Toon posts:

SB Audigy!!! Geen enkel geluid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 maanden geleden een Audigy Player gekocht. Maar sinds afgelopen zondag op Drome 9 heb ik het probleem dat er geen geluid meer uit de speakers, koptelefoon of reserverspeakers komt. In de hardwareconfiguratie is de laatste maand niks gewijzigd dus daar ligt het niet aan.

Ik heb het volgende geprobeerd:
* Ik heb de usermanual van Creative bekeken en gecontrolleerd of alles goed stond ingesteld/geinstalleerd.
* Ik heb totaal 2 verschillende luidspeakersets en koptelefoon op de geluidskaart aangesloten.
* Ik heb hem getest met winME, XP en 2000. In geen enkel besturingsysteem geeft hij geluid. Ook niet bij de nieuwe winME installatie.
* De nieuwste drivers zijn geinstalleerd, oude werken ook niet.
* Oja, ik heb SOUND niet op MUTE staan ofzo. En de luidspeakers staan wel aan! Duh!

* Ik heb de geluidskaart niet op digitale uitgang staan.
* Bij het installeren vind windows de geluidskaart en installeert hij hem gewoon en ik krijg geen enkele foutmelding.
* Er zijn ook geen conflicten tussen hardware en de andere hardware in de pc functioneerd ook nog gewoon goed.

systeeminfo:
MSI K7T Turbo-R, 300W Aopen, Labtec 4fps, 3com 3c9x 100mbit, TB 850 en 640 mb ram.
(overal zit de nieuwste bios met de nieuwste drivers op)

Zelf denk ik dus dat de geluidskaart kapot is omdat deze fout zo plotseling is gekomen, mischien dat de connectoren kapot zijn ofzo omdat hij hem wel normaal installeerd.

Ik heb al zitten zoeken hier op GoT en wat geprobeerd maar heb voor dit probleem geen oplossing gevonden. :(

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

denk ook aan dat die kappot is.. helaas.. probeer eens een andere soundcard dan

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Goed in het slot gedaan :? En anders is het een doa :(.

Verwijderd

lijkt me idd een DoA ja :{

Verwijderd

wtf is een doa :?

Verwijderd

geen doa want hij heeft het gedaan (doa = dead on delivery)

edit
.....je heb gelijk..... ben nog niet helemaal wakker
zie hieronder\/
/edit

Verwijderd

DOA = Dead on Arrival
DOD = Dead on Delivery

Damn is spellen echt zo moeilijk

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:39 schreef Termin8or het volgende:
Goed in het slot gedaan :? En anders is het een doa :(.
als ie em al 3 maand heeft is het zeker al geen DOA

ben je zeker dat de kaart er goed inzit, drivers geïnstalleerd, kabeltjes goed verbonden?
toen ik m'n audigy platinum opnieuw moest installeren gaf de pc telkens kleine biepjes als er bijvoorbeeld een ICQ message binnenkwam, als je dit ook hoort is ie waarschijnlijk gewoon niet goed geïnstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zeker van dat hij er goed in zit, ik hem hem er ook al uitgehaald en opnieuw geplaatst. Dat hielp niet. Ik heb de goede drivers en juiste kabels aangesloten.
Ik hoor zelfs geen biepjes, ik hoor NIKS.

En hij heeft 3 maanden goed gewerkt, geen enkel probleem of instabiliteit of dergelijk.

DOA dus!!!!

Nouja, dan zal ik wel voor de garantie gaan. Ik heb hem bij Exile gekocht, alleen die lui reageren zo slecht op de email en telefoon nemen ze niet op.

Verwijderd

heb je 'm wel es ontladen? Ik heb best wel vaak tijdens het hotswappen van speakers/ koptelefoons dat m'n SBLive geladen raakt (vermoed ik dan). M'n kast is ook niet geaard, dus dan haal ik 'm er ff uit. Haal de pennetjes en het bevestigingsplaatje langs een blank stukje buis aan de verwarming en doe ik 'm der weer in. Doet hij het gewoon weer.

Ik heb hetzelfde probleem met een SB128 en een SBLive op twee verschillende mobo's (ASUS P5A en een MSI K7T Turbo) in 3 verschillende kasten gehad en telkes hielp het om 'm ff te ontladen. En aangezien jij voor die lan ook wel aan het ompluggen bent geweest lijkt het me raadzaam om ook eens te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc in een geaard stopcontact en ik gebruik een UPS, die geeft aan dat de aarde goed is. En na het verplaatsen en afsluiten van de pc had ik hetzelde probleem.

Het enige wat ik nog niet heb gebrobeer is een ander pci slot gebruiken maar hier kan het volgens mij niet aan liggen omdat hij eerder ook goed heeft gewerkt.

KUT, Exile heeft me nog niet terug gemaild, wat een eikels.

Die lui van EXILE worden met de dag luier.
Pagina: 1