professionele verbindings prijs?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:50
hallo, kan iemand mij vertellen wat de prijs is van een professionele verbinding, zal wel te duur zijn, maar ik moet gewoon de laagste ping hebben bij nbijvoorbeeld UT heb nu @home maar ja kan beter :)
gewoon zelfde als servers hebben, en dan fatsoenlijke :)
mvg FFF

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
f15 per maand heb je een 10Mbps LAN verbinding rechtstreeks op de E3-backbone van de Rijksuniversiteit Groningen (mits je op kamers gaat in een studentenflat) gemiddelde ping is 11ms

• FFF
ga niet of studentenflat maar ik zoek iig sneller is dan kabel.
mvg FFF

• Palomar
  • Niet online
laat je toch een E3 lijntje aanleggen :+ dan kun je echt goed UT'en...

• FFF
gaat me idd ook om UT, maar bedoel je geen T3?
E3 ken ik niet en wat kost dat en wat is de snelheid?
kan iedereen deze vraag beantwoorden in volgende reacties?
iig bedankt voor reacties
mvg FFF

• Palomar
  • Niet online
E3 is de Europese variant van T3, dat is echt heel snel en ook ontzettend duur, dat kun jij niet betalen (gok ik ;))

je hebt ook nog E1 en E2, das langzamer (wat is langzaam..) maar ook heel duur..
Ik weet niet precies hoe dat zit met snelheden, dat zal iemand andere hier wel weten.. Ik weet wel dat het heel duur is...

misschien kun je ADSL nemen?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
T? is Amerikaans/Japans, E? is Europees.
Een T3 is 34 Mbit/s, E3 is 45 Mbit/s en kost volgens mij ongeveer 75000 piek per maand. (Ik kan er enorm naast zitten, maar ERG duur is het wel).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

Een huurlijn is in principe niet duur, maar de verbinding aan het internet wel (voor zover ik weet).

Ik heb bijvoorbeeld gekeken bij Euronet en Surfnet. Maandelijkse kosten: 700/714 Euro!!

De aanleg van de huurlijn is afhankelijk van de afstand en kan oplopen tot enkele tienduizenden guldens (aldus KPN-pik). De maandelijkse kosten voor een huurlijn zijn vanaf zo'n 90gulden.

Dus als je _echt_ UT fan bent en heel rijk, dan kan je het doen, maar voor zover ik weet is het niet aan te raden ;)

/me out

Bericht hierboven

• FatalError
  • Nu online
E1: 2 mbit/s T1: 1.54 mbit/s
E2: 8 mbit/s T2: 6 mbit/s
E3: 45 mbit/s T3: 34 mbit/s
verder weet ik niet
maar als je echt geld heb kan je een STS-??? of OC-??? lijntje krijgen, die gaan vooralsnog tot 10 gbit/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Palomar
  • Niet online
BTW volgens mij loopt de snelheid wel in de Gigabits hoor.. 45Mbit vind ik nog niet eens zo snel..

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Neem sataliet (2-way), www.bysky.nl :)

Like this yall...

• broes willems
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2023
ik ga er ff van uit dat je niet zo rijk bent dat je in kan gaan op voorgaande voorbeelden.
Ken iemand met ADSL. Vooralsnog leverde dat geen uitzonderlijke pings terwijl de downsnelheid behoorlijk is!
Downsnelheid en ping gaan dus niet een op een.
Misschien ISDN en dan dubbel inbellen?!
Heb je wel dubbele telefoonkosten en de maandelijkse abonnementskosten van f50,-
Ik heb ISDN en dat loopt heel aardig zelfs op enkele lijn (met de oude unreal want UT vindt ik minder).

Ik hoorde overigens dat ADSL (bij XS4ALL)wat aanpassingen krijgt waardoor gamen (ping) beter zal gaan.

Verwijderd

Verhuis naar Amsterdam en neem daar Kabel :)

Altijd een Ping onder de 35

• Mastermind
Ja klopt volgens het RC van de RuG (rekencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen) is de backbone (ff checken...) 10Gbps
Die zit trouwens direct gekoppeld aan het subnet van TU Delft

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Campus Utwente: 18 piek/maand voor 100Mbit (wel met 50 Gbyte/week limiet :( )
rick_h: de snelheid loopt in megabits, gigabits daar mag je alleen over dromen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

huurlijn op zichzelf is niet zo duur, maar je moet aan beide kanten van de lijn 2 routers hebben... en die kosten zo'n 3000piek/stuk..............................................

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Daar zit ik dan met m'n 56k6 bakkie... Wel een beetje zielig hoor dat gezeik over kabelexploitanten..

DIT IS MIJN WEBSITE

• FatalError
  • Nu online
Ik las net in de Kijk dat een 45 mbit lijntje 3 miljoen per jaar kost.
Dan maakt die 3000 piek per router nix meer uit ;)

• Aaargh!

Aaargh!

... dan wil ik niet eens weten wat de verbinding hier kost (2x155MBit)

• Mastermind
Hoe kan het in hemelsnaam dat ik dan maar f15 per maand voor een 10000Kbps lijntje per maand hoef te betalen?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

10000Kbps
Omdat dat de snelheid is van het interne (universiteits) netwerk is, en nog niks zegt over de snelheid van het lijntje waarmee dat aan internet gekoppeld is.
Mijn pc'tje hangt ook aan een 100mbit lijntje, 't is alleen jammer dat de het netwerk maar met een 512kbit lijntje aan internet hangt.
Al dat gegooi met 100mbit verbindingen is leuk, maar het zegt niks over de bandbreedte die je hebt naar internet, en met hoeveel mensen je dat moet delen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Aaargh!

Aaargh!

Mijn PC hangt aan een 100Mbit lijntje (utwente), gelukkig hangt dat 100Mbit lijntje met 300Mbit aan het internet >:) , ik betaal 15,80 er maand.
needless to say lapt de uni. en dus de overheid er flink bij.

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Aaargh! en dus de belasting betaler, moi..
Maar het is je gegund :) , ben alleen beetje jaloers.

/me is ervoor dat iedereen 100mbit thuis moet krijgen, kunnen er meer mensen thuiswerken, blijven er meer auto's thuis staan :), minder snelweg (behalve digitale), scheelt kantoorruimte (goed argument voor managers), beter voor mamma natuur en last but not least goede ping bij UT

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Pagina: 1