Zijn papst fans gekogellagerd?

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Ik zit een beetje te twijfelen tussen een aantal papst fans of enermax fans. Nu zijn die enermax fans gekogellagerd, maar zijn de papst fans dat ook. Het gaat opzich om de volgende modellen:
3412ngl/ngm en 8412nmgl.

Verwijderd

zie papst.de maar sommige zijn wel, andere niet gelagerd. De stilste, die NGL dacht ik, heeft een sleeve-bearing, geen lagers dus.
http://www.papst.de/pdf_dat_e/S17gb.pdf

Daar staat alles.

Verwijderd

Heb vandaag net de 120mm NGM opgehaald

AIRFLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!

(nou nog verdomme vastzetten.........)

oh ja, volgens mij is ie kogelgelagerd, naar ik voel...)

hijs trouwens lijp! :)

Verwijderd

Had vanmiddag dus voor een blowhole de 8412 NGL gehaald en ingebouwd.

Stiiiiiiiiiil!

Dan maakt de processorkoeler ineens weer heel veel herrie. Daar gaat dus ook een papst 80mm op met een 60>80 adaptertje.

ssshhhhhhh!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:52 schreef frytzzz het volgende:
Had vanmiddag dus voor een blowhole de 8412 NGL gehaald en ingebouwd.

Stiiiiiiiiiil!

Dan maakt de processorkoeler ineens weer heel veel herrie. Daar gaat dus ook een papst 80mm op met een 60>80 adaptertje.

ssshhhhhhh!
NEEEEEEE, NGM Roeleeeeert (ik heb niet voor niets een Delta :P )

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:55 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

NEEEEEEE, NGM Roeleeeeert (ik heb niet voor niets een Delta :P )
lol nou interessant, want volgens Papst bestaan er helemaal geen 120mm NGM's. Wel 80mm natuurlijk. Enne, die NGL is 14dB stiller, oftewel... (ff rekenen) ongeveer 25x zo stil! Wel minder airflow trouwens.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:01 schreef frytzzz het volgende:

[..]

lol nou interessant, want volgens Papst bestaan er helemaal geen 120mm NGM's. Wel 80mm natuurlijk. Enne, die NGL is 14dB stiller, oftewel... (ff rekenen) ongeveer 25x zo stil! Wel minder airflow trouwens.
kijk maar op Perfect-Systems.nl , ik heb em toch echt
toch?

Verwijderd

yep McD heeft hem toch echt wel d8 ik zo.

Verwijderd

:o Met me neus gekeken.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Papst heeft toch voor bijna alle modellen L, M en H aanduiding? Beetje slim persoon ziet, zeker na kijken naar CFM getallen dat het om Low, Medium en High flow zal gaan :) Zonder L/M/H betekent dat 'ie tussen M en H inzit. HH is nog meer CFM. Waar de F en de N op slaat ?? geen idee. De 'G' erbij betekent dat het om een 'sleeve bearing' gaat.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:14
gewoon op letten of het ball baering was dacht ik

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik ga gewoon voor de Enermax, die zijn dubbel gelagerd en hebben standaard een potmeter, dus snelheid ajustable.
Hebben Airflow zat en verder zijn ze goedkoper, wat wil je nog meer???

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19
Op woensdag 06 februari 2002 16:12 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ik ga gewoon voor de Enermax, die zijn dubbel gelagerd en hebben standaard een potmeter, dus snelheid ajustable.
Hebben Airflow zat en verder zijn ze goedkoper, wat wil je nog meer???
Meer :) Papst 3 * 80mm en 1 * 120mm in mijn AOpen Tower. En met een zelfgemaakte fanbus met potmeters hoor je niks meer en het koelt perfect. Die enermax gevallen hebben wel een potmeter maar dan moet je steeds in je PC duiken om de speed te adjusten. Lijkt me toch niet zo handig.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:00 schreef JumpStart het volgende:
Beetje slim persoon ziet, zeker na kijken naar CFM getallen dat het om Low, Medium en High flow zal gaan :) Zonder L/M/H betekent dat 'ie tussen M en H inzit. HH is nog meer CFM. Waar de F en de N op slaat ?? geen idee. De 'G' erbij betekent dat het om een 'sleeve bearing' gaat.
Ja maar, ik ben een beetje dom. |:( Dank voor deze inzichten uit de eenzame toppen van het IQ-gebergte.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 06 februari 2002 16:29 schreef frytzzz het volgende:

[..]

Ja maar, ik ben een beetje dom. |:( Dank voor deze inzichten uit de eenzame toppen van het IQ-gebergte.
Hooo! Sorry, was niet m'n bedoelling jou of iemand anders af te kraken. Voeg maar " ;) " toe, mocht het wel het geval zijn. :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1