Toon posts:

Thuisnetwerk en internetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus thuis een netwerkje van 2 comps
1 (m'n eigen) met WinXP en nog een met WinME(van m'n ouders).
Nu wou ik het internet kunnen delen, maar dat vlot niet echt. Ik kan in WinXP wel instellen dat deze comp wordt gebruikt voor internet wanneer iemand wil gaan internetten en dan maakt ie ook verbinding, maar die andere comp (met WinME) zegt dan dat hij geen verbinding heeft en probeert het nog eens met het modem te krijgen.
Omdat het modem op dat moment geen lijntje in zich heeft (moet namelijk de hele kamer door) kan die dan geen verbinding krijgen.
Nu heb ik ook al geprobeerd het andersom te doen, namelijk de comp met WinME te laten internetten en kijken of ik daar ook via kon gaan internetten, maar dat lukte ook niet echt.
Ik vroeg me af wat ik nog moet instellen. In WinXP die hele bende instellen is niet zo heel moeilijk, maar in WinME is het toch wel lastiger en wilde het niet echt lukken.
Iemand een idee?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de computer met win XP de 'Internet Connection Sharing'-computer. Dit stel je als volgt in: start -> control panel -> file -> network setup wizzard -> 3 x 'next' -> selecteer verbinding -> laat lieft de computernaam en werkgroep hetzelfde als je internet via de kabel hebt. Kies als laatste om de andere computer met de windows cd-rom te installeren.

Op de win ME computer moet je hetzelfde doen. Als het kan via de windows cd-rom (heb zelf geen ME, dus weet niet zeker of dat kan). Alleen moet je dan aangeven dat die computer een internet verbinding krijgt, en niet zelf heeft. Zorg voor de rest dat op Win ME computer ook het TCP/IP protocol aanwezig is. Let ook op dat je bij het installeren op de ICS-computer de anti-virus en internet software uitzet, alsmede andere firewall programma's.