Toon posts:

Via C3 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als tweede computer een Via C3@700mhz, kan ik deze makkelijk overclocken?
Mobo is een Chaintech 6ajr4?
En de temp van de processor is na een potje Unrealen nu 25 graden.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou zeggen probeer het... Er is namelijk weinig over bekend en ik ga het binnenkort ook eens proberen
shuttle sv 24 + c3 933 MHZ

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

via c3 kan je eigenlijk niet vaak tegen. Ik denk dat je een van de weinigen bent er zoeen heeft, dus meld je resultaten. :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Is je cpu passief gekoeld of zit er een fan op?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik koel hem actief, met een cooler die tot 1,4 gig ondersteund :) .

• StarTAC
Ik heb geen verstand van VIA cpu's maar als hij nu 25 graden stressed wordt, kun je het zeker proberen. Die VIA's kun je namelijk ook gewoon prima passief koelen.

iRacing Profiel

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05
grappig procjedat hij zo koud blijft

Verwijderd

Topicstarter
[offtopic]

Star Tac, is toch zo'n mobieltje van motorola?

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 19:01 schreef weide55 het volgende:
[offtopic]

Star Tac, is toch zo'n mobieltje van motorola?
Ja, ik weet dat het een enorme domme naam is. Heb jij misschien een alternatief?

iRacing Profiel

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 05 februari 2002 19:03 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat het een enorme domme naam is. Heb jij misschien een alternatief?
Aan de hand van je icoon zou ik gaan voor "Biertje ?" >:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op dinsdag 05 februari 2002 19:03 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Wat is er mis met een StarTAC?

* AlKoholiK heeft er ook een :)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 19:04 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Aan de hand van je icoon zou ik gaan voor "Biertje ?" >:)
Dan moet ik eigenlijk ff een heineken icoontje zoeken.

iRacing Profiel

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die via C3 933 is ds geen aanrader. In vele benches wordt deze processor dus voorbij gewandelt door een celly 500.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op dinsdag 05 februari 2002 18:58 schreef Sjoak het volgende:
grappig procjedat hij zo koud blijft
Alleen jammer dat hij niet zo snel is.

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 19:05 schreef AlKoholiK het volgende:

[..]

Wat is er mis met een StarTAC?

* AlKoholiK heeft er ook een :)
Er is idd niets mis met de telefoon, Maar als username wel een beetje lame vind ik. Welke heb jij de oude zwarte of de nieuwere zilveren, ik de zilveren.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
[flame-bait]

Beter motorola dan een nokia. :(

[ontopic}

En nu weer reageren op mijn topic!!! :)

• StarTAC
Sorry trouwens voor het offtopic gelul.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Alleen jammer dat hij niet zo snel is.
Ja, dat hoor ik meer. In de test is het nooit een topper, voor in de praktijk is het een vlotte stabiele proc!
Petje af voor die C3. :o

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op dinsdag 05 februari 2002 19:07 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Er is idd niets mis met de telefoon, Maar als username wel een beetje lame vind ik. Welke heb jij de oude zwarte of de nieuwere zilveren, ik de zilveren.
ik heb een zilveren.

Maaruhm...ja je kunt het altijd proberen.
Altijd zelfde verhaal: Niet stabiel? => Vcore verhogen => CPU wordt warmer, maar je hebt goeie koeling, dus dat moet lukken.

Zoals iedereen je zal zeggen: PROBEER HET EEN KEER!! :)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry trouwens voor het offtopic gelul.
Maakt niet UIT STARTAC!

Verwijderd

Nou, Via C3 is multiplier unlocked dus makkelijk overklokken zonder FSB verhoging voor in het geval je geheugen niet zo snel wil, de multiplier kun je software matig veranderen. Je hebt wel geen ezra core, die kunnen lekker ver en passief gekoeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
En wat houd dat in?
Ik ben een leek op overclockinggebied, en daarom heb ik het mobo type er ook bij gezet. Misschien weet iemand daar ook de overclock mogelijkheden van?

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 19:21 schreef weide55 het volgende:
En wat houd dat in?
Ik ben een leek op overclockinggebied, en daarom heb ik het mobo type er ook bij gezet. Misschien weet iemand daar ook de overclock mogelijkheden van?
Je kan overklokken dmv de Front Side Bus (FSB) snelheid te verhogen, of de FSB te multiplien. Ik weet niets over de FSB van een C3, maar dat de multiplier unlocked is geeft aan dat je dus in BIOS (of zit dat niet op een C3 systeem) je multiplier kan verhogen en dan dus je cpu sneller is. Stel je FSB is 66mhz, en je multiplier staat op 10.5 dan loopt je C3 op 700mhz. Als je je multiplier op 12 zet dan loop hij op 800mhz.
En je kan dus ook de FSB verhogen om zo je cpu sneller te laten lopen.

iRacing Profiel

• geforce5_guy
  • Niet online
/offtopic/
gericht aan StarTAC.

Hoe krijg jij je AMD 1333 op 1496, bij mij crashed ie dan. terwijl de temp max 45 is.
Mijn AMD 1333@1466 loopt op Vcore van 1,8 V (hoger wil niet)
/offtopic/

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 20:05 schreef geforce5_guy het volgende:
/offtopic/
gericht aan StarTAC.

Hoe krijg jij je AMD 1333 op 1496, bij mij crashed ie dan. terwijl de temp max 45 is.
Mijn AMD 1333@1466 loopt op Vcore van 1,8 V (hoger wil niet)
/offtopic/
FSB op 136mhz en multiplier op 11. Mijn Vcore staat op 1.81 (=default). Mijn 5V staat op 4.91V idle en 4.86 Stressed. Hoe staat dat bij jou? Ik neem trouwens aan dat je op 133*10.5 werkt, anders kan het natuurlijk ook aan een pci of agp kaart liggen die geen hoge FSB aankan. Ik moet trouwens wel zeggen dat hij soms in windows wel hele vage blauwe schermen geeft, dus echt stabiel is ie niet.

iRacing Profiel

• geforce5_guy
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 20:12 schreef StarTAC het volgende:

[..]

FSB op 136mhz en multiplier op 11. Mijn Vcore staat op 1.81 (=default). Mijn 5V staat op 4.91V idle en 4.86 Stressed. Hoe staat dat bij jou? Ik neem trouwens aan dat je op 133*10.5 werkt, anders kan het natuurlijk ook aan een pci of agp kaart liggen die geen hoge FSB aankan. Ik moet trouwens wel zeggen dat hij soms in windows wel hele vage blauwe schermen geeft, dus echt stabiel is ie niet.
heb je ook ICQ/MSN :?

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 20:16 schreef geforce5_guy het volgende:

[..]

heb je ook ICQ/MSN :?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
En wat bereik je precies als je het voltage verhoogt?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cpu verder overklokbaar
maar hoe hoger je voltage, hoe meer warmte producering
dus.. ideale balans vinden

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus er komt nog aardig wat bij kijken.
Er zit ook een programma bij het mobo, dat heet See P U (oid). Moet je daar mee overclocken?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

in dit artiekel staat dat hij zo;n 12.5% is te overclocken: http://www.dansdata.com/c3.htm
Niet fenomenaal dus, maar mischien zijn ze ondertussen wat beter...

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

heeft het nog wel nut om die te ocen ? >:)

• StarTAC
Op dinsdag 05 februari 2002 22:56 schreef soulfly het volgende:
heeft het nog wel nut om die te ocen ? >:)
Het gaat bij OC'en heel vaak niet om het nut, meestal is het gewoon voor de lol en gewoon het beste uit je systeem proberen te halen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan iemand wat over het programmaatjes See PU vertellen?

Verwijderd

Wat ik me afvraag is of die FPU unit van de via c3 alleen te overclocken is, dit is nl. de beperkende factor van deze chip, zijn zwakke FPU unit, die @ 1/2 speed loopt van de processor, dus de FPU unit loopt @ 466Mhz, natuurlijk kun je de via c3 933 naar 1000mhz liften zodat de FPU dan @ 500Mhz loopt, maar is er niet een mogelijkheid om de FPU unit bijvoorbeeld van 1/2 -> 2/3 van de clocksnelheid te laten lopen? theoretisch zou deze proc dan meteen een stuk sneller worden omdat dit zijn beperkende factor is

Verwijderd

Welk progje was dat ook alweer waarmee je softwarematig de multipier van de via c3 kon veranderen?

Verwijderd

[edit] overbodig [edit]

Verwijderd

Ik heb laatst een stukkie gelezen over een via C3 in een asus terminator, vergeleken met een Celeron. De C3 kon m vrij makkelijk bijhouden met de meeste dingen, ondanks wat de benchmarks zeggen. Overklokken wou volgens een ander stukkie niet zo goed, of zoals eerder gemeld tot ongeveer 12,5%.

Aangezien ie idd passief gekoeld kan worden, en hij niet zo slecht presteerd als je zou verwachten zou het wel eens een leuke processor kunnen zijn voor een MP3/DivX/DVD speler/server/router of wat dan ook. Lekker stil.

Verwijderd

Maar omdat die FPU unit de beperkende factor van de CPU's, komt dat nou ook door dat de FPU @ 1/2 CPU speed loopt, dus bij 933 loopt de FPU @ 466, is dit niet te verhogen zonder de Proc speed te verhogen, dus alleen de FPU snelheid?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Nee, das net zoiets als de snelheid van de L2 cache verhogen. Misschien als je een eigen socket converter gaat solderen >:)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

He, shit, waardoor kan het trouwens zijn dat deze proc niet zo goed overclockbaar is? hij produceert toch niet veel warmte?

Verwijderd

Oh jah, met wCPUid kun je bij opties de via c3 multiplier verhogen, dus overclocken van dat bakkie :)
Pagina: 1