01:06 schreef Blerk_NKK het volgende:
Zelfde probleem gehad, probeer eens tijdelijk een wat lagere resolutie te nemen, bijv 800x600 omdat de meeste DivXjes ongeveer 720 pixels breed zijn. Kleur wel op 24 of 32 bit laten staan.

Ook doet WMP het op fullscreen (alt-enter) vaak beter dan in zo'n suf fisher-price window.

edit: goed typen is moeilijk soms
Op 800x600 werkt het inderdaad prima, maar ik draai altijd 1600x1200 en hij deed het ook altijd, maargoed het werkt dus iig bedankt. Zal ie het later wel weer gewoon doen omdat je zegt tijdelijk?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou geen divx van cdrom kijken maar van HD dat scheelt weer cpu load...

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

gewoon de kwaliteit lager zetten en verder van je scherm af gaan zitten >:)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 14:11 schreef computeraap het volgende:
Op 800x600 werkt het inderdaad prima, maar ik draai altijd 1600x1200 en hij deed het ook altijd, maargoed het werkt dus iig bedankt. Zal ie het later wel weer gewoon doen omdat je zegt tijdelijk?
Ik bedoelde eigenlijk 'tijdelijk' als in alleen even om naar een DivXje te kijken :)
Je zegt dat-ie het vroeger wel goed deed in 1600x1200, was dat ook dezelfde film? Omdat verschillende bitrates in gebruik zijn voor zowel beeld als geluid is de CPU load niet voor iedere divx gelijk. Kan dus zijn dat-ie een 'simpelere' film wel smooth doet op 1600x1200 maar eentje met hogere bitrate niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 19:37 schreef Blerk_NKK het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk 'tijdelijk' als in alleen even om naar een DivXje te kijken :)
Je zegt dat-ie het vroeger wel goed deed in 1600x1200, was dat ook dezelfde film? Omdat verschillende bitrates in gebruik zijn voor zowel beeld als geluid is de CPU load niet voor iedere divx gelijk. Kan dus zijn dat-ie een 'simpelere' film wel smooth doet op 1600x1200 maar eentje met hogere bitrate niet.
Yep, zelfde film en bij andere films is het ook zo :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 19:29 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Zou geen divx van cdrom kijken maar van HD dat scheelt weer cpu load...
Check ze ook van HD.
Pagina: 1