[MySql] iedereen full access

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• FolkertR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11-2024
Eej!

ik draai nu een eigen webserver en alles werkt perfect op MySql na. Ik heb het geinstalleerd en er niks aan verandert nog, en vroeg aan een vriend van me of hij eens naar de map zou willen gaan op het internet... hij had gewoon full rights!
hoe stel ik in dat niemand erin mag (liefst met inlog scherm als bij f2s) behalve ik ?

Verwijderd

<li> Je hebt het over phpMyAdmin gok ik zo (MySQL zelf kun je niet direct via een webserver benaderen). Dat kun je beveiligen door er een .htaccess beveiliging voor te gooien (als je apache draait, draai je een andere webserver moet je het even nazoeken in de documentatie ervan), of door de 'advanced authentication' oid aan te zetten (zie configfile + documentatie van phpMyAdmin)
<li> MySQL staat waarschijnlijk ook nog wagenwijd open, gooi een password op het root account, blokkeer eventueel de toegang tot MySQL van buitenaf, etc.

Extra informatie hierbij vind je met de search en bij de documentatie van de verschillende programma's.
Succes.
In het vervolg graag zelf al zo veel mogelijk uitzoeken voor je een topic opent, de vragen die je hier stelt had je zo zelf kunnen beantwoorden.

Dit topic is gesloten.