[cd opslag] Hoe maak ik zelf een cd-opslag-kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik ben van plan om zelf een "cd-opslag-kast" in elkaar te timmeren. Dit omdat de gewone bekende plastic-rekken al ruim 10 Euro kosten en een houten toren voor 50 cd's ook al een Euro of 20.
Ik wil gewoon een grote houten (of MDF o.i.d.) kast maken voor 500 cd's ofzo.
Weet iemand of je houten of plastic binnnenkantjes* kunt kopen, om tegen de zijkant van je zelfgemaakte kast te schroeven? Het is nl. niet de bedoeling dat de cd's op elkaar liggen, maar dat er ruimte tussen zit net als in zo'n plastic rek en ik heb geen zin om wel 500 dunne latjes aan elke kant vast te lijmen. Ten eerste is dat een hels karwei en ten tweede verschillen de afstanden onderling van elkaar (=niet mooi).

Hieronder een plaatje van een soort klein model van wat ik in gedachten heb.
Klik voor het plaatje (26kb)

Sites e.d. waar ik meer informatie kan vinden over het zelf bouwen van zo'n kast zijn ook welkom. Evenals tips.

* Met die plastic binnenkantjes bedoel ik van die dingen uit die welbekende plastic dozen voor 20 cd's met zo'n rolluikje.

<off topic>Ja ik ben een newbie. Ik kon in de zoekmachine hier niets over vinden. En ik hoop dat ik dit onder "opslagmedia" valt. Anders mag de moderator dit artikel wel in het juiste topic daarvoor plaatsen.
</off topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 13:40
die hebben ze bij de V&D ook, voor maar wat 25 gulden was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Ervaring heeft mij geleerd dat je beter kan kopen dan zelf bouwen, zeker als het priegelwerk wordt. Kopen gaat sneller, makkelijker en is vaak ook nog goedkoper ook. Bij Ikea hebben ze best een grote collectie kasten. Ik heb er een voor 220 Cd's ofzo, ze hebben daar ook rekjes die nog zelf kan schilderen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik ben er net achter gekomen dat hout best duur is en dat ik erg veel moeite (=tijd) moet doen om alles zelf in elkaar te knutselen. Ik ga wel een keertje bij de IKEA langs.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
gewoon een cd map kopen van 150 cd's
50 piek veel compacter en handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999