Toon posts:

email versturen over netwerk geeft probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al geprobeert maar dat geef geen goed antwoord op mijn vraag. Ik heb hier een netwerk van 3pcs met server (win2k) pc met internet die het internet (MXStream) deelt via ICS van microsoft. :)

Nu kan ik van de client pc's geen email versturen en soms ook geen lange berichten versturen. Terwijl ik het netwerk niet gebruik ondertussen. Het ligt dus niet aan de snelheid van het netwerk. :(

Ik heb het wanneer: ik lange berichten wil posten op GOT (hier dus :P), email wil verzenden en dingen wil uploaden op een webserver of ftpserver. :(

Plzz wat moet ik doen, plzz geen techno-talk beetje begrijplijk houden en eerdere pogingen met winroute en wingate zijn zwaar mislukt. :(

btw ik heb het met Outlook maar ook met Hotmail of een andere email site en alle instellingen staan goed! Plzz help me :?

Verwijderd

Topicstarter
nog ff wat extra info: ik moet in Internet Explorer op de client pc's iets van een Proxy aanvinken (ik hoef niets in te vullen) om internet sites door te krijgen

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad: Je moet op je clients het ip van je emailserver invullen ipv smtp.blabla.nl, en verder moet je om grote berichten te versturen SP2 van w2k installen. Bij mij was et toen opgelost :) Ik had hier trouwes ook een draadje over geopend, kon em alleen niet meer vinden :(

succes iig :)

Verwijderd

Topicstarter
ok thx ik zal het proberen, iemand nog suggesties? :?

Verwijderd

Topicstarter
heeft dan echt niemand hier meer ervaring mee? kom op plzz mijn ouders zijn niet echt blij nu ze niet kunnen email op de computer beneden. Is er dan maar 1 iemand die hier verstand van heeft? :?

Verwijderd

zie topic van drie pagina's vlak onder dit topic, page 3

[topic=394442/3/25]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
ICS (win9x) vind ik behoorlijk brak eigenlijk..

Voorkeur: Winroute oid.

Wel je ICS dan uitzetten, samen NATten gaat niet goed :)

Zelf hier een hardware router, werkt toch iets beter :) (minder patches/updates, gewoon firmware erop rossen en klaar)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:23 schreef novagamer het volgende:
ok thx ik zal het proberen, iemand nog suggesties? :?
Je kan nog proberen om de MTU-waarde van de nic op de client te verlagen naar 1392; wil wel eens helpen...

Verwijderd

nee dat zal niet helpen, het wordt namenlijk veroorzaakt door het adsl netwerk....
Pagina: 1