SJR asks: WinRoute + kabelmodem via netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Hier een vraagje van SJR:

We zijn hier tester van Casema in Delft en hebben sinds een aantal weken een extern modem wat niet meer op de com poort gaat maar op een netwerkkaart. We gebruiken WinRoute op het internet verkeer door te routen naar de pjoeters in het LAN.

Nou is er een probleem sinds we dat nieuwe modem hebben. Niemand kan meer iets uploaden / je kan niet meer inloggen met MSN / de smtp server van casema kan niet meer bereikt worden / Napster kan wel inloggen maar als je search doet geeft'ie geen results / enkele (en ik ontdek er steeds meer) websites doen het niet meer, IE zegt wel 'website found' maar blijft dan eeuwig bezig met laden, voorbeelden: www.formule1.nl / www.robeco.nl / www.des.nl / www.windrivers.com / http://members.dhs.org/signup (vreemd, want http://www.dhs.org doet'ie wel). In de Error log van WinRoute staat voortdurend: "WRSendPAcket() Failed". Ik zie nu ook dat ik niet meer kan posten op GoT...

Dit kan allemaal bij de server zelf wel.
In de server zitten nu dus 2 netwerkkaarten. We gebruiken dus NAT (met Winroute) en geen DHCP in het netwerk zelf.
Er staan helemaal geen poorten gemapped. Nu zijn er 2 NIC's en 1 RAS te zien in winroute. We hebben een CD van Wanadoo bij de modem gekregen en die maakt welf een soort 3de virtuele NIC aan. Dan werkt het echter allemaal ook nog niet.
Weet iemand waaraan dit ligt? Wat zijn de goede instellingen voor WinRoute (waar NAT on(!) / DHCP / proxy / DNS / mail / etc). Moet er misschieneen ander programma worden gebruikt (WinGate?) om de verbinding te delen? We willen wel een programma die geen clients nodig heeft en waarmee Win95/98(SE)/2000/NT4 kunnen werken. Ook wil ik m'n eigen ftp opzetten dus portmapping moet er ook inzitten.
Het lijkt mij dat heel veel mensen zo'n zelfde config als wij hebben (haast iederen met kabel in heeft zo'n modem alleen dat achterlijke Casema niet) en dat is vast goed te krijgen met WinRoute.

BTW: nog een vraagje, ik wil dus m'n eigen ftp opzetten en moet dus een soort proggie hebben dat een adres linkt naar die dynamic IP van ons (veranderd als je inbelt). Het liefst een proggie wat niet op de server hoeft te draaien maar op m'n eigen compu. Of beter nog, helemaal geen proggie.
Anyways, lang verhaal en ik hoop dat kan helpen.

SJR

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

probeer eens Proxy+, werkt prima en heeft geen clients enzo nodig. www.proxyplus.cz

Voor dat dynamic ip, kijk hier voor een paar progjes: http://www.yi.org/clients /

Hoop dat je er wat aan hebt :)

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Volgens mij komt het er dus op neer dat niemand meer iets kan uploaden. Dat zie je ook met mijn ftp'tje. Hij verzend de dir listing niet goed. Alleen hele kleine bestandjes van een paar bytes komen er doorheen. Een iets grotere dir listing niet. Ook mailtjes met alleen een subject lukken soms, zodra je iets in de body zet, doet 'ie het niet meer.

SJR

EEJJ!!! Ik kan wel iets posten maar geen topic submitten

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik kon ook niet bij iemand op zijn ftp komen zodra ik winroute had draaien
nog 6 dagen en dan doet winroute 4.1 lite het niet meer, iemand met een goed idee hierover ff mailen :P

ook als ik winroute opstarte, ging mij ultima online op connection lost staan

Jsunnyreports

• SJR

SJR

Op Deja Usenet staat dat het een bug zou kunnen zijn in WinRoute 4.1.
Wie heeft er dus WinRoute Pro 4.0 voor mij?

PS: het lukt me trouwens ook niet om UT online te spelen. Moet je daar poorten voo mappen of ligt het waarschijnlijk ook aan dat we niets kunne uppen?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
Hoe zit dat met die virtuele 3e NIC?? Dat snap ik niet helemaal. Winroute kijkt volgens mij gewoon naar je hardware.

Je hoeft niet beslist DHCP te gebruiken, je kunt ook al je pc zelf een IP-adres toewijzen, maar zorg dan wel dat ze allemaal in het zelfde subnet zitten, dus bij 192.168.1.x

NAT allen aanvinken op de NIC met de internetconnectie.

Proxy in winroute werkt goed, maar is niet beslist nodig, Zelfde geldt voor de mailserver e.d. Ik zou wel de ingebouwde DNS gebruiken.

Als je connect met het internet via een modem werkt het dan wel? Kun je in elk geval je instellingen testen. Ik kan mij voorstellen dat winroute slecht met een virtuele 3e NIC uit de voeten kan.

• SJR

SJR

DHCP staat ook uit voor de interne NIC, we hebben idd allemaal een eigen vaste IP in het netwerk. Maar ik had het over DHCP voor de externe netwerkkaart. Ik geloof dat je bij Chello wel een vast IP krijgt, maar bij Ca$hema dus niet d8 ik.

Ik weet ook niet het fijne van die derde virtule NIC, hij word geinstalleerd door de Wanadoo CD, ik was er alleen toen niet bij (Hasso?). Die NIC had wel IP 0.0.0.0 en DHCP stond uit.

Wat doet een RAS nou precies? Zorgt die ervoor dat je ook remote kan inbellen ofzo (wel handig)? En moet NAT daar ook voor aan staan?
Moet NAT eigenlijk aan staan met of zonder '!'? Dus 'Exclude from NAT' aan of uit?

En wat doet een proxy? De mailserver is volgens mij ook niet nodig, we willen alleen mail kunnen versturen naar smtp.casema.net.

DNS staat aan en dan de bovenste optie, dus hij gebruikt de DNS servers van het OS. 'Enable Cache' en 'HOSTS File' staan ook aan.

Hmmm.... proberen met een modem is wel een idee. Het vreemde is dat WinRoute het wel deed met het oude externe modem dat op de Com poort zat.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

RAS is altijd DailUp networking, dus inbellen met je modem naar internet.
Als je kabelverbinding of vaste, moet je RAS maar negeren.

• SJR

SJR

Maar met een kabelmodem met je ook inbellen naar internet. In Delft tenminste wel.

Verwijderd

Volgens mij komt het er dus op neer dat niemand meer iets kan uploaden. Dat zie je ook met mijn ftp'tje. Hij verzend de dir listing niet goed. Alleen hele kleine bestandjes van een paar bytes komen er doorheen. Een iets grotere dir listing niet. Ook mailtjes met alleen een subject lukken soms, zodra je iets in de body zet, doet 'ie het niet meer.
Sinds een maandje heb ik m'n adsl-verbinding(MxStream) gedeeld in win2000, en heb precies hetzelfde probleem. Traag netwerk met de internet-pc, en geen mailtjes kunnen versturen. :(
Van de week proxyplus geinstalleerd, maar maakt nix uit. Sygate hetzelfde gezeik.
Het lijkt me een foute instelling, maar kan nix vinden

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
Ras is gewoon inbellen idd. Bij casemabasic modems moet je dit WEL gebruiken on verbinding te maken, bij een modem op een netwerkkaartje niet.

Evt kan je met ras automatisch inbellen als je dat instelt in winroute. onder properties van je ras.

Een proxy-server kan internet pagina's voor je bewaren, als je ze dan opnieuw opvraagt hoef je ze niet van het i-net te halen. Je kunt wel zelf instellen hoe lang ze geldig bliijven, voor sites die snel veranderen (tweakers)moet je dit heel kort maken (1 uur of zo)

Je DNS heb je wel goed ingesteld. NAT allen aanzetten op de extrne verbinding, evt kun je de i-net verbinding uit de NAT laten, maar dat maakt niks uit in jouw geval.

Een interface met IP 0.0.0.0 heeft dus geen IP. Zit daar niet de kneep? Kun je niet in je logs nagaan wat er mis is?

• SJR

SJR

Decs
Kan jij iets uploaden met bijvoorbeeld CuteFTP? ik namelijk totaal niets. Hij begint met 8 kb/s maar loopt dan elke sec af en uiteindelijk is er niets geupped.
Draait de server bij jou onder Win2k? Hier draait'ie onder Win95 namelijk.

valkenier
Hmmm..... RAS niet gebruiken op een modem op de netwerkkaart? Dat hebben wij nu namelijk. Hoe kan je dan (remote) inbellen?
Ahhh... Dan wist ik toch wel wat een proxy was.
Idd, dat d8 ik ook al, die (virtuele) NIC met IP 0.0.0.0 kan niets doen, die is er dus ook inmiddels niet meer. Die werd standaard door de Wanadoo CD geinstalleerd.
In m'n Error log staat dus voortdurend: 'WRSendPacket() Failed'. Ik word daar ook niet echt veel wijzer van.

Verwijderd

SJR, ik kan alleen hele kleine bestanden u/l met CuteFTP. Bij grote bestanden mislukt het.
De server draait onder win2000, gewoon internet-verbinding gedeeld via de 2de netwerkkaart, gebruik geen xtra programma's.
Kan ook onder win98se, maar die draai ik amper...

• SJR

SJR

Decs
Aha.... Jij hebt dus precies hetzelfde probleem als wij.
Het is wel klote dat het dus ook niet lukt met een ander programma zoals Proxyplus of Sygate. Heb je WinGate al geprobeerd?

Het is ook wel vreemd dat WinRoute het dus perfect doet met het oude modem via de compoort.
Hoe kan het nou dat het bij zoveel mensen wel werkt die kabel hebben via een netwerkkaart? Wat voor speciale instellingen heb je nodig?
Windows 2000 zelf heeft toch ook al een internet sharing programma in zich? Zodat je dus geen WinRoute/WinGate/Sygate oid hoeft te installeren? Is dat Windows 2000 Professional of Server? Misschien dat we dat een moeten proberen... Zou dat draaien op een P133 met 48 MB RAM? Of zit het ook in NT4, en trekt die compu dat beter?

Verwijderd

SJR,
Dat is iid windows 2000 Pro !
Gewoon bij de eigenschappen van de dialup verbinding, "Internet-verbinding delen voor deze verbinding inschakelen" aanvinken en de netwerk-adapter selecteren voor het interne netwerk ("LAN-verbinding 2")
Windows 2000 Server is misschien wel te proberen als je een eigen domein hebt, anders zal het zeker nix uitmaken

WinGate heb ik niet geprobeerd, als het met die andere 2 ook niet lukt :(

Op een P133 met 48Mb RAM kan het wel draaien, maar daar zou ik niet graag op werken. Als je die pc over hebt, en er voor de rest niet op werkt, zou ik die daarvoor gebruiken.

BDW, bel jij ook in door een VPN-verbinding te maken ?
Als je NT4 gaat draaien moet je een speciaal programma daarvoor hebben om dat PPTP ondersteund (ben ff de naam kwijt van dat proggie).
Rest nog wel de vraag of het met NT4 WEL lukt ? als het met win2000 niet lukt, geef ik NT4 geen kans

• SJR

SJR

Shit he.... Jij hebt het dus al gewoon geprobeerd met Windows 2000 zonder ander proggie ernaast en dat lukte ook niet. Wat vreemd. Geeneen programma lukt het. :(

Op die P133 werkt inderdaad niemand, is alleen een gateway/server. Maja, als jij het ook hebt geprobeerd en het werkt niet dan ga ik er niet aan beginnen.

VPN verbinding == ???

Misschien werkt het wel als je een domein opzet ipv een workgroup. Ik heb daar alleen totaal geen ervaring mee.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Is winroute wel geschikt voor W2000?
Ik heb al op diverse plaatsen gelezen dat WinMe en Winroute ook niet lekker samen werken....

Ikzelf gebruik Winroute pro 4.1 build 19 op W98SE en dat werk perfect

DPC Team ColdFusion

• SJR

SJR

De server draait op Win95 en een aantal clients draaien Win95/98(SE). Daar is echter precies hetzelfde probleem, dus aan Win2k kan het niet liggen lijkt me.

We gebruiken hier normaal WinRoute Pro 4.1 build 20, maar nu hebben we ff 4.0 geprobeerd. 't Wil alleen niet helpen. We kunnen nog steeds niets uppen en "WRSendPacket() Failed" komt nog steeds in de Error Log.

• SJR

SJR

Nog maar weer een update want het werkt hier nog steeds niet.
Ik ben er alleen wel vadaag achter gekomen dat MSN wel goed inlogt op een oude P133 waar NT4 op draait.... nu snap ik er echt niets meer van, iemand anders wel?

Verwijderd

Bekijk even mail/ICQ. Op de site van NTS staat errug veel over internetdelen....

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik draai hier een server met Windows2000 Pro.
56k modempje erin. 2 netwerkkaarten (eentje voor intern netwerk, ander is gereserveerd voor ADSL)

Andere pc draait Win98SE. Ik heb er een hele dag over gedaan voordat ik WInroute aan de praat had. En wat bleek?

Als de 2 netwerkadapters IPadressen van de zelfde "soort" hadden (dus bv. 192.168.1.1 en 192.168.1.2, dan bleek het onmogelijk om te pingen van de ene naar de andere pc.

Door de NIC van het modem het IP adres 10.0.0.1 te geven, dus gewoon een ander "soort" dus verhielp dit probleem. Nu doet alles het wel.

Door de 2 NIC's bijna dezelfde IP's te geven:
-Kan ik geen UT over netwerk spelen
-Werkt Wingate niet
-Werkt Winroute niet
-Werkt Sygate niet
-Loopt Q3 vast als ik de nieuwste patch gebruik.

Dus misschien een ideetje om de IP adressen te veranderen

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1