SMC 7004BR naar ze grootjes! :'(

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb vanmiddag me SMC 7004BR router gedowngrade vanwege mail problemen en toen wilde hij niet meer opkomen. Nu kan ik hem totaal niet meer benaderen, ik heb de 8 - 3 pins reset geprobeerd, maar zoals ze zeggen zou hij eerst 8x snel moeten knipperen en dan weer normaal 1x per seconde (dat M1 lampje), maar bij mij gaat hij eerst 8x snel knipperen en daarna nog harder! Switch gedeelte werkt wel, maar de router interface is niet te gebruiken, pingen etc.

Wie weet de snelste manier op hem om te ruilen? Ik heb hem bij Outpost.com gekocht. Misschien inside contacten bij SMC ofzo :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb frankrijk opgebeld (dombo's spreken amper engels!) en die verwees me door naar twee gasten van SMC in engeland. Daar moet je dus heen bellen in geval van een defect voor de benelux. Staat nog fout op de site van SMC. Maar goed, die henkies van SMC in de UK nemen niet op.

De nummers zijn:
0044 118 974 8711
0044 118 974 8708

Mijn iRacing profiel

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 06 februari 2002 10:56 schreef collin het volgende:
Ik heb frankrijk opgebeld (dombo's spreken amper engels!) en die verwees me door naar twee gasten van SMC in engeland. Daar moet je dus heen bellen in geval van een defect voor de benelux. Staat nog fout op de site van SMC. Maar goed, die henkies van SMC in de UK nemen niet op.

De nummers zijn:
0044 118 974 8711
0044 118 974 8708
Wil je dat ik ze bel misschien ? Naar engeland is duur hoor :+

Nu ff serieus. Ik ga je iets zeggen dat je niet graag gaat horen. Bij sommige fabrikanten vervalt de garantie als je een firmware upgrade uitvoert. Dus ik zou er niet bijzeggen dat je een firmware upgrade uitgevoert hebt.
Heb je al eens geprobeerd hem nog eens te flashen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd hem te flashen, dat viel niet mee, want hij is maar op rare manieren te pingen, maar als ik dan die flash tool start, hangt dat tooltje. Ik moet hem eerst 'onklaar' maken, dan dat flashtooltje starten, dan zegt ie device not found. Dan de router hardware matig resetten (dan is ie te pingen) Dan IP adres inrossen, ETNER, dan zegt ie dat dat IP adres gecrashed is en dan kan ik hem WEL flashen! dat gaat goed, dan reboot hij de router en dan werkt nog niets :(

Ik heb net met Engeland gebeld en die zei dat ik maar moest liegen tegen nederlandse distributeurs :P Hij zei dat het een kloteklus was om een amerikaanse router hier om te ruilen. Het is in ieder geval een rommeltje om je garantie te claimen op een in amerika gekochte router. (SMC europe en US zijn aparte bedrijven!)

Ik ga ook ff een mailtje sturen naar techsupport@smc.com om te kijken of ik hem daarheen kan sturen.. ik laat het nog wel weten..

[edit]
Verstuurde mail:
Hi,

I have bought a SMC Barricade 7004BR router and it was working perfectly until last night. I found out that the router could no longer be reached. I couldnt ping it anymore and the web interface was unreachable. I tried rebooting it by switching the power on and off, no succes. On the internet i found a way to reset the router to factory defaults by short-circuiting pins 8 and 3 on the serial port. That seemed to work, the M1 light flashed about 8 times faster than normal. Then it started flashing even faster and it doesnt stop flashing. At that time the router is pingable, but it cannot be reached via the web interface (on the default IP address 192.168.123.254). When I power cycle the router, it is again not pingable. The router is also not found on the physical network via arp lookup (arp -a).

The switch functionality still works fine by the way.

I bought my router at outpost.com, so I cannot claim warranty in Europe, at least thats what i keep hearing from Dutch and english resellers for SMC Europe. Perhaps I can try some other things? If not, where can I send it to?

Thanks for your trouble!

Regards,

Collin

Mijn iRacing profiel