[cm] Casecam

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Ik lijk deze week wel gek ik heb een heel maf idee. Heeft iemand al eens een webcam in zijn casegemod oftewel een CaseCam?

Dat is op zich niet zo lastig maar is het mogelijk om het beeld van dat ding op een externe tv'tje ofzo te projecteren dat past op de plaats waar eerst de diskettedrive gezeten heeft (dus een gat van 4cm bij 10 cm)?

Strava | AP | IP | AW

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

moet passen... maar valt wel op zon gaatje voor je cam...

Verwijderd

Tegen hackers >:)

• Webgnome
nee ik bedoel dat ik een webcam of zo'n kleine zwart wit camera in de kast leg / zet en dan dat beeld van dat ding op een tvschermpje of iets dergelijks laat zien aan de buitekant van de kast

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Met een gewoon camera'tje en een draadje moet dat wel lukken, maar via een webcam en tv out lijkt me weer zo'n gepruts. Voordeel is ook van een gewoon camera'tje en tv'tje dat je resources overhoud.

• Webgnome
heeft iemand evaring met zo'n kleine cameraatjes (die staan volgens mij ook in de conrad gids) maar hoe groot zijn de kleinste tv's of hoe ze noemen wilt die daarvoor geschikt izjn

Strava | AP | IP | AW

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

je kan ook een foto maken in je kast en deze op de buitenkant plakken... tenzij je gekke veranderingen in je case verwacht? :?

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Toevallig klein z/w cameraatje met draadje naar gigavideo en op TV. Wat een afstand zeg van paardeschuur naar slaapkamer :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dan...ga je zitten kijken wachten tot er iets gebeurt? Ik weet niet hoe het met de muizenpopulatie in jouw huis zit maar ik denk dat je dan beter gewoon een foto op de voorkant van je kast kan plakken.
Ik heb trouwens wel een ding gevonden wat camera en scherm in 1 is:

Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/Full/395multi.jpg

:+ (he wat ben ik weer flauw he)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

kwam trouwens bij de conrad vandaan, was projectje van m'n opa en oom om zwanger paard in de gaten te houden.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik zag vandaag bij de lokale elektroboer een heel klein cameraatje. Het was een blokje van ongeveer 10x10mm en zon 25mm hoog, met daarop een rondje met een gaatje(1mm). Volgens mij was het geheel aan te sluiten op bijv je tv-in poort op je vga kaartje.
zou er wel vet uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
=======================
|               |
|     hier je cpu fan  |
|        te zien  |
|               |
|               |
|               |
|               |
|CAM #1         |
=======================

• Webgnome
nou ja het is niet zozeer om de muizenpopulatie in de gaten te houden (die ik niet heb) maar meer om als er bijvoorbeeld een maf geluid uit de kast komt om meteen te kijken wat dat is (als ik rook zie dan weet ik dat er iets brand etc)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Een raampje is goedkoper!

• Webgnome
I know maar een raampje is STANDAARD!

Strava | AP | IP | AW

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

vergeet niet om er ook een lampje bij te plaatsen, in het donker ziet zo'n cam erg weinig...... (alhoewel....een infraroodcam zou echt moddervet zijn B-) )

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Eindelijk weer eens een origineel idee!! Ik ben benieuwd of het echt uitgevoerd gaat worden en wat het kost en oplevert. Ik wacht met smart op pics lama zien...By the way:
Is zo'n 5" kleuren-tft-tje daar nix voor....kost wel 139 dollar. Cool idee in ieder geval!

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
Waarom bouw je geen handycam in met zo'n digtaal schermpje? :P

..::System Specs::..

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 05 februari 2002 22:37 schreef webkabouter het volgende:
nou ja het is niet zozeer om de muizenpopulatie in de gaten te houden (die ik niet heb) maar meer om als er bijvoorbeeld een maf geluid uit de kast komt om meteen te kijken wat dat is (als ik rook zie dan weet ik dat er iets brand etc)
hehe... ik denk dat je beter de stekker er dan uit kan rukken, ipv een applicatie starten... >:)

Verwijderd

idd, infrarood is absoluut het beste!
als je nix ziet is het ok, als je oranje en rode vlekken ziet - foute boel >:)

• Webgnome
grapjassen :D nou ik zal gaan uitzoeken hoe ik dit ga uitvoeren maar ik houd jullie zekers te weten op de hoogte :)

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/118/GX/118141G2.JPG

I found a cam :) nou nog het schermpje

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Op dinsdag 05 februari 2002 23:09 schreef Aerschtuner het volgende:
Ik wacht met smart op pics lama zien...By the way:
Is zo'n 5" kleuren-tft-tje daar nix voor....kost wel 139 dollar.
Waar kan ik zoiets krijgen (welke website dus... )

Strava | AP | IP | AW

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik heb op de hcc voor f 25,- een klein cameraatje gekocht, kan er makelijk in. Waarom gewoon niet als een klein windowtje in je scherm ipv een apart tfteetje?
Of zoals bij mij op mun 2e monitor?
Je kan voor weinig geld een pci-videokaartje kopen 14 inch voor weing la zeggen totaal 25 euro ben je goedkoper uiit dan met een tft scherm. ;)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Denk eens aan de mogelijkheden die een infrarood camera hebt. Ik weet niet zeker of het gaat werken, maar als het goed is lichten de warme dingen dan op en dat is nog leuker!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Misschien is het dan ook wel heel stoer om met stappenmotortjes de camera te laten bewegen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Webgnome
stappenmotortjes? technisch lego zou toch ook moeten werken :).

Een stellage van technisch lego met daaraan joystick zodat ik dat ding kan bewegen zoals ik dat wil.. maar om een "14 monitor daarvoor te kopen... ben wel gek zeg het moet wel leuk blijven. Daarom een TFT schermpje ziet veel cooler uit als je een scherm in je kast heb zitte is dan wel duurder maar goed een goede casemod is nu eenmaal geld waard :D

Strava | AP | IP | AW

• Spice

Spice

foto van webcam in pc. Belichting is een probleem en kan nog geen shotje maken van de andere cam?? (twain he). En andere monitor is nog niet geconfigureerd (voor tv-alleen).
dus alleen dit (tijdelijke opgehangen in de draden om ff te testen)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013032348

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ik heb ook een tijdje mijn webcam in me kast gehad :7

is niet echt spectaculair ofzo hoor :)

• Webgnome
wel een maffe plaats om dat ding daar te hangen ;) ik heb gelukkig en hoop ruimte over en 2 blauwe ccfl's dus licht zat

Strava | AP | IP | AW

• Spice

Spice

testje :)
formaat: webcam
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013033272
dit is btw wel goedkoper dan een venster in je kast en minder werk >:)

• Spice

Spice

een shotje van binnenuit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013033560
links staat een Sunon te swingen :P

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013034815

De mensen van helma kwamen vandaag ff naar onze rioolbuisjes kijken. Met een soortgelijke camera, alleen dan aan een slangetje. Op de kop(slecht te zien op de pic) zat een krans van witte LED verlichting. Misschien een ID voor de casecam?

(btw ik heb dit plaatje zelf geschoten en bewerkt)

• Webgnome
de camera en belichting maak ik me niet zo heel druk om persoonlijk het gaat me meer om de visualisatie zoals dat dan zo mooi heet.

Dus hoe krijg ik het op een zo goedkope manier op een scherm/beeld etc maar dan wel mooi.

/me zat zelf te denken aan zo'n klein tft schermpje dus maar ja die kosten weer een paar duiten. Een andere oplossing is een schermpje van een GPS want die zijn (denk ik toch?) los verkrijgbaar maar daar weet ik de prijs nog niet van en wat die kunnen natuurlijk.

Morgen ga ik eerst bij conrad navragen waar je dat ding op aan kunt sluiten. Heb maar ff gebruik gemaakt van de electronische ptt en conrad het volgende mailtje gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb zojuist op jullie website een camera gezien (bestelnr : 118141- ) die vrij compact en handzaam is.

Op dit moment ben ik bezig met een zogenaamde casemod. Dat wil zeggen dat ik mijn computerkast heb overgespoten met een andere kleur en er 2 blauwe lichten in heb gezet. Om mijn werk te voltooien wil ik de interieur van mijn kast verijken met deze camera om zo een leuke gadget te hebben.

Ik wilde deze camera doorverbinden met een klein schermpje wat op de voorkant van de kast komt op de plaats waar normaal de diskettedrive geplaats kan worden (ruimte is 4x10) nu vroeg ik mij af waar ik deze camera allemaal op kan aansluiten en of u misschien ook beeldschermpjes met de bovenstaande dimensies verkoopt zodat ik deze 'mod' kan voltooien..

Alvast bedankt,

Jeroen Somhorst
Nou maar hopen dat ze het een beetje snappen en me kunnen helpen :D

Strava | AP | IP | AW

• Spice

Spice

de camera en belichting maak ik me niet zo heel druk om persoonlijk het gaat me meer om de visualisatie zoals dat dan zo mooi heet.
Dus hoe krijg ik het op een zo goedkope manier op een scherm/beeld etc maar dan wel mooi.
lezen: Waarom gewoon niet als een klein windowtje in je scherm ipv een apart tfteetje?
Je kan voor weinig geld een pci-videokaartje kopen 14 inch voor weing la zeggen totaal 25 euro ben je goedkoper uiit dan met een tft scherm.

Verwijderd

hmm zou je bij die dingen ook een verlengkabel kunnen aansluiten?

ik wil er namelijk een bij de voordeur plaatsen, dan zie ik wanneer er mensen zijn :D

(ik zit op zolder en hoor vaak de bel niet :D)

(ook enig idee waar je die dingen kan kopen?)

• Webgnome
Op donderdag 07 februari 2002 00:51 schreef Spice het volgende:

[..]

lezen: Waarom gewoon niet als een klein windowtje in je scherm ipv een apart tfteetje?
Je kan voor weinig geld een pci-videokaartje kopen 14 inch voor weing la zeggen totaal 25 euro ben je goedkoper uiit dan met een tft scherm.
en dat is dus niet wat ik wil.. een 14 inch die is gek... waar moet ik dat ding kwijt...

Strava | AP | IP | AW

• EgoH
  • Laatst online: 20-08 07:56
Op woensdag 06 februari 2002 23:19 schreef insan1ty het volgende:
[afbeelding]

De mensen van helma kwamen vandaag ff naar onze rioolbuisjes kijken. Met een soortgelijke camera, alleen dan aan een slangetje. Op de kop(slecht te zien op de pic) zat een krans van witte LED verlichting. Misschien een ID voor de casecam?

(btw ik heb dit plaatje zelf geschoten en bewerkt)
Haha je zou jezelf zo op internet zien, lijken wel stalkers zo.

• Webgnome
Vandaag kreeg ik onder de technologieles ineens een ingeving.. Ik dacht :

" Waarom zou ik en duur tft scherm of iets dergelijks aanschaffen? Immers ben ik in het bezit van een tv kaart met een video in. "

Oftewel mijn point is dat ik de camera daarop kan aansluiten en via de pctv software de rotzooi in de gaten kan houden :D (dat ik daar niet eerder aan gedacht heb)

Strava | AP | IP | AW

• Spice

Spice

beetje dom ben jij, je kan altijd het beeld van een webcam op je scherm laten zien :)

• Webgnome
beeld van webcam suckt zwaar (kwaliteit) maar goed ik weet nog niet of ik dat doe want dan gaat mijn originaliteit ervan af.. :D

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1