Toon posts:

fan(s) in zijkant kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een ideetje.. ik heb beetje kut kast en de airflow zuigt dus een beetje :(
Ik had een fan voorin en achterin maar met weinig resultaat, de voorste zuigt amper lucht naar binnen en de achterste die doet ook maar weinig.

Nu zat ik te denken. Als ik nou onderaan voorin een gat maak met een fan waar de lucht naar binnen gaat en achterbovein een fan doe die uitblaast. Krijg ik dan beetje airflow?
Denk zelf dus van wel.... want lucht komt er onder in ... gaat langs radeon/hd/cpu en stijgt op en komt er achterin weer uit ;)

Is dit een idee? of hebben jullie nog een puntje van kritiek? :)

Verwijderd

mmhzzzzzz, zou iedereen dit misschien al doen zo??

JA dus..... (nou ja, zo ongeveer :P )

Ik zou eerst ff een search doen als ik jouw was dat scheelt weer typen voor aardige mensen zoals mij die je weer op deze geweldige functie moeten wijzen!! :)

/edit: ff wat typo's

Verwijderd

Topicstarter
Met de search kwamen er alleen dingen uit als 1 fan onderin of bovenin en hoe ze de zijkant eraf konden halen zonder alles kapot te trekken :S

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
Je topictitel slaat niet echt op wat je vraagt in het topic zelf he? :) Maar goed, wat je zegt kan wel ja. Een fan in de zijkant ook :+

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:14
opje cpu proberen te blazen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat erop blazen weet niet of dat zo goed is. Want ik heb een zalman en volgens mij zuigt die de lucht weg. Dacht ik dan ... moet nog maar keer goed kijken ;)

mace33
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/50054.gif welke kant staat dat pijltje op? :D

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 19:30 schreef GriFFF het volgende:
Hmm dat erop blazen weet niet of dat zo goed is. Want ik heb een zalman en volgens mij zuigt die de lucht weg. Dacht ik dan ... moet nog maar keer goed kijken ;)
:? Een Alpha heatsink i.c.m. een Delta presteert beter door hem te laten zuigen. Een Zalman moet je echt niet laten zuigen, want dan zuigt de performance ook. :)

edit:

Tenzij je een CNPS5000-serie hebt natuurlijk. :)

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

http://www.overclockers.nl/artikel/index.php?artID=22 Hier staat hoe je je airflow kan verbeteren. Staat veel nuttige dingen in vind ik. :D

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:19 schreef GriFFF het volgende:
... of hebben jullie nog een puntje van kritiek? :)
Ja. Je hebt de search niet (goed) gebruikt. :P

Verwijderd

Topicstarter
Anders lees je hierboven me reply op de search .. ik wil dit gewoon even zeker weten voordat ik me kast vern**k :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 19:48 schreef GriFFF het volgende:
Anders lees je hierboven me reply op de search .. ik wil dit gewoon even zeker weten voordat ik me kast vern**k :)
Had ik al gelezen hoor. Desondanx stikt het van dezelfde soort vragen die jij nu weer stelt. Zoek en gij zult vinden. :)

edit:

Al gezocht op 'airflow' bijvoorbeeld (onderwerp en inhoud)? 1179 hits.

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Hmm laten we zeggen er gaat koude lucht in de infan als hij langs al die kaarten enzo komt wordt die lucht al een paar graden warmer dus is het niet echt handig zet gewoon die fan in de zijkant... ofzo en gebruik search...

Verwijderd

En die 1179 hits zijn uiteraard alleen binnen OCM! :)

Verwijderd

Topicstarter
DIe 2 fans zijn dus voor in de zijkant .. geloof dat er mensen iets niet begrijpen ;)
Dus in de zijkant ... 1 onderin voorkant IN DE ZIJKANT... en 1 bovenin achterin IN DE ZIJKANT :D

sorry voor de caps maare ging niet helemaal flex met de replies }:O ben beetje domme koe

dankje mace, was beetje dom van me (hmm heared that before) ;)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 19:55 schreef GriFFF het volgende:
DIe 2 fans zijn dus voor in de zijkant .. geloof dat er mensen iets niet begrijpen ;)
Dus in de zijkant ... 1 onderin voorkant... en 1 bovenin achterin IN DE ZIJKANT :D
Ja hehe... je topictitel gaat over fans in de zijkant, maar dat komt in je verhaal niet duidelijk naar voren...

In principe is je idee niet anders dan de standaard voorin/achterin oplossing en moet dus werken, lijkt me.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 05 februari 2002 19:59 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Ja hehe... je topictitel gaat over fans in de zijkant, maar dat komt in je verhaal niet duidelijk naar voren...

In principe is je idee niet anders dan de standaard voorin/achterin oplossing en moet dus werken, lijkt me.
Alleen blaas je je lucht niet door je kast heen maar eerst tegen je moederbordkant van je kast aan (nutteloos) en vervolgens wil je lucht bovenin wegzuigen (ook nutteloos, want je ingeblazen lucht komt daar nooit door middel van normale airflow terecht)
Als je dit zou doen dan moet je bovenste fan zich helemaal kapot werken om die lucht die je onderin erbij blaast eruit te krijgen. Het werkt veel beter om gewoon aan de voorkant van je kast een fan te plaatsen en aan de achterkant een fan. Een fan in de zijkant moet je alleen _erbij_ doen, alleen in de zijkant heeft weinig zin.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bedankt voor de reply. Maar dat is dus het probleem.. voorin en achterin had amper nut. Voorin zuigt ie echt bijna geen lucht aan :(
Ook als ik me kap eraf haal is het nog super heet in die kast ...... en zonder die fans merk ik niet eens zoveel verschil. Terwijl ze wel herrie maken :(

Daarom zocht ik dus naar een andere oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
K nieuw idee.
Blowhole in de voorkant dan achterin een klein fannetje (kan er geen grote) :( die eruit blaast.
En bovenin eentje die eruit zuigt zegmaar.

Goed idee? OF nog comments?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:05 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Alleen blaas je je lucht niet door je kast heen maar eerst tegen je moederbordkant van je kast aan (nutteloos) en vervolgens wil je lucht bovenin wegzuigen (ook nutteloos, want je ingeblazen lucht komt daar nooit door middel van normale airflow terecht)
Als je dit zou doen dan moet je bovenste fan zich helemaal kapot werken om die lucht die je onderin erbij blaast eruit te krijgen. Het werkt veel beter om gewoon aan de voorkant van je kast een fan te plaatsen en aan de achterkant een fan. Een fan in de zijkant moet je alleen _erbij_ doen, alleen in de zijkant heeft weinig zin.
NOFI, maar dit is echt onzin. Het is niet zo dat de fan onderin de lucht naar de fan bovenin moet blazen omdat die zich anders 'kapot zou moeten werken'. Het gaat in de eerste plaats erom dat de lucht in de case ververst wordt. De warme lucht stijgt en wordt echt wel door de fan bovenin afgevoerd, of deze nu in de achterkant, zijkant, bovenkant of zelfs de voorkant zit!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 10:42 schreef GriFFF het volgende:
K nieuw idee.
Blowhole in de voorkant dan achterin een klein fannetje (kan er geen grote) :( die eruit blaast.
En bovenin eentje die eruit zuigt zegmaar.

Goed idee? OF nog comments?
Je eerste idee is gewoon okee. Zie voorgaande post. :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:36 schreef GriFFF het volgende:
Ook als ik me kap eraf haal is het nog super heet in die kast ......
Euuhhhh... wat voor kast heb je dan en wat is je case temp volgens het moederbord?

Verwijderd

foutje :)

Verwijderd

Wat zuigt de 5000 serie die ik heb :?
Ik dacht zelf dat die blaaste maar het is altijd kei koud bij me voeten dat komt uit de pc kast.
Dus mijne zuigt cool :7 !!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff 2 daagjes knutselen verder en een gaat aan de voorkant + een gat aan de bovenkant ... hmm lekker koel nu :D

CPU na half uur burnk7 55 ter vergelijking eerste huilen met 67 :(

Maakt ook weinig herrie want ze zitten op 7 volt \o/

Danku voor de replies enzow ...... zit er iemand om foto's te springen? zou ze wel kunnen posten ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 17:31 schreef GriFFF het volgende:
Zo ff 2 daagjes knutselen verder en een gaat aan de voorkant + een gat aan de bovenkant ... hmm lekker koel nu :D

CPU na half uur burnk7 55 ter vergelijking eerste huilen met 67 :(

Maakt ook weinig herrie want ze zitten op 7 volt \o/

Danku voor de replies enzow ...... zit er iemand om foto's te springen? zou ze wel kunnen posten ;)
Of we pics willen? Heeft Maxima een lekker koppie? Lagaanman! :D

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:05 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Een fan in de zijkant moet je alleen _erbij_ doen, alleen in de zijkant heeft weinig zin.
Sorry, maar dat ben ik niet met je eens. Als je alleen lucht wilt weghalen, okee dan heb je gelijk, maar als je je plankje wilt koelen heeft van de zijkant wel degelijk nut. (iig bij mijn kast dan) :)

Verwijderd

bij mijn vorige kast had ik 2 fans in de zijkant..

eentje onderin die lucht er in blaast (tegen de vidkaart aan) en eentje bovenin die de lucht er uit zoog... net boven de proc.

werkte prima
Pagina: 1