[JAVA] appletprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
ik heb een applet gemaakt op een win2000 machine met jdk1.4 beta. de applet is getest met ie6 op mijn pc. dee werkt goed.

ga ik de applet testen op een win98 machine met ie5 en 6 en er wordt wel ingeladen. maar er verschijnt een rood kruisje linksboven in de applet space.

ik ben op de hoogte van de problemen tussen sun en microsoft, maar dat kan hier dan toch niet aan de orde zijn, of wel? onder xp krijg ik btw ook dat kruisje.

wat kan hier het probleem zijn?

Verwijderd

IE maakt gebruik van JDK 1.1, dus da's een sterk verouderde versie! Mischien kan je de nieuwste Plug-in installeren :?

• Krooswijk.com
is het ook mogelijk om een applet te converteren naar een .exe die altijd draait zonder iets erbij te hoeven installeren??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 05 februari 2002 19:21 schreef Da Snake het volgende:
is het ook mogelijk om een applet te converteren naar een .exe die altijd draait zonder iets erbij te hoeven installeren??
Met het compileren naar een exe (als het al mogelijk is) berijk je juist het tegenovergestelde!

Wat je het beste kunt doen is die html tool gebruiken die bij de JDK zit (Weet niet hoe die heet, maar zit volgens mij in de bin dir)

Hierdoor wordt een andere tag gebruikt waardoor de browser wordt verplicht om een goede jvm te downloaden (kort door de bocht, maar daar komt het ongeveer op neer)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Krooswijk.com
zo heb ik 'm idd ook gemaakt
toch blijkt hij onder andere os'en of browsers niet te werken, hij zegt iets van "cannot instantiate object"...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Is er op die andere computer uberhaupt wel een JVM geinstalleerd?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Krooswijk.com
het bleek te liggen aan het feit dat ik gebruik maakte van een LinkedList en 1.4 dit niet zo leuk bleek te vinden. een array der van gemaakt en veel shit derbij geschreven en gecompileerd met jdk1.2 nu werkt ie wel...

• mbravenboer
LinkedList zit zowel in 1.2 als in 1.4, dus dit zou eigenlijk helemaal niet een probleem moete zijn/oorzaak kunnen zijn...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Het probleem is dat in die oude jdk1.1 de LinkedList nog niet bestond en daardoor appart moet worden geinclude.

Een oplossing voor het probleem is om de jar-file waar de java.util.LinkedList in zit te unjarren en dan krijg je de class file. Deze kan je dus wel importen.

Probleem opgelost volgens mij. Verder was de LinkedList vervangen door een array. 8-)

• mbravenboer
Volgens de topic-starter ging het om 1.2 en daar zit LinkedList dus wel in. Inderdaad zijn de Java Collections wil in 1.2 ingevoerd.

Overigens zal jouw 'oplossing' niet zo makkelijk werken: LinkedList heeft behoorlijk wat meer nodig dan zichzelf :) . Je hebt in feite heel de Java Collections nodig en die kan je gelukkig apart downloaden voor 1.1 als ik mij niet vergis.

• Krooswijk.com
Op woensdag 06 februari 2002 15:16 schreef mbravenboer het volgende:
Volgens de topic-starter ging het om 1.2 en daar zit LinkedList dus wel in.
compileren met 1.2 ja, gebruiken 1.1, gaat dus niet, ik snap inmiddels hoe de vork in de steel zit...
Pagina: 1