Com21 configureren d.m.v UTP

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Er is een mogelijkheid om via je UTP met Hyperterminal te connecten. Maar welke poort moet ik dan gebruiken?

Twitter | Linkedin

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, connect via TCP/IP, dan de poort opgeven waar je Telnet op zit (meestal 23 dus)??

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 16:52 schreef Microkid het volgende:
Eeeh, connect via TCP/IP, dan de poort opgeven waar je FTP op zit (meestal 23 dus)??
FTP is poort 21.
Telnet is 23.

Meestal als je een apparaat van een afstandje kan configgen doe je dat inderdaad met telnet, of een webinterface. Als dat laatste het geval is kun je gewoon http://ip-van-router openen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In die com21 kun jij niks bijzonders instellen hoor. ik neem aan dat je je kabelmodem bedoelt?)
Waarom maak je niet ff een serieel kabeltje? Die kan direct achterop de com21.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Zover ik weet kun je je com21 kabelmodem alleen maar configureren vanuit de kabel-centrale, of via een serieel kabeltje (er zit een klepje op je modem, waarachter een aansluiting zit)

En FTP is poort 20 (Data) en 21 (control)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

sloop de achterkant van je modem weg (naja het klepje dan) das een COM ingang en douw er een COM kabel in. dat doe je ook bij je pc,die kabel derin douwen en met een stukkie software kun je in je modem kijken.

je kunt niks veranderen want dat word allemaal door je provider gedaan :7

/edit

verdorie net te laat

/edit
Pagina: 1