XOSL en linux

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Ik heb 2 partities op me comp gemaakt. op de 1e staat windows 2k en op de tweede ga ik linux redhat 7.2 gooien
Ik heb XOSL geinstalleerd

nu moet ik weten hoe ik linux correct installeer en hoe ik het kan booten met XOSL dus ehm

Kan iemand een stappenplan maken??

Ik wil dit namelijk in een keer goed doen inplaats van klooien tis zeer belangrijk namelijk..

THankx

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NOS :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Installeer Linux. Zet LILO in de partitie in plaats van in de MBR. Vervolgens installeer je XOSL en laat je die LILO doorbooten. Die lilo zet je dan op een timeout van 1 seconde.
edit:

>:) Hehe, ik was eerder. Mijn huisgenoot is sloom :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
RedHat zal zichzelf wel netjes naast Windows installeren. Installer eerst gewoon RedHat, en laat (als je keus hebt) gewoon Lilo. Na de installatie kan je dat vervangen door XOSL.
Houd er wel rekening mee dat XOSL graag een aparte partitie voor zichzelf wil hebben, liefst ergens vooraan op je HD. XOSL kan FAT schijfen aanspreken dacht ik, dus evt. kan het wel op je Windows partitie, maar een eigen partitietje is wel zo veilig.

Als Lilo werkt dan doe je het volgende:

- Zorg dat je XOSL ergens kant en klaar hebt staan. (Kon je het starten van floppy??). Je kan het veilig een keer opstarten zonder dat hij meteen je HD verknalt. Het is handig om je weg er een beetje in te kennen.
- Als je weet dat het werkt, moet je booten naar Linux, en het bestand /etc/lilo.conf aan passen. Er staat ergens boot=/dev/hda. Dat wijst dus naar je MBR, en daar wil je XOSL hebben, dus dat moet je veranderen in je root-partitie ('/'), of een aparte /boot partitie.
- Na de aanpassing moet je even 'lilo' starten vanaf de prompt, en als root.
- Nu herstarten, en XOSL installeren. Als je Linux kiest kom je weer in je oude lilo menuutje. Wil je dat ook weg hebben (en direct Linux starten), dan moet je de betreffende delen ook uit /etc/lilo.conf snijden (en daarna weer lilo runen uiteraard).

Succes!

edit:
Nee, je huisgenoot geeft een completer antwoord, wat dus ook langer duurt! :)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Bedankt het is gelukt!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness