[FS200x] Een wishlist voor de opvolger van FS2002

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FS2002 is nu dan nog geen half jaar uit, maar we hebben inmiddels met zijn allen een aantal bugs gevonden maar ook zeker wensen. Daarom hier alvast een wishlist, voor de nieuwe versie van MSFS. Sommige wensen zijn nogal groot uitgevallen, maar als je nagaat dat MSFS ouder is dan Windows, mag je na 20 jaar wel wat verwachten. Sommige dingen kunnen natuurlijk ook met een opstapje gaan, zoals MS nu ATC heeft geïntroduceerd.

Een aantal wensen:

-'Echte' passagiers in het vliegtuig
Deze wens is een echte kluif voor MS. Tot nu toe vloog je iets met enkel de gedachte dat je zoveel-honderd passagiers aan boord had. Zou het nou niet mooi zijn dat je echt kunt aanmeren bij een Gate, dat de brug aankoppelt, en dat er passagiers in het vliegtuig gaan zitten. Dat moet je natuurlijk kunnen zien. Daarna loop je terug naar de cockpit en sluit je de deur om vervolgens tegen de groundcrew te zeggen dat de brug afgekoppeld kan worden. De rest van het verhaal was inmiddels bekend. Dit hele verhaal kun je dan combineren met een carreer mode. Add-ons kunnen dit nog niet, en zouden ze het kunnen, dan werkt het niet zo mooi dan als MS het zelf zou doen.

-Brand of afbrekende vleugels/onderdelen
Leuk als je tegen een klein gebouwtje aanvliegt na je zoveelste testvlucht in je Sopwith Camel zonder benzine. Maar het ding wil niet branden. Niet dat in gebouwen vliegen nou leuk is, maar stel dat je per ongeluk toch iets raakt, of je land weer is te vroeg, dan zal je hele vliegtuig heel blijven. Natuurlijk kun je in de config iets omzetten zodat het er ietsje op lijkt, maar het is het natuurlijk niet. Voor de mensen die FS5.0 kennen.. stortte je daar neer, dan kon je je vleugels 200 meter verderop oprapen. Maar WEER geen brand he... Dit soort dingen zijn weer leuk voor in Carreer mode.

-F-16's als je afwijkt van de aanvlie... Ah.. dat is ook weer ver gegrepen >:)

Graag zie ik van anders FS'ers ook nog wat wensen tegemoet zodat we alvast weer kunnen dromen over de volgende versie.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Betere crashmodellen, ziet er gewoon bout uit als je crasht. Simulatie is simulatie, moeten ze het wel helemaal afmaken he :P

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
een "goeie" ATC :)

tampert, kriminalpolizei

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Betere storingsafhandelingen; Een motor die uitvalt, hydraulische druk die wegvalt, waardoor je de flaps niet meer kan bedienen, voor mijn part bommeldingen.
Men dient dan via de ATC (nu kan dat NIET!!) te vragen om een noodlanding, waarbij er brandweerautos je opwachten.

En inderdaad, carreer modi. Dus er komen pas vliegtuigen vrij, als je x aantal uren hebt gevlogen met pax'en

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
meer realisme erin
en meer compaliteit voor add-ons bijv nl-2000 erg zwaar ;)
het weer kan ook nog zwaar verbeterd worden nu zit het allemaal in een rondje om je heen en is 2d (die wolke) en natuurlijk als het regent en je zit in spot view dan is het erg lelijk lijkt het net alsof er een klein wolkje met je meevleigt

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
Wat ik ook erg mis is gewoon een paar dingen .

1 MEER Vlieglessen en duidelijker .
dus vliegen en meer aan dacht aan de NAV en zo

2 Water plassen op de landingsbaan bij nood weer ..
Of ijs en sneeuw .

3 Kaping en andere problemen er bij .

4 MEER vliegtuigen !!!

5 wind sterkte beter ( orkaanen , Zand stormen :) )

Meer problemen met de vliegtuigen en luchthaven .

Dus als ze dit aan passen vind ik het goed idee voor FS2004.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• KIMBLE
Op dinsdag 05 februari 2002 19:43 schreef Blackhole het volgende:

2 Water plassen op de landingsbaan bij nood weer ..
Of ijs en sneeuw .
daar zeg je wat ook bijv als je land met noodweer dat je meer slipt en het langer duurt om af te remmen want nu is het hetzelfde als droog :(

Verwijderd

een airbag in de cockpit :P

• KIMBLE
Op dinsdag 05 februari 2002 19:58 schreef KingSky het volgende:
een airbag in de cockpit :P
:?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Inclusief hierboven genoemde wishes...

- Uitgebreidere Flightplanner
- Betere en realistischere cockpits (Dreamfleet, PSS, PIC etc)
- Meer detail en interactie op vliegveld
- Verbetering van vliegeigenschappen
- Uitgebreider en mooier soundpack

enz. enz. wachten op FS2010 dus :(

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:01 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

:?
dat was een grap *D

voor de slimmerd onder ons :P

• KIMBLE
Op dinsdag 05 februari 2002 20:02 schreef KingSky het volgende:

[..]

dat was een grap *D

voor de slimmerd onder ons :P
duh maar ik vond hem nie grappig

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:03 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

duh maar ik vond hem nie grappig
dan niet
maar ik heb ook niet gezegd dat het een leuk grapje is

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik vond het wel geinig eigenlijk :D

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 13:47

Freak187

geen

Ik ben het met de meeste reply's wel eens hiero. ATC bug-vrij is wel een vereiste. Random failures, dus dat zonder je van te voren weer of een motor er mee ophoudt.

Meer interactie met het vliegveld, dus manntjes die misschien je kist controleren en dan een sein geven dat het goed is. Door het vliegtuig kunnen lopen of kijken.

En dat andere planes ook kunnen crashen op een runway zodat of de airport afgesloten wordt zodat je naar een andere moet uitwijken, of dat je een andere runway moet gaan gebruiken.

Kia Niro-EV 2024

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 15:06

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aan: Microsoft FS team
Van: Tourniquet
Betreft: werkopdracht FS2004 (of FS2006 :P)

Het lijkt me cool als je al kan beginnen in het crew-center op het vliegveld van vertrek. Daarbij stel ik me een soort Half-Life-achtige omgeving voor waarbij je de vluchtroute, brandstofberekening, NOTAMS en het weer tijdens de vlucht kan doornemen. Daarna loop je via de pier de slurf in, waarbij je dus ook onderweg allerlei luchthavenpersoneel tegenkomt en passagiers tegenkomt (en knappe stewardessen natuurlijk :P). Vervolgens loop je het platform op om een rondje om het vliegtuig te maken om het één en ander te checken, waarbij je platformmannetjes aan het werk ziet (bagage inladen enzo). Via de trap kom je weer in de slurf en vervolgens stap je het vliegtuig in. Binnenin is alles natuurlijk ook schitterend in 3D gemoddeld. De hele pre-flight precedure wordt vervolgens precies zoals in het echt nagebootst, dus inclusief al het noodzakelijke radiocontact.

Bij het vliegen zelf willen we natuurlijk super-realistische scenery zien, waarbij alles vanuit het "echt" te herkennen is, zo kan je vanuit de lucht je eigen huis zien en zie je ook overal rijdende auto'tjes op de wegen rijden. Het weer is dan ook precies als in het echt natuurlijk, geen 2D wolken meer die er alleen van voren echt uitzien :+

Met zoveel realistische scenery neemt natuurlijk de hoeveelheid schijfruimte gigantisch toe, maar dat nemen we maar voor lief :)

Verder kan je met de ATC alles bespreken wat ook in het echt kan, dus ook vragen om een "direct to" of een andere kruishoogte aanvragen als je in slecht weer zit (wat natuurlijk ook op je weerradar te zien is!).

Ook op mijn wish-list: de complete dienstregeling van alle maatschappijen in de hele wereld is geïntegreerd, waardoor je alle vliegbeweging ziet die in het echt ook voorkomen, inclusief natuurlijk de juiste vliegtuigen en liveries van de vliegmaatschappijen.

Ok, weer even genoeg gedagdroomd voor vandaag! :z

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
ik zat ook een beetje te denken, en ik dacht dit:
microsoft heeft een giga server voor fs, die 24uur per dag online is, als je single player speelt, speel je altijd op die server en dus online met andere simmers, de ATC, die natuurlijk niet zoals op vatsim door mensen is, mag wat mij betreft best een computer zijn, maar hij moet waarnemen waar alle vliegtuigen zijn, en dus alles echt goed kunnen regelen, en niet op het laatste moment als je op 140IAS zit zeggen dat er iemand komt landen en dat je maar moet opdonderen. dus een echte, levende wereld, niet zoals die saaie ai pleentje die je zo nu en dan ziet...

• nealzie
Op dinsdag 05 februari 2002 21:07 schreef Tourniquet het volgende:
Aan: Microsoft FS team
Van: Tourniquet
Betreft: werkopdracht FS2004 (of FS2006 :P)

Het lijkt me cool als je al kan beginnen in het crew-center op het vliegveld van vertrek. Daarbij stel ik me een soort Half-Life-achtige omgeving voor waarbij je de vluchtroute, brandstofberekening, NOTAMS en het weer tijdens de vlucht kan doornemen. Daarna loop je via de pier de slurf in, waarbij je dus ook onderweg allerlei luchthavenpersoneel tegenkomt en passagiers tegenkomt (en knappe stewardessen natuurlijk :P). Vervolgens loop je het platform op om een rondje om het vliegtuig te maken om het één en ander te checken, waarbij je platformmannetjes aan het werk ziet (bagage inladen enzo). Via de trap kom je weer in de slurf en vervolgens stap je het vliegtuig in. Binnenin is alles natuurlijk ook schitterend in 3D gemoddeld. De hele pre-flight precedure wordt vervolgens precies zoals in het echt nagebootst, dus inclusief al het noodzakelijke radiocontact.

Bij het vliegen zelf willen we natuurlijk super-realistische scenery zien, waarbij alles vanuit het "echt" te herkennen is, zo kan je vanuit de lucht je eigen huis zien en zie je ook overal rijdende auto'tjes op de wegen rijden. Het weer is dan ook precies als in het echt natuurlijk, geen 2D wolken meer die er alleen van voren echt uitzien :+

Met zoveel realistische scenery neemt natuurlijk de hoeveelheid schijfruimte gigantisch toe, maar dat nemen we maar voor lief :)

Verder kan je met de ATC alles bespreken wat ook in het echt kan, dus ook vragen om een "direct to" of een andere kruishoogte aanvragen als je in slecht weer zit (wat natuurlijk ook op je weerradar te zien is!).

Ook op mijn wish-list: de complete dienstregeling van alle maatschappijen in de hele wereld is geïntegreerd, waardoor je alle vliegbeweging ziet die in het echt ook voorkomen, inclusief natuurlijk de juiste vliegtuigen en liveries van de vliegmaatschappijen.

Ok, weer even genoeg gedagdroomd voor vandaag! :z
misschien moeten we even wachten tot de computers dit aan kunnen?? :P

Verwijderd

Ik zou het vet vinden als je via multiplayer met z'n tweeen een plane kan besturen (gezagvoerder & co-piloot) :9~

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-01 13:54
Laten ze die regen in spot view er maar uithalen. Ziet er echt niet uit zo'n plaatselijke bui :(

• nealzie
Op dinsdag 05 februari 2002 21:40 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik zou het vet vinden als je via multiplayer met z'n tweeen een plane kan besturen (gezagvoerder & co-piloot) :9~
dat gaan rdluca en ik nou nét testen.
alleen is rdluca een beetje sloom ;)

• KIMBLE
Op dinsdag 05 februari 2002 22:01 schreef nealzie het volgende:

[..]

dat gaan rdluca en ik nou nét testen.
alleen is rdluca een beetje sloom ;)
hoe dan?

• nealzie
als het lukt kan ik het uitleggen, als ht niet lukt heeft het niet zoveel nut...

• Microkid
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jullie vergeten de belangrijkste eis voor FS2004: gebruik maken van een VR set (a la Sony Glastron), zodat je je echt in de cockpit waant en gewoon 360 graden om je heen kan kijken. Dat geeft pas echt een idee van vliegen, in plaats van dat duffe 19" schermpje. Geeft ook meer realisme aan de hoogte waarop je zit e.d. (3d diepte). Lijkt me echt cool!!!

Verder betere verlichting 's nachts, vooral op vliegvelden. Als je op Schiphol aankomt staan er in werkelijkheid een batterij van die gele kwik-lampen, waardoor je goed zicht hebt. In FS ontbreken die en rij ik steeds maar het gras in.. Verder ook nog meer huizen, steden enz enz, autotjes op de wegen, zodat de wereld onder je er nog echter uit ziet. Nu staan er soms sporadisch een paar huizen, maar dat kan nog veel beter!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

- Meer realisme!!! Ik vind een boeing 737 VEEL makkelijker vliegen dan een Cesna! (Niet om op te scheppen ofzo) Maar ik ben meteen begonnen met een boeing 737 ipv een Cesna. Hij stuurt te makkelijk, en al helemaal een 747. Het realisme zit er niet in :'(

- Betere Crashmodel

- Betere en nagebootste vliegtuigen en vliegvelden

- Meer Actieve banen

- Nood landingen

- Meer drukke Airports, dus met auto's, gates, slurfen, loopbruggen, verkeers toren etc. (Te veel om op te noemen)

etc
De lijst word wel heel errug lang, dus ik stop maar. :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 13:47

Freak187

geen

Op zich heb ik niet veel problemen met de scenery, want zo kun je het nog op een normale comp. spelen ;)

Dat half-life achtige rondlopen door de airport is zeker een strak plan.

Dan maar 500 mb meer ;)

Kia Niro-EV 2024

• BADgoofy2000
  • Laatst online: 28-01 13:25
Op woensdag 06 februari 2002 15:57 schreef Freak187 het volgende:
[...]

Dan maar 500 mb meer ;)
500mb meer schijfruimte, 500mb meer videogeheugen en een 4*500mhz snellere proccesor bedoel je dan zeker :)

Een idee:
Vliegen met een reddingshelicopter. Dat je opstijgt vanaf IJsland en op eens in de verte de Titanic ziet zinken, waarna jij met je heli die mensen gaat redden. Dan vlieg je met die mensen naar een ziekenhuis, waar je op het dak land. Dan komen er doktoren het dak op die die mensen uit de heli halen. En jij vliegt weer weg om de volgende mensen op te halen.
Belangrijkste is dus eigenlijk veel meer interactie.

Een 'leuke bug' zou wel zijn als ze ergens op de noordpool een windows logo plaatsen. Zodra je dan crasht op dat logo, loopt windows vast :P >:)

• KIMBLE
Op woensdag 06 februari 2002 16:41 schreef BADgoofy2000 het volgende:

[..]

Een idee:
Vliegen met een reddingshelicopter. Dat je opstijgt vanaf IJsland en op eens in de verte de Titanic ziet zinken, waarna jij met je heli die mensen gaat redden. Dan vlieg je met die mensen naar een ziekenhuis, waar je op het dak land. Dan komen er doktoren het dak op die die mensen uit die heli halen. En jij vliegt weer weg om de volgende op te halen.
Belangrijkste is dus eigenlijk veel meer interactie.
ehmm er zijn al zulke 'sims' :+

• BADgoofy2000
Op woensdag 06 februari 2002 16:42 schreef KIMBLE het volgende:

ehmm er zijn al zulke 'sims' :+
Jazeker, maar simcopter draait niet meer op m'n geforce3 :P :)

• nealzie
Op woensdag 06 februari 2002 07:48 schreef Microkid het volgende:
Jullie vergeten de belangrijkste eis voor FS2004: gebruik maken van een VR set (a la Sony Glastron), zodat je je echt in de cockpit waant en gewoon 360 graden om je heen kan kijken. Dat geeft pas echt een idee van vliegen, in plaats van dat duffe 19" schermpje. Geeft ook meer realisme aan de hoogte waarop je zit e.d. (3d diepte). Lijkt me echt cool!!!

Verder betere verlichting 's nachts, vooral op vliegvelden. Als je op Schiphol aankomt staan er in werkelijkheid een batterij van die gele kwik-lampen, waardoor je goed zicht hebt. In FS ontbreken die en rij ik steeds maar het gras in.. Verder ook nog meer huizen, steden enz enz, autotjes op de wegen, zodat de wereld onder je er nog echter uit ziet. Nu staan er soms sporadisch een paar huizen, maar dat kan nog veel beter!!
vr bril bestaat al, alleen het geld ervoor betaat bij mij nog niet :(

• SanderTje!
  • Niet online
Zoals je ziet zijn we het allemaal wel een beetje met elkaar eens. Die flight instructor van Microsoft die bij FS 2002 Pro zit, wie heeft daarom gevraagd? Niemand, lijkt mij zo als ik dit doorlees. Beter was als het een ATC programma was, om zelf te controllen, maar nee.. Daar heb je nu een 3tal andere programma's voor nodig om zoiets te kunnen.

Maar gewoon wat meer 'leven' om de cockpit heen is zeker geen gek idee. En dat combineren met een carreer mode, lijkt me heel strak. :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Och die Instructor vind ik niet eens zo slecht. Ik zou graag in de volgende versie wel SUBTITLES als optie willen hebben want soms is die vent niet te verstaan.

Nog uitgebreidere ATC zou leuk zijn met betere IFR ondersteuning. Standaard zou ik gewoon gates en voertuigen willen zien op de luchthaven. Sorry maar voor 190 piek verwacht ik dat er zoiets gewoon bij zit.

Oh ja.. Voor die 200 piek die we moeten betalen voor FS.Net :P wil ik:

Een NORMALE HANDLEIDING ipv een stel PDF files.

Dus gewoon een BOEK waarmee je naar het toilet kan gaan, in bad lezen of in bed of op de bank of op mijn werk tijdens de pauze...

Tis toch van de rukke .. 90,00 NLG betaald voor Falcon 4.0 (dec 98) en daarbij een 600 pagina dikke handleiding met zo'n beetje alles over de F-16... en voor 190 piek krijg ik bij FS2002 Pro een stel PDF filetjes. |:(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Al die wishes hierboven gepost, kost uiteraard ontzettend veel tijd om op elke vliegveld bijvoorbeeld gates etc. te maken. Interactie is wel mogelijk lijkt me want zelfs een "simpele" Duitser :P kan een vliegveld maken met bewegende onderdelen enzo(Bremen)

Maar het lijkt me wel supergaaf als al die hierboven geposte wishes erin komen :D

• SanderTje!
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 14:07 schreef tazzman het volgende:
Oh ja.. Voor die 200 piek die we moeten betalen voor FS.Net :P wil ik:

Ja, dat is echt een minimale vereiste voor de volgende versie. Had ik eigenlijk al in de eerste post willen zetten, maar was te druk met plannetjes. :)

• BADgoofy2000
Op donderdag 07 februari 2002 14:07 schreef tazzman het volgende:

Voor die 200 piek die we moeten betalen voor FS.Net :P wil ik:

Idd +
- Een mooie poster van een boeing o.i.d.
- 4 cdr's om een backup te maken van je -50 piek per stuk- cd'tjes :)

[Edit]
En die poster moet natuurlijk niet opgevouwen in de doos zitten, maar netjes in een koker :P

• Microkid
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op woensdag 06 februari 2002 17:55 schreef nealzie het volgende:

[..]

vr bril bestaat al, alleen het geld ervoor betaat bij mij nog niet :(
Ik bedoel geen bril maar zo'n set die je op je hoofd set en waar je naar 2 kleine schermpjes voor je ogen kijk. Tuurlijk bestaat VR bril al, maar FS2002 ondersteund nog geen 3D VR toepassing met hoge resolutie. Dat is mijn stille wens voor FS2004. VR set op je hoofd, plaatsnemen achter de knuppel, stereo geluid in je ooren, en fly away!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Al die wish lists zijn Goed/mooi/leuk :)
maar
M$ Denkt volgens mij meer aan de kopers
"Wat voor Pc's ze hebben ect"
Dus
Niet iedereen heeft geld voor een GF3
zoals ik
De meeste gamers zijn niet 20+ ofzo
Dus geen eigen inkomen

• nealzie
Op vrijdag 08 februari 2002 12:31 schreef Microkid het volgende:

[..]

Ik bedoel geen bril maar zo'n set die je op je hoofd set en waar je naar 2 kleine schermpjes voor je ogen kijk. Tuurlijk bestaat VR bril al, maar FS2002 ondersteund nog geen 3D VR toepassing met hoge resolutie. Dat is mijn stille wens voor FS2004. VR set op je hoofd, plaatsnemen achter de knuppel, stereo geluid in je ooren, en fly away!
ja, er is een bril, dan draai je je hoofd naar rechts, en dan zie je op het beeldschermpje in die bril, dus ook de rechterkant van je cockpit, precies wat jij bedoeld dus.
werk voor fs2002, en cfs2 enzo

• nealzie
Op vrijdag 08 februari 2002 12:39 schreef Devilseye het volgende:
Al die wish lists zijn Goed/mooi/leuk :)
maar
M$ Denkt volgens mij meer aan de kopers
"Wat voor Pc's ze hebben ect"
Dus
Niet iedereen heeft geld voor een GF3
zoals ik
De meeste gamers zijn niet 20+ ofzo
Dus geen eigen inkomen
en daarom vind ik dat er veel meer verschil tussen de pro en de standaard versie moet zitten...

Verwijderd

Allemaal leuke ideeën. Stuurt iemand even een briefje naar Athlon, en vraag om een XP9000. En ook maar gelijk naar NVIDIA dat ze iets sneller moeten zijn met de GeForce 18

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
zo...er worden ff 3 oude fs2002 topics uit de kast gehaalt....

tampert, kriminalpolizei

• SanderTje!
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 13:27 schreef Evilernie het volgende:
zo...er worden ff 3 oude fs2002 topics uit de kast gehaalt....
Ik schrok al :)

Pagina: 1