Monitor kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn monitor (ADI MicroScan 5P+ 17") van bijna 5 jaar oud is kapot. :( Regelmatig valt de kleur groen weg, waardoor ik naar een roze getint scherm zit te kijken. Als ik hem dan hier en daar een dreun geef (laatste redmiddel) doet ie het weer even. Ik heb hem ook al op een ander systeem getest en daar het zelfde verhaal. Het is dus niet de videokaart. Alle snoeren zitten ook goed aangesloten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nog te maken voor een schappelijke prijs? Wat zou het kunnen zijn :?

Verwijderd

ik heb hetzelfde alleen is bij mij de kleur rood weggevallen. Ik zit tegen grijs/groen aan te kijken :(

• Swinnus
Ik heb al een nieuwe besteld, maar ben toch benieuwd of er een oplossing is voor dit probleem. :'(

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Dit is duidelijk een geval van veroudering , ik ben bang dat het niet rendabel is om die monitor nog te fixen.
Denk dat je dan net zo goed een nieuwe monitor kan kopen.

Kenners weten waarom

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
Wat dacht je openschroeven en alle stekkers er even af halen en weer terugdoen? Ook diegene die achterop het kanon zit.

Met het erafhalen heb je kans dat een eventueel stof en/of oxidehuidje eraf gehaald wordt zodat de stekkers weer goed contact geven.

Verwijderd

Ouderdoms kleurenblindheid >:)

Verwijderd

IT is broken :o

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

als je er een klap op moet geven is er waarschijnlijk een los kontactje.
Dus openschroeven en met de soldeerbout alle verdachte soldeer eilandjes opnieuw solderen.
Kijk wel uit voor Hoogspanning :o

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Gewoon even kijken of dat alles nog goed vast zit, ook binnen in de monitor, kijk wel uit dat je geen condensatoren aanraakt, want dan ga je misschien een beetje dood... :o

Als je d'r een klap op geeft, en dan doet hij het weer even, dan lijkt het mij een los contactje...

Of je koopt een mooie 2ehands monitor, dat kan ook. :)

• Swinnus
Ik denk dat ik m'n leven niet ga wagen voor een monitor. Het openen van zo'n ding vind ik te trikky, omdat ik er zelf te weinig verstand van heb. Heeft iemand een adresje waar je zoiets voor een schappelijke prijs kan laten maken. (Als het nog te maken is). Het moet niet te veel kosten, want dat istie niet meer waard denk ik. :'(

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:15
oplossing = wegbrengen naar een reparateur :)

Verwijderd

Eh, wat had jij in gedachten voor prijs? Ik ben namelijk gek op kapotte apparaten...

nillfist@xs4all.nl
ik zie vanzelf wel een meeltje komen, of niet natuurlijk...:7
Pagina: 1