[Dual Display] G450/550 of een pci erbij?

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Asus V7100/t maar ik wil er graag een 2e display bij. Nu zat ik te denken aan de volgende oplossingen:

• een Matrox G450/550 in plaats van de Geforce2mx die ik nu heb.

• ergens een tnt2 pci op de kop zien te tikken of evt nieuw kopen en daar mn 2e display aan hangen.

Wat ik ermee wil gaan doen is vooral
• veel surfen
• IRCen
• photoshoppen.
In dit opzicht zou de Matrox dus prima voldoen.

Ik werk echter ook wel eens in 3dmax en binnenkort in Maya. Trekt dit ook van je 3dkaart of kan de Matrox dit gewoon goed aan? Met mijn videokaart die ik nu heb gaat dit me goed genoeg. Is de 3d-kwaliteit van een Matrox zoveel slechter in Direct3d?

De Matrox staat bekend om zijn 'perfecte' dualdisplaymogelijkheden. Is dit ook goed te doen met 2 losse kaartjes?

nog 2 vraagjes eigenlijk.
• Wat is nou het verschil tussen de Matrox met 1x DVI 1x analoog en die met 2x analoog wanneer ik 2 analoge monitoren gebruik?
• En kan ik wanneer ik een 2e videokaart installeer gebruik blijven maken van de tvout van mijn huidige kaart?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 17:53 schreef Razorfist het volgende:
nog 2 vraagjes eigenlijk.
• Wat is nou het verschil tussen de Matrox met 1x DVI 1x analoog en die met 2x analoog wanneer ik 2 analoge monitoren gebruik?
DVI is een nieuwe techniek nu veelal gebruikt bij Tft-schermpies. Als je gewoon 2 crt monitoren wil gebruiken voldoet 2* analoog.

(ook krijg je bij de G550 een DVI - VGA verloopstukje erbij zodat het alsnog past)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:56 schreef roys het volgende:

[..]

DVI is een nieuwe techniek nu veelal gebruikt bij Tft-schermpies. Als je gewoon 2 crt monitoren wil gebruiken voldoet 2* analoog.

(ook krijg je bij de G550 een DVI - VGA verloopstukje erbij zodat het alsnog past)
Dit wist ik ;) sorry dat mn vraag niet zo duidelijk was. Ik bedoel eigenlijk of er kwalitatief verschil is. Die met DVI is namelijk goedkoper bij Alternate als die zonder. En ik wil natuurlijk wel voorbereid zijn op zo'n schermpje...

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik denk dat ik al een goede oplossing heb gevonden! De Radeon7500

Alleen wat is hier nou het verschil hier? Die bovenste en onderste zijn qua inhoud van het doosje hetzelfde volgens de site. En ook in de snelheid zit volgens mij geen verschil :?

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/r7500prijzen.jpg
klik voor groter plaatje

edit:
layout iets minder vern**kt

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op dinsdag 05 februari 2002 20:34 schreef Razorfist het volgende:
Ik denk dat ik al een goede oplossing heb gevonden! De Radeon7500

Alleen wat is hier nou het verschil hier? Die bovenste en onderste zijn qua inhoud van het doosje hetzelfde volgens de site. En ook in de snelheid zit volgens mij geen verschil :?

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/r7500prijzen.jpg
klik voor groter plaatje

edit:
layout iets minder vern**kt
krijg je toch een mooie verpakking erbij?

iStockphoto

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Damn... een radeon7500+nieuwe monitor is niet goedkoop (€450 ofzo samen)

Wie heeft er hier ervaring met een tekentablet icm dual monitor? Ik gebruik mijn Wacom Graphire 2 altijd als muis maar is het dan gewoon zo dat:

linksonder tablet = linksonder monitor 1
rechtsboven tablet = rechtsboven monitor 2

Dat lijkt me niet erg makkelijk om mee te tekenen ofzo...

• jedel
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Als je niet 2 dezelfde (of gelijkwaardige scheremen hebt)
en je draaid win2k raad ik aan om een lose pci kaart te kopen.
In win 2k moeten de moitoren op de zelfde reslotie draaien bij een dualhead.
als je gewoon een losse pci hebt kan je het per videokaart/scherm combi instellen.
daar komt bij dat een matrox 450 nogal wat langzamer is dan een V7100 (de kwaliteit van het beeld is wel beter, let hier op als je een groot scherm (>19inch) gaat gebruiken)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Ik weet niet of dit afwijkt van Win2K, maar ik gebruik hier een radeon 7500 met twee monitoren en die kan ik op verschillende resoluties zetten in XP.

De radeon heeft recentelijk mijn twinhead Gainward Geforce MX vervangen en ik ben er zeer tevreden mee. Had een 8500 besteld en kreeg deze mee als tijdelijke kaart van mijn dealer. Hij beviel echter prima dus ik heb me de meerprijs van de 8500 kunnen besparen.

De 7500 is een stuk sneller dan een Matrox in 3d.

Nog een tip: Met mijn GForce heb ik de nodige problemen gehad met de twinhead functie in combinatie met de TV uitgang. Ik had regelmatig in de verschillende detonatorversies moeite om de zaak goed draaiende te krijgen. Wellicht dat je dat mee kunt laten spelen in je keuze.

Nog een tip: In het verleden had ik een setup met een Viper II (AGP) in combinatie met een S3 virge PCI kaart. Dit werkte goed in Windows 98 SE. In Win2K kreeg ik het niet aan de praat. Het schijnt dat sommige combinaties van videokaarten gewoon niet werken onder Win2K. Houdt hier rekening mee in je keuze.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de info. Gelukkig draai ik WinXP dus van die problemen in 2k zak ik geen last hebben.

Ik werk op een 19" op het moment en daar heb ik het liefst een 19" naast (maarja.. geld geld geld) Wat de kosten betreft zal het dus wel een tweedehands 15"/17" worden en dan gewoon doorsparen voor een goedkope 19". Ik heb nu een Iiyama M900ST staan en die bevalt echt prima voor dat geld (de opvolger kost rond de €300 ofzo) Dus duurder hoeft van mij niet.

Hoe is de kwaliteit van die S3 Virge / Trio64 kaartjes eigenlijk? Is dat te doen om zaken als IRC enzo op te zetten?

Verwijderd

Wat dacjt je van een Matrox PCI kaartje (G450 DH)?
heb je zelfs 3 schermen.

Dit staat je in elk geval toe om een 3D kaart zoals de Geforce in je AGP-slot te houden.

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 13:43 schreef Razorfist het volgende:
Heel erg bedankt voor de info. Gelukkig draai ik WinXP dus van die problemen in 2k zak ik geen last hebben.

Ik werk op een 19" op het moment en daar heb ik het liefst een 19" naast (maarja.. geld geld geld) Wat de kosten betreft zal het dus wel een tweedehands 15"/17" worden en dan gewoon doorsparen voor een goedkope 19". Ik heb nu een Iiyama M900ST staan en die bevalt echt prima voor dat geld (de opvolger kost rond de €300 ofzo) Dus duurder hoeft van mij niet.

Hoe is de kwaliteit van die S3 Virge / Trio64 kaartjes eigenlijk? Is dat te doen om zaken als IRC enzo op te zetten?
het zou ook kunnen dat het een bug is van matrox met win 2k/xp

ik heb zelf een diamond stealth 64 met 4mb vram (volgens mij een trio 64) als 2e videokaart
en de dac daar van is echt goed! beeld is erg mooi.
allen door de 4mb kan je niet veel hoger dan 1024-768 maar dat hoeft ook niet op een 17inch (zeker als je 2e moitor is)

• jedel

jedel

Kevlar

Op zaterdag 09 februari 2002 13:49 schreef BBL the 2nd het volgende:
Wat dacjt je van een Matrox PCI kaartje (G450 DH)?
heb je zelfs 3 schermen.

Dit staat je in elk geval toe om een 3D kaart zoals de Geforce in je AGP-slot te houden.
dat kost wel duur :o(JA)
en mijn stealth 64 was 2e hands maar 10 euro

Pagina: 1