Toon posts:

Netwerk gaat steeds aan/uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n computer geformateerd en er win2000 erop gezet ipv win98.
Toen m'n computer voor de eerste keer opstarte na de installatie kreeg hij van de server wel gewoon een ip. Maar als je nu bijvoorbeeld wat over het netwerk doet valt hij altijd na een paar seconden uit.
En dan na een paar seconden komt de netwerk verbinding weer terug. Weet iemand hoe dit komt??

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb je de kabel al voor de zekerheid getest?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al gedaan zelfs met een andere kabel geprobeerd maar hielp ook niks.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Wat bedoel je met uitvallen :?
Disconnecteert je NIC of valt gewoon de verbinding weg ?
Je zegt de "server". Server is een HEEEEEL breed begrip. Bedoel je de dhcp server van je provider ? Of heb je zelf nog een pc staan die je gebruikt als NAT server ( ICS voor de windows aanhangers :P ), zo ja wat gebruik je dan ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
De server is de server (freesco) bij ons thuis.
En het is gewoon op mijn pc dat het netwerk er om de 10 a 20 sec uitvalt, en dan na 10 a 20sec weer aangaat. Op de andere computers werkt het netwerk nog wel ze kunnen ook naar mijn computer over het netwerk alleen niet als hij dus uit is gevallen. Maar dan werkt de rest van het netwerk nog wel.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 05 februari 2002 20:15 schreef Tha_weet_ik_veel het volgende:
De server is de server (freesco) bij ons thuis.
En het is gewoon op mijn pc dat het netwerk er om de 10 a 20 sec uitvalt, en dan na 10 a 20sec weer aangaat. Op de andere computers werkt het netwerk nog wel ze kunnen ook naar mijn computer over het netwerk alleen niet als hij dus uit is gevallen. Maar dan werkt de rest van het netwerk nog wel.
Het feit dat je andere pc's in het netwerk niet meer connecteren als die pc 'uitvalt' en anders wel, lijkt mij een nic probleem te zijn.

Welke NIC heb je in die pc zitten? Is die wel nog in orde ? Probeer hem anders eens in een andere pc. Of heb je brakke drivers ?

Verwijderd

Topicstarter
is gewoon een goedkoopie realtec nicje ik heb hem ook al omgewisselt met een nic uit de andere pc (ook realtec) maar het probleem blijft hetzelfde en op die andere pc werkt dus wel met die nic.!
En ik heb ook al de nieuwste drivers bij realtec gedownload.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 05 februari 2002 20:23 schreef Tha_weet_ik_veel het volgende:
is gewoon een goedkoopie realtec nicje ik heb hem ook al omgewisselt met een nic uit de andere pc (ook realtec) maar het probleem blijft hetzelfde en op die andere pc werkt dus wel met die nic.!
En ik heb ook al de nieuwste drivers bij realtec gedownload.
Vaag :?
Dan is het dus niet de nic...
Draai je 1 of ander prog dat dit zou kunnen veroorzaken ?
Probeer eens met een vast ip in te geven.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Het komt heel sporadisch voor dat bepaalde NIC combinaties niet willen samenwerken. Ik heb dit gehad met mijn eigen LAN. Na een hele nacht kloten en poberen, waren we er uiteindelijk achter gekomen dat een 3COM etherlink III en een NIC van realtek het hele netwerk plat legde. Als ik aleen met de 3com of alleen met de realtek het netwerk opging, werkte het prima. Maar gingen beide PC's aan, dan kwamen er een reeks vage problemen. Een verklaring heb ik nog steeds niet gevonden.

Probeer een andere combinatie NIC's, misschien dat het helpt.

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Het werkte dus wel onder win98 dus ik denk niet dat het aan de combinatie ligt.

En met een vast ip hou ik hetzelfde probleem :S
en volgens mij heb ik ook geen progamma's draaien die dit kunnen veroorzaken want ik heb verder nog niks geinstallt in win2000
Pagina: 1