Toon posts:

horizontale dotpinch? / Samsung 957DF of LG 915FT+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De LG heeft een dotpinch van 0.24 en de Samsung een HORIZONTALE dotpinch van 0.20. Is dat hetzelfde?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Samsung Syncm. 957DF 19inch en de LG 915FT+.

Voordelen Samsung:
- 110 euro goedkoper
- videobandbreedte 250 ipv 232
- verbruikt 110W ipv 140W
- iets minder grote behuizing

Voordelen LG:
- BNC aansluiting
- USB hub
- Kan er hier veel positieve ervaringen over vinden (haast niks over samsung)

Maar om van de BNC aansluiting gebruik te maken moet ik toch weer een kabel van 50 euro gaan kopen dus als dat echt een voordeel voor de LG is is de samsung eigenlijk 160 euro goedkoper. Trouwens wel raar want bij de specs van de samsung staat wel "Sync On Green ( BNC )" als optie maar hoe kan dat nou zonder BNC?

Bij de Norrod en Funprice staan ze opgesteld maar aangesloten op GF2MX'jes en een verdeeldoos dus beiden krijgen een zodanig slecht beeld dat ik daar geen kwaliteitsverschil tussen kan zien. :(

En nee ik wil geen triniton want die lijntjes irriteren me. (wel jammer want de samsung 959NF heeft wel BNC en 290 :9~ MHz videobandbreedte)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
LG heeft de voorkeur. (bij mij... :9)
Beide monitoren zitten qua specificaties wel op één lijn, maar een USB-hub is echt handig! Maar ja, voor €110 zou je met een Samsung weer wat anders leuks kunnen kopen.

Waarom BNC? Dat is verouderd en heeft voor toepassingen die jij en ik thuis gebruiken zeer weinig voordelen.

Geen triniton i.v.m. lijntjes? Dat is wel een eeuwenoud verhaal, die heb je tegenwoordig echt niet meer hoor. (dat er nog mensen op een conventionele monitor zitten te werken zeg!)

Verwijderd

Topicstarter
BNC kabel is wel degelijk zinvol bij hoge resoluties @ hoge refresh rates. En die trinitonlijntjes zijn ook in nieuwe modellen nog duidelijk te zien. En waarom lijntjes als er ook goede monitoren zonder lijntjes te krijgen zijn?

Maar hoe zit het nou met die dotpinch? Komt 0.20 horizontaal overeen met 0.24?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als alleen maar de horizontale pitch wordt opgegeven, dan is dit meestal omdat de specs wat slechter zijn dan andere monitoren.
Je totale pitch van een gaten masker beeldbuis is altijd de diagonale pitch en nooit alleen maar de horizontale pitch.
Meestal draaid het dan om een monitor met een dotpitch van 0.26dpi ipv. 0.25dpi en heel soms 0.24dpi bij een gaten masker.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Als de dots dezelfde verhouding als de resoluties hebben 3:4, dan:

(0,20^2 + (0,20*3/4)^2)^0,5=0,25

Of lul ik nou onzin?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, besef ik nu zelf.

Verwijderd

Hm ik heb een Samsung 753DF, ben er niet zo tevreden mee, hij heeft een superslechte geometrie (boven aan buigen de lijntjes af). En ik wacht al twee maanden op een vervangmodel van Samsung...

Verwijderd

Ik heb de 915 Ft+.
En dat is echt zo relax beeld zeg en zo mooi.
En ook niet lomp of zo hoor.
Echt als ik mensen een beeldscherm mag aanraden zal ik deze nemen. En kammeraad van me had die samsung maar toen onze monitoren naast elkaar zag staan.
Nou toen werd die helemaal gek hij heeft op die lan ook z'n samsung ook verkocht.(naar de lan hoor)
Maar heeft ook de 915 ft+ gekocht.
Ik ben er kei blij mee hoor.

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
(wel jammer want de samsung 959NF heeft wel BNC en 290 :9~ MHz videobandbreedte)
kijk uit!!
met het kopen van samsung 959NF BNC zit er namelijk niet op.

goed ze adverteren er wel mee, maar het zit er echt niet op bij mij teminste niet.

ik heb samsung hier op de hoogte van gesteld, met als antwoord dat dit een marketing fout zou zijn.

ze zijn voor mijn bezig een vervangend model te vinden (ook een 959NF uit korea) want in nederland zijn ze niet te vinden.

ik wacht nou al 3 weken op antwoord.
Pagina: 1