Toon posts:

[samba + Xp] traag met openen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het volgende probleem:
Ik heb al een hele tijd (jaar of 2) een samba server lopen, werkte allemaal perfect totdat ik windows XP ging gebruiken, na een hoop gekloot kwam ik OP de server (ik zag hem eerst ook niet staan in de netwerkomgeving)

Nu zie ik shares ook, maar nu het probleem:

Als ik dubbelklik op een share of hem direct aankoppel duurt het ongeveer 1 minuut voordat ik wat te zien krijg, dan werkt alles best wel snel totdat ik een file open de server, dan loopt de hele zaak vast.

Dit werkte wel onder 95/98/ME

Ik heb de hele GOT search al gehad en er ook al baat bij gehad, maar die krijg ik niet opgelost.

Wie kan mij helpen??

• 10011
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10-2022

10011

binair rekend zo makkelijk

smbpasswd al aangepast? smb.conf gechecked?

een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P

Verwijderd

Topicstarter
smbpasswd nog niet. heb ik ook weinig ervaring mee.
Moet smb.conf ook nog aangepast worden voor winXP??

• 10011
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10-2022

10011

binair rekend zo makkelijk

licht erana heo ie ingesteld is ik weet neit of xp meer prioritijd neemd dan win2k

en encrypted passwords ff mee experimenteren als in huiselijke kringen is

een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens mee gaan klooien, bedankt voor je aandacht

Verwijderd

Heeft allemaal geen zin, het is een probleem van XP. Ik heb er ook last van. Ik kan pas na zeker een minuut of twee mijn Windows 2000 server benaderen. Terwijl dit met Windows Me nog perfect ging...

Zoek het dus niet in je samba.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb ook dat opstart probleem met samba!! Als ik een client aanmeld en heb netwerk locatie toegevoegt bij c: en d: enz. Dan moet ik ook zeker 2 minuten wachten voor mijn client de server heeft gevonden (win2k , win98 of winxp maakt niet uit allemaal wachten). Als het een keer werkt dan werkt het ook als een trein, ik heb een 100 mbits netwerkje liggen dus dat wil wel mooi, maar dat aanmelden is zo traag. Kan dat anders?? :)

Verwijderd

Mja, zit hier dus met exact zelfde probleem ...
Maar bij mij blijft het niet beperkt tot m'n samba shares, ook alle windows-shares nemen enorme tijd in beslag vooraleer ze aangesproken willen worden. Eens het werkt loopt het perfect, dus denk niet dat het aan netwerkdrivers ofzow ligt ...

Dit is zeker irritant wanneer je probeert te printen over het netwerk, het duurt gem. zo'n kwartiertje eer de netwerkprinter enig teken van leven lijkt te geven ...

Would be nice if someone has an answer :)

Verwijderd

[topic=403282/1/25]

Misschien hebben jullie hier iets aan :?

Ik heb overigens geen last met samba + windows XP ;)

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb je deze al geprobeerd (werkt ook voor xp) http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=20450

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 17:28 schreef Shir het volgende:
Heb je deze al geprobeerd (werkt ook voor xp) http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=20450
Ja net geprobeert, geen resultaat. Duurt net zo lang...

Verwijderd

Kunnen jullie (of een van jullie) is wat meer info geven?
Versie samba? smb.conf?

Wat heb je precies al geprobeerd?

Zonder die info wordt het toch moeilijk inschatten waar het probleem nou ligt.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 17:41 schreef TReBLA het volgende:
Kunnen jullie (of een van jullie) is wat meer info geven?
Versie samba? smb.conf?

Wat heb je precies al geprobeerd?

Zonder die info wordt het toch moeilijk inschatten waar het probleem nou ligt.
Ik denk dat het probleem 'gewoon' bij Windows XP ligt, ik heb met windows shares net zoveel last van vertragingen. Maar goed, die register edit werkt dus ook niet...

Verwijderd

Ik denk het een combinatie is van samba met windows XP, want ik heb er namelijk geen last van.

Alles werkt gewoon snel, shares connecten, file transfer, bestanden uitvoeren, etc.

Wat heb je in je smb.conf staan? En welke versie van samba gebruik je?

Specifieke windows XP netwerk probs:
google zoeken op windows xp network slow

[search=\"XP netwerk traag\"]

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Zal zo even posten die smb.conf

Ps ben nog op werk ! :) wordt morgen of na weekeinde te druk op werk sorry !!

Verwijderd

Mja, ben er redelijk van overtuigd dat het niet de samba is dat het doet...
Heb hier namelijk zeker zoveel problemen met de andere bakken ...
Maybe is dit dus meer iets voor de windows-thread .. (die zit toch al ful of bugs ;))

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Is er al iemand die Samba 2.2.3(a) heeft draaien icm XP?
Ikzelf wel, maar ik heb geen XP meer omdat XP niet op een samba PDC kon inloggen (iig bij versie 2.2.2).
Met XP heb ik overigens nooit problemen gehad mbt Samba, de files konden gewoon benaderd worden zonder vertraging of whatsoever :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Ik had eerst ook last van dit probleem maar het is meteen verdwenen nadat ik samba had geupgrade naar 2.2.3 ( dus het verwijderen met pkgtool en vervolgens de source opnieuw compileren). Toen was ik eindelijk in staat mijn linux bak te bekijken via XP alleen was dat ook ongelovelijk traag. Nadat ik echter de volgende regel aan smb.conf had toegevoegd werkte het direct en super snel:
code:
1
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY

Nu ik dit intyp geloof ik dat daar ook al eens naar verwezen was maar het was voor mij de oplossing. Ik heb trouwens al eerder domain master op no gezet ik weet niet of dat wat uitmaakt. Als je wil post ik mijn smb.conf hier wel ff.

Verwijderd

ik heb nooit echt problemen gehad met samba en winxp win2003 win98 win2000 waar je eens naar zou kunnen kijken is je DNS settings..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Ja...ware het niet dat dit topic al 2 jaar oud is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.