Toon posts:

[videokaart] Games op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met search kom ik er niet uit dus ik stel hier maar een vraag:
ik sta op het punt een Compaq Presario te kopen en wel eentje uit de 700 serie. Nu komen die dingen met 1 van de volgende videohardware:
- 16 MB AGP met VIA ProSavage kn133 videokaart
of
-8 MB ATI Radeon Mobility videokaart.

Is die eerste wel een kaart of is dat een onboardchip met geshared videogeheugen? (er staat namelijk op sommige sites 16/32 Mb bij)

Welke van de twee moet ik hebben om Games redelijk te kunnen draaien?
Rest van systeem:
Mobile AMD Duron 950
256 MB geheugen
20 gieg HD
DVD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beide zijn kaarten voor notebooks en deze zijn over het algemeen niet goed genoeg om echt mee te kunnen gamen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Laptops zijn sowieso niet echt geweldig geschikt om mee te gamen gezien het feit dat de videokaarten nog niet echt goed doorontwikkeld zijn in dit stadium (wat natuurlijk wel in de toekomst gaat gebeuren :) )

Als je toch een beetje acceptabel wilt gamen zou ik een Geforce Go kaart aanraden voor je notebook. Ik weet niet of je nog wilt afwijken van je Compaq (omdat je al op het punt staat te kopen) maar Dell heeft sommige laptops die deze kaart bevatten. Let wel op dat Dell alleen Intel-CPU's levert in zijn producten.

Verwijderd

als je er een beetje op wilt gamen, ga voor een Geforce GO.
Toshiba heeft die ook..

Verwijderd

Topicstarter
Met zo'n 8 MB ATI-kaart is dus echt niet te gamen?
Als ik overstap van Compaq naar Dell dan moet er weer zoveel geld bij.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 19:33 schreef frits het volgende:
Met zo'n 8 MB ATI-kaart is dus echt niet te gamen?
Tsja..ligt eraan welke games je graag wilt draaien. Age of Empires 2 bijvoorbeeld moet geen probleem zijn met die 8mb ATI maar als je Colin McRae 2.0 daarmee opstart hou ik mijn hart vast.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
geforce 2 go idd

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb een Dell Latitude 600

specs
850 mhz
256 mb ram
10 gb schijf
8 MB ATI Radeon
14.1 tft 1024*768

en heb der afgelopen weekend Red Faction mee zitten spelen, ging vrij aardig, natuurlijk een normale computer levert uiteraard beter beeld, maar ik vond het zeker niet tegenvallen. Ook Ut wil der wel op draaien, op 800*600 en dan het meeste op laag :)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
met een geforce 2 go, ben je er zeker van dat je het meeste kunt spelen!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
er was toch ook een mobiele versie van de GF2 mx :?

ik heb een TNT2 16mb en daar willen niet veel games meer mooi op draaien dus als je een geintegreerd video chip hebt op je laptop dan kun je je laptop over een jaar wegflikkeren omdat er niks meer op wil draaien

als je games wil spelen, waarom dan een laptop :?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 19:33 schreef frits het volgende:
Wat is jouw budget?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus overstappen op een ander systeem of games als Q3 , Collin mv Rae etc. uit mijn hoofd zetten en het houden bij spellen zoals Settlers 3, RA (1+2), Risk2, Kolonisten en Quake2.
Mijn budget laar een Geforce Go helaas niet toe, dus ik zal die andere games maar vooe mijn desktop bewaren.
Welke van bovengenoemde videokaarten kan ik nu het beste nemen, iemand ervaring?
Budget houd op bij 3500 gulden (sorry, met dit soort aankopen den k ik nog niet in euro's :) dus ongeveer 1600 euro)

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Dell levert iig in de inspirion 8100 een 64mb ATI R7500. Daar moet toch redelijk mee te gamen zijn dacht ik zo...

Gaat alleen een beetje boven je budget (de full option kost ex btw ongeveer €3500)

* bart1234 krijgt over een half jaar dat speeltje van z'n baas met alle hardwarevernieuwingen van dien >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben veel van huis en wil dan toch wat afleiding want tv kijken verveelt ook op een bepaald moment.
Bobbert, bedankt voor je reactie. Het wordt dus een ATI als ik het zo lees. Niemand ervaring met de ProSavage?

• -bolio-
  • Laatst online: 11:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb dus een 701EA-XP met zo een ProSavage videokaart en ik moet zeggen dat het gamen heel erg mee valt hoor. Ik speel UT op 1024*786 met 25 fps. 800*600 of 640*480 loopt nog lekkerder. Verwacht echter geen wereldwonder aangezien het beeld soms wel in fps valt maar er is goed mee te gamen. Als je andere videokaart een ATI Radeon Mobility is weet ik niet hoe die presteerd. Als het een ATI Rage Mobility is kan ik je zeggen dat D3D om te janken is.

Bij de ProSavage maak je idd gebruik van shared memory. Ik vind dit echter niet zo een groot bezwaar. Het is trager en blablabla maar het werkt evengoed wel aardig. Je hebt op de 701EA-XP toch 256 mb geheugen en daar kan ik best 16 of 32 MB van missen.

Ik zat met hetzelfde probleem als jou dat ik ook niet het budget had voor een GF2 Go en heb nog geen spijt gehad van de aankoop. Het blijft natuurlijk altijd zo dat je voor 500,- meer een betere laptop hebt met meer functionaliteit maar je moet gewoon ergens de grens trekken. Als je meer info wilt over de laptop kun je gewoon vragen of zoeken op mijn usernaam dan zul je namelijk meerdere topics over dit dillema vinden.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 19:45 schreef thijz het volgende:
er was toch ook een mobiele versie van de GF2 mx :?

ik heb een TNT2 16mb en daar willen niet veel games meer mooi op draaien dus als je een geintegreerd video chip hebt op je laptop dan kun je je laptop over een jaar wegflikkeren omdat er niks meer op wil draaien

als je games wil spelen, waarom dan een laptop :?
lees ff de topic, er word al 2x over de geforce2 go gepraat.

en als je nog iets kan langer kan wachten, koop er dan een met de Nvidia N17, die is pas :9~ op een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Bolio, ik laat dus nu dezelfde laptop mijn hardwareleverancier opsturen. Ik hoop dat ie vrijdag of maandag bij hun binnen is zodat ik definitief de knoop kan doorhakken.
Het wordt dan de Compaq Presario 701EA-XP met 16 MB 4x AGP VIA ProSavage KN133 videokaart.
Voor 500 gulden mer krijg ik een veel betere laptop, voor 500 gulden minder een veel slechtere laptop. Ik moet gewoon een grens trekken waarbinnen mijn budget valt.
Het meeslepen van mijn pc is gewoon geen optie.

• -bolio-
  • Laatst online: 11:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Voor het geld is het een goede, complete laptop.
Pagina: 1