hallo, is een codegen voeding 300 watt goed (standaard in mijn case) of kan ik beter overstappen naar bv. enermax of ander merk. eventueel merk aanbeveling aub.
Heb je nu problemen met je voeding?
Nee --> Waarom zou je een dure voeding aanschaffen? Misschien een betere kwaliteit, maar als die Codegen het goed doet, waarom veel geld uitgeven
Ja --> Dan zou je inderdaad een Enermax voeding ofzo kunnen overwegen. Moet je alleen even kijken, want er was een probleem met de +5V lijn
Maar daar weet ik verder weinig van af.
-- edit --
Zie deze thread: [topic=278247/1/25]
Nee --> Waarom zou je een dure voeding aanschaffen? Misschien een betere kwaliteit, maar als die Codegen het goed doet, waarom veel geld uitgeven
Ja --> Dan zou je inderdaad een Enermax voeding ofzo kunnen overwegen. Moet je alleen even kijken, want er was een probleem met de +5V lijn
-- edit --
Zie deze thread: [topic=278247/1/25]
Dankzij lOdUde hierboven weet ik met 90% zekerheid dat ik waarschijnlijk al 3 jaar deze voeding bezit en ik heb er tot nog toe geen klachten over.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Ik heb in mijn nieuwe systeem ook een Codegen 300W voeding zitten (zie sig)
Toch wel zwaar belast bij mij, met 2 7200rpm harddisks en een 3e 5400rpm harddisk in een rack, DVD en CDRW en niet te vergeten een geforce3 die ook erg veel "lust".
Op een FSB van 133 is mijn +5V netjes 4.98V ofzo, echter ik draai nu op een FSB van 155, en mijn +5V is nu 4.78V, wat nog net aan voldoende is. De voeding voldoet dus wel, ik verwacht echter nooit een FSB van 180 te kunnen halen, want dan zal mijn +5V denk ik op 4.5V eindigen, wat echt te laag is.
Dus tenzij je extreem gaat overclocken, voldoet deze voeding PRIMA...
Toch wel zwaar belast bij mij, met 2 7200rpm harddisks en een 3e 5400rpm harddisk in een rack, DVD en CDRW en niet te vergeten een geforce3 die ook erg veel "lust".
Op een FSB van 133 is mijn +5V netjes 4.98V ofzo, echter ik draai nu op een FSB van 155, en mijn +5V is nu 4.78V, wat nog net aan voldoende is. De voeding voldoet dus wel, ik verwacht echter nooit een FSB van 180 te kunnen halen, want dan zal mijn +5V denk ik op 4.5V eindigen, wat echt te laag is.
Dus tenzij je extreem gaat overclocken, voldoet deze voeding PRIMA...
Verwijderd
heb verschillende systemen met deze voedingen geleverd. Op zich doen ze het prima, heb tot nu toe 2x meegemaakt dat er een stuk ging (spontaan na een paar maanden) Ok, das meer dan met voedingen van bv powerman maar ze kosten ook weinig.
Voordeel vind ik ook dat ze vrij stil zijn.
Voordeel vind ik ook dat ze vrij stil zijn.