Toon posts:

[VB] Ole objecten openen en opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In access gekoppeld via odbc aan een mysql database met een tabel met daarin het veld attachment als blob is het heel makkelijk om er een word document in te stoppen en direct te editten door simpel weg het ole object te openen en te wijzigen en af te sluiten. Ditzelfde wil ik bereiken in vb 6.0 Hoe doe ik dit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een oleobject aangemaakt op hetzelfde form. Ik dacht dat als ik dit oleobject aan het datasource zou koppelen het wel zou werken, maar de foutmelding is:

"No compatible datasource found for this control. Please add an intrinsic data control or a remote data control to the form"

Wat doe ik hiermee dan en waar vindt ik dit datacontrols.??

Verwijderd

Topicstarter
Met een ole container moet het lukken, Alleen hoe krijg ik die beschikbaar als component. Welke reference ofzo moet ik dan gebruiken

Verwijderd

Volgens mij is het probleem niet helemaal duidelijk.

/me : :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soort van documentbeheer nodig. Ik heb in VB een datagrid die aangestuurd word door een adodc.
In mijn tabel staat een veld document waarin een blob kan worden opgeslagen. Als ik nu een bepaald record selecteer in mijn datagrid, moet in de ole container bijvoorbeeld een foto komen te staan.

Verwijderd

Heb je hier wat aan?
[topic=368698/1/25]
anders staat er ongetwijfeld veel info in de MSDN :)

Waarom zet je trouwens niet gewoon een file verwijzing in de DB? Je DB wordt namelijk _gigantisch_ groot als je er allemaal documenten/foto's in gaat hacken, en daar zijn ze ook niet echt op gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
De grootte laat ik buiten beschouwing. Het is in VB en niet in access.

Op de MSDN staat inderdaad veel, maar daar staat dat je een adodc kunt koppelen aan die ole container. Maar dit werkt niet. Als ik dit doe, krijg ik bovenstaande error (3 replies terug)
Pagina: 1