Friaco en MSN-nummers

Pagina: 1
Acties:

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 01:25 schreef Geurt-kun het volgende:
Als ik inbel krijg ik nog steeds de volgende melding:
Dialing attempt 1.
Dialing...
Failed to connect to remote computer.
Unable to establish a connection.

Ik heb via RVS-com naar mijn gsm gebeld en krijg het goeie nummer te zien.
Via het nummer 0800 1273 ben ik er achter gekomen dat ik aangemeld ben bij KPN. Is dat goed? Moet dat niet bij NetSource zijn? Of vergis ik me nu?
Het MSN-nummer wat ik opgegeven had aan Friaco, kon ik niet wijzigen in RVS-com, maar moest ik wijzigen in het configuratiescherm van mijn ISDN-card.(Billion, Diva) Aldus Friaco medewerker.

Aanvankelijk vertelde de medewerker van Friaco om alle 4 nummers op te geven, dan zouden zij later de drie nummers die niet goed zijn, afsluiten. Een beetje omgekeerde wereld, want dat zou beteken dat ik straks met een MSN- nummer zou zitten wat ik zelf niet voor internet gereserveerd had.
Het werkt nu gelukkig. :z

2k op west bij Pv Output

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 14:43
Ligt 't nu aan mij of niet??

Volgens mij bel je toch altijd met je MSN nummer. Tenminste, Je kunt je pc wel een nummer toekennen voor fax enz. Maar als je zelf inbelt enzo gebruikt je pc je hoofdnummer, zo is het tenminste bij mij.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 12:41 schreef Sahi_NL het volgende:
Ligt 't nu aan mij of niet??

Volgens mij bel je toch altijd met je MSN nummer. Tenminste, Je kunt je pc wel een nummer toekennen voor fax enz. Maar als je zelf inbelt enzo gebruikt je pc je hoofdnummer, zo is het tenminste bij mij.
Bij ISDN2 krijg ten minste 4 MSN nummers. Daarvan mag je er maar 1 opgeven aan Friaco. Dit is om te voorkomen dat je met 2 pc's en misschien wel 128kB inlogd op een enkel abo.
Dat ene nummer stel je dus op je ISDN kaart in.
Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit, maar een jaar geleden kon je op deze manier je telefoon en internet rekening gescheiden houden.

2k op west bij Pv Output