[PHP] sessions in 4.1.1. vs. in 4.0.6

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Het is me opgevallen dat sessies in 4.1.1 niet meer precies zo werken als in 4.0.6. Tenminste, mijn dingen werken niet goed meer. Kent iemand dit 'probleem' en evt. een simpele work-around?

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
Wat werkt niet meer goed?

Verwijderd

Kijk is rond op www.php.net en dan vooraal de change logs van de laatste paar versies!

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
Nieuwe manier van "predefined variables" (vanaf PHP 4.1.0), maar de oude manier moet nog werken.
Quote van site php.net:
$_SESSION
An associative array of session variables passed to the current script. Automatically global in any scope. Creating new entries in the $_SESSION array will automatically register them as session variables, as if you called session_register(). Introduced in PHP 4.1.0.
en kijk op: http://www.php.net/manual/en/function.session-register.php Zoek daar naar de verschillen van PHP > v. 4.1.0 t.o.v 4.0.6

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ja het verschil lijkt dus alleen maar dat $HTTP_SESSION_VARS is vervangen door $_SESSION, maar die gebruik ik nooit, alleen maar session_register(), session_is_registered() en session_unregister(). Toch geburen er weirde dingen, waar ik eerlijk gezegd nog niet heel hard ingedoken ben...

Maar ik vind $_SESSION ding wel leuk, dus ik ga de boel maar netjes omkitten denk ik

• BaggerDeBagger
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:54
Voor deze 'weetjes' kun je beter op de site kijken van www.zend.com i.p.v. www.php.net, ik had hetzelfde probleem en vond daar de oplossing. ;)
Pagina: 1