Toon posts:

Bochtstukje voor Slot-1 koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een beetje brakke Silverado ('t klemmetje is niet strak genoeg) en trouwens ook een slot-1 Proc, waar dat ding niet in past. Maar de fans (2 stuks ja) die erbij horen zijn wel retestil, en het moet mogelijk zijn om wat te knutselen met een bochtstukje (PVC?) zodat ik die 2 blazertjes kan gebruiken.

Iemand hier ooit zoiets gedaan of gezien? Tips?

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Wat voor fans zijn het?
Standaard 60 mm units?

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Topicstarter
nope het zijn twee 'slakkenhuisjes'. Zo heten die dingen tenminste in grotere uitvoeringen. Pic:

http://www.overklokking.no/cooling/cpuvifter/silverado/pics/profil.jpg

Het zijn dus twee soort van, ehm, slakkenhuisjes :) Ik wil ze loshalen van de heatsink, de bevestigingsstrips gebruiken en ze dus te plaatsen op een stuk pijp met een passend rechthoekig uiteinde. Het andere eind van de pijp gaat dan op de heatsink.

Ik zou er natuurlijk elk ander stil zuigapparaat op kunnen zetten, misschien een stille Papst.

Er zit nu een 60mm fan op de heatsink (werd zo geleverd), en er zijn niet zo veel 60mm fans te vinden die én stil zijn én hard zuigen. Vandaar dat ik niet alleen maar 't fannetje wil veranderen, maar ik heb niet veel ruimte. Vandaar 't bochtje.

Verwijderd

Topicstarter
>Kick

>Schop

>Bump

Ben toch wel benieuwd of er mensen zijn die dit hebben gedaan

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

koop een 60mm papst fan, die zijn en stil en ze blazen goed. Maar zijn wel duur. Check ff de pricewatch @ tweakers.net

iStockphoto