Toon posts:

Hoe lang gaat een netwerkkaart mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaartje geleden een LANkaart gekocht voor mijn PC (AMD 1200, ASUS A7M, 512 DDR, GForce GTS 32MB) en sindsdien ben ik heel vrolijk aan het internetten op een supersnel netwerk. Maar ik ben hier niet om daarover op te scheppen, wel omdat ik vanmorgen ineens het internet niet meer op kom. Het gekke is dat mijn XP pro. er niets over zegt alleen maar dattie het internet niet op kan. Dus nou verdenk ik mijn netwerkkaart ervan stuk te zijn. Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem en hebben jullie misschien een idee hoe ik erachter kan komen of ie wel echt stuk is. Het gaat om een realtech 8139.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
Ehm een boel jaar ?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

die gaat echt wel een paar jaar mee (als het geen 10 jaar of meer is..)

iStockphoto

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mijn ne1000 netwerkkaarten van een paar honderd jaar geleden doen het ook nog steeds.
ik denk dat ze heel erg lang mee kunnen gaan als je aardig voor ze bent, dus niet te heet laten worden :)
En waarom denk je dat die kaart stuk is?
Kan het niet aan je provider liggen?

Verwijderd

idd, ik heb de mijne al 5 jaar, en hij werkt nog steeds.

wordt nog net geen 2 jaar 24/7 gebruikt voor kabelmodem

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:16

_nethack

We're all MAD here

Op dinsdag 05 februari 2002 18:18 schreef BlizzarD het volgende:
die gaat echt wel een paar jaar mee (als het geen 10 jaar of meer is..)
Ik heb hier nog ergens een originele Novell/Anthem NE1000 kaart (8-bits ISA) die het nog steeds doet :)
(Kweenie hou oud, maar meer dan 10 jaar denk ik)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Idd, ik heb ook nog nooit meegemaakt dat die dingen kapot zijn gegaan. Heb ook nog waqt antieke zooi die nog steeds werkt. :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

k heb dezelfde netwerkkaart als jouw.
Op drome wou ie alleen maar op 10 lopen, als ik hem op 100 zette dan verwisselde die om de seconde van snelheid ,zo van 10 ,100, 10, 100 ,10 en deed ie verder nix en als ik hem op auto zette dan wou ie helemaal nix. Dus alles op drome zitten leechen op 10mb/s :(

Maar een netwerkkaart als ie goed werkt gaat ie zeker 10 jaars mee en ik denk dat in dit geval je netwerkkaart niet de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:20 schreef erkens het volgende:
mijn ne1000 netwerkkaarten van een paar honderd jaar geleden doen het ook nog steeds.
ik denk dat ze heel erg lang mee kunnen gaan als je aardig voor ze bent, dus niet te heet laten worden :)
En waarom denk je dat die kaart stuk is?
Kan het niet aan je provider liggen?
Mijn provider is het niet want dat is het netwerk van wageningen Universiteit, ik geef het beestje wel altijd flink te werken, ik ben altijd druk aan het down en uploaden, meestal met fenomenale snelheden, normaal gesproken brandde er altijd een ledje op de netwerkkaart en nu niet meer vandaar

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Probeer eens op 10 te zetten ,misschien heb je wel hetzelfde probleem als mij :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 05 februari 2002 18:25 schreef Rippa het volgende:

[..]

Mijn provider is het niet want dat is het netwerk van wageningen Universiteit, ik geef het beestje wel altijd flink te werken, ik ben altijd druk aan het down en uploaden, meestal met fenomenale snelheden, normaal gesproken brandde er altijd een ledje op de netwerkkaart en nu niet meer vandaar
is de kabel niet stuk?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 05 februari 2002 18:21 schreef Operations het volgende:

[..]

Ik heb hier nog ergens een originele Novell/Anthem NE1000 kaart (8-bits ISA) die het nog steeds doet :)
(Kweenie hou oud, maar meer dan 10 jaar denk ik)
heb er ook nog een aantal van in gebruik, zelfs in mijn router!! en in een paas 486's

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:29 schreef erkens het volgende:

[..]

is de kabel niet stuk?
Nee, want ik zit nu op tweakers met die kabel en via het netwerk van de Uni, met mijn ouwe 486 met ISA netwerkkaart( die dus helaas niet in mijn nieuwe PC) dus dat is uitgesloten

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 05 februari 2002 18:35 schreef Rippa het volgende:

[..]

Nee, want ik zit nu op tweakers met die kabel en via het netwerk van de Uni, met mijn ouwe 486 met ISA netwerkkaart( die dus helaas niet in mijn nieuwe PC) dus dat is uitgesloten
meestal als het ledje uit is zit de kabel niet goed, maar ja in dit geval....
werkt de kaart misschien met een cross naar die 486?

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Probeer het eens met een identieke netwerkkaart van een afdelingsgenoot, of misschien heb je wel een vriendin 4 etages hoger ofzo die er een heeft. Ik noem maar wat.

Insanus sum

Verwijderd

Kan je niet even van een vriend/studiegenoot een NIC lenen, gewoon er ff insteken, en dan zie je het vanzelf. Als die het wel doet, koop je lekker een nieuwe, die dingen kosten toch niks tegenwoordig :)

edit: kut te laat :( :P

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Op dinsdag 05 februari 2002 18:49 schreef Tweak-Metallica het volgende:
edit: kut te laat :( :P
Hahahaaa, Abu strikes again! Uhum. Goed idee!

Insanus sum

Pagina: 1