Toon posts:

Thuisnetwerk wil niet, moeilijk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na twee nieuwe computers binnen te hebben gekregen, wilden ik en mijn broer een netwerk creeeren. Er is al een ADSL verbinding en een mooie adsl-router (Zyxel Prestige 641). Na een 5 poorts switch (Netgear FS105) gekocht te hebben zit de router erin, mijn comp en die van men broer. Allemaal straight kabels, en we hebben allebei een Realteck NIC.

We kunnen nu allebei perfect internetten, ik kan hem pingen en krijg gewoon antwoord van hem. In mijn windows browser zie ik ook gewoon zijn comp. Alleen de computer van mijn broer kan mij niet zien en mij ook niet pingen.

Aangezien we allebei net een schone WinXP install hebben, kan het niet aan rechten o.i.d liggen.

Ip adressen zijn gewoon 192.168.1.33 en 192.168.1.34 met mask 255.255.255.0
De router is 192.168.1 en deze werkt ook als DHCP-server. Verder heeft de router er niks mee te maken, want als ik mijn broer trace, dan zit de router er niet tussen.

Wat kan dit zijn??

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

XP firewall?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
XP firewall vermoed ik, die is nogal actief :)

verder zijn WinME en WinXP RAMPEN-OSsen, vaak problemen met netwerken enz.

daarom hier dus overal Win98 (n00b pc's die alles moeten) en Win2k (voor de "tweakbakken", de bakken waar serieus mee gewerkt word)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar zo is het tenminste compleet:

Het was inderdaad die XP firewall waar ik nooit om gevraagd had. Effe uitvinken en alles werkt zoals het hoort.

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Een kennis van mij heeft exact hetzelfde probleem. gaat hij bijv. naar www.startpagina.nl; vergeet het maar. pingen; ok tracert www.startpagina.nl gaat als een zonnetje. Erg vreemd nietwaar? Zou je kunnen laten weten als je wat gevonden hebt? Dat geldt andersom natuurlijk net zo.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt niet echt als een firewall probleem, of je moet handmatig poort 80 hebben dicht getimmerd. Is wel vaag, wel tracen maar niet bekijken. Ik zou eens een andere browser proberen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 00:48 schreef kravitz het volgende:
Een kennis van mij heeft exact hetzelfde probleem. gaat hij bijv. naar www.startpagina.nl; vergeet het maar. pingen; ok tracert www.startpagina.nl gaat als een zonnetje. Erg vreemd nietwaar? Zou je kunnen laten weten als je wat gevonden hebt? Dat geldt andersom natuurlijk net zo.
Een kennis van mij heeft ook zo'n probleem, hij heeft twee machines, 1 met XP en 1 met 98. Nu heeft de xp machine een internet aansluiting en deze is gedeeld, dit werkt gewoon. Alleen nu kan hij op de 98 machine wel internetten, maar niet alle pagina's open, waaronder de startpagina's. Heel vreemd vind ik zelf, de firewaal staat uit dus ik weet het niet meer.
Dus als iemand mij kan helpen dan zou ik ook weer blij zijn :).
Pagina: 1