Toon posts:

netwerkkaart met myson chipset probleem opgelost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke voor iedereen die een netwerkaart heeft met een myson chipset (bijv. safeway 10/100 Mbit lancard) :D

Het volgende heb ik gedaan en werkt perfect..:

ga naar de site :

http://www.scyld.com/network/updates.html

Kijk naar het hoofdstukje "Installing Individual Drivers"

of download de files :

ftp://ftp.scyld.com/pub/network/myson803.c
ftp://ftp.scyld.com/pub/network/pci-scan.c
ftp://ftp.scyld.com/pub/network/pci-scan.h
ftp://ftp.scyld.com/pub/network/kern_compat.h

Verander in de files "myson803.c" en "pci-scan.c" als het nodig is de volgende regels :

#include <linux/malloc.h>
naar
#include <linux/slab.h>

compile de "myson803.c" en de "pci-scan.c" dmv :

gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux-kernel/include -include /usr/src/linux-kernel/include/linux/modversions.h -O6 -c myson803.c

gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux-kernel/include -include /usr/src/linux-kernel/include/linux/modversions.h -O6 -c pci-scan.c

waarbij "linux-kernel" je kernel versie is en O in -O6 is een letter en geen cijfer.....

Hieruit krijg je 2 modules, "myson803.o" en "pci-scan.o"

Doe een insmod op beide modules als er geen fouten uit komen is het OKE....

Dus dit is het resultaat van 3 dagen zoeken en ^%$@@$*)$ :'( , doe je voordeel ermee en succes.....

Eventuele vragen kan ik proberen te beantwoorden, maar verwacht niet te veel omdat ik NOG een n00b ben op linux gebied..... :P

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Over dat laatste gesproken n00b... ik denk het niet aangezien je al wel het een en ander zelf opgelost hebt en niet even snel een standaard nic'je uit de winkel gehaald hebt die het wel in linux doen!!! ;)

Maar het is in elk geval wel de oplossing voor dit soort dingen!!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 19:36 schreef active2 het volgende:
Over dat laatste gesproken n00b... ik denk het niet aangezien je al wel het een en ander zelf opgelost hebt en niet even snel een standaard nic'je uit de winkel gehaald hebt die het wel in linux doen!!! ;)
He THANKZ.... 8-)

Begin zelfs voorzichtig aan plezier te krijgen in linux....was voorheen regelmatig &#$@#&%^@#&$ >:)