Toon posts:

Kan ik hier nou gvd eens een vraag stellen

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel hier telkens een vraag en ik kan hem nergen meer terugvinden
Sorry dat ik zo'n lul ben maar ik heb vragen die voot jullie heel simpel zijn, maar voor mij niet.
Ik vraag het nog maar eens

Ik heb op twee pc's windows 2000 staan, ik krijg met geen mogelijkheid een netwerk aan de gang.
Kan iemand mij helpen ajb??

Ik ben een lul en een nitwit, maar hulp is voor mij welkom opmerkingen van van zogenaamde kenners op deze manier niet!

Ik had gehoopt hier als nietskunner ook iets kwijt te kunnen, maar je moet kennelijk al alwetend zijn???????

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
lol, ik ga er wel vanuit dat je alle netwerk protocollen geinstalleerd hebt ??

-tcp/ip
-ip adressen hebt toegekend
- subnet hebt toegekend (255.255.255.0)

give us some info >:)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13

markvt

Peppi Cola

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38640]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/38640[/url]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Je topic is wel een beetje overdreven niet?

(8>

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:16

_nethack

We're all MAD here

Deze kwijt: [topic=402617] ???

Lees vooral even de laatste post van havana :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Op dinsdag 05 februari 2002 17:45 schreef Operations het volgende:

Hij heeft zijn best gedaan i.i.g. om een betere titel te bedenken (=langer namelijk) ;)

|:( |:(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Al exact hetzelfde domein geprobeerd?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op dinsdag 05 februari 2002 17:45 schreef Operations het volgende:

hehehe tis em toch gelukt? tis allemaal nog onduidelijker geworden >:)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

>:)

met papier mache kun je alles maken!!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 05 februari 2002 17:42 schreef rudivrol het volgende:
Ik stel hier telkens een vraag en ik kan hem nergen meer terugvinden
Sorry dat ik zo'n lul ben
Jij zegt het...
maar ik heb vragen die voot jullie heel simpel zijn, maar voor mij niet.
Owja?
[topic=402617]
Uit het bovengenoemde topic
Ik heb twee pc's met windows 2000
Ik kan geen netwerkverbinding maken?????

Waarom niet
Jahoor... makkelijke vraag.... Deze vraag is net zo makkelijk als 'Het is een dier met 4 poten maar ik weet de naam er niet meer van... weten jullie welke ik bedoel?'

Niet makkelijk dus.

Meer info geven... Is al vaker tegen je gezegd. Is ook al eerder een reden geweest om een topic van je dicht te gooien.
Ik vraag het nog maar eens

Ik heb op twee pc's windows 2000 staan, ik krijg met geen mogelijkheid een netwerk aan de gang.
Kan iemand mij helpen ajb??

Ik ben een lul en een nitwit, maar hulp is voor mij welkom opmerkingen van van zogenaamde kenners op deze manier niet!

Ik had gehoopt hier als nietskunner ook iets kwijt te kunnen, maar je moet kennelijk al alwetend zijn???????
Blijkbaar moeten WIJ dus alwetend zijn? Met de info die je nu weer geeft (welke info :?) kunnen wij het antwoord dus NIET geven.... alhoewel... Let the mogelijke-antwoorden-onzin beginnen

Windows geïnstalleerd?
Computer aanstaan?
Netwerkkaarten in je pc's zitten?
Netwerkkabel tussen je netwerkkaarten zitten?
Ook daadwerkelijk de kabels in je netwerkkaarten geprikt?

Zo kan ik nog oneindig lang doorgaan.

Dit heeft dus geen zin |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:44 schreef You-Suk het volgende:
lol, ik ga er wel vanuit dat je alle netwerk protocollen geinstalleerd hebt ??

-tcp/ip
-ip adressen hebt toegekend
- subnet hebt toegekend (255.255.255.0)

give us some info >:)
Hi

Nou ik heb de standaardzooi geinstalleerd
Ik heb zoals je ziet ook internet (kabel) op de host pc, maar wil gewoon een simpel netwerkje aanleggen.
Windows 98 begreep dat meteen, maar windows 2000 heeft daar meer moeite mee.

Ik denk dan ik heb een laptop en ik hoef alleen maar de utp kabel er in te hangen, maar ik heb geen internet, maar behalve dat niet eens een netwerk verbinding.
Ik krijg dan allerlei opmerkingen waarmee ik niets kan en dat is zo lullig????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 05 februari 2002 17:48 schreef MetHod het volgende:

[..]

Hij heeft zijn best gedaan i.i.g. om een betere titel te bedenken (=langer namelijk) ;)

|:( |:(
Beetje godslasterlijk, maar goed.. :+

Rudivrol: Lees dit eens: [topic=152460/1/500] .

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Hier zijn maar 2 afkortingen van toepassing:

RTFM !
UTFS !

Ga eerst een lezen en begrijpen waarmee je bezig bent. We zijn niet je hondjes geloof ik die alles voor je op moeten lossen.

Laat ik het simpeler stellen, ik kom voor € 100 per uur die rotzooi bij je fixen. En denk met mij meerdere (al zullen die misschien nog wel duurder zijn).

Ofwel, ga zelf eens op zoek naar oplossing, koop desnoods een boek (like Netwerken voor Dummies ofzo als die er is)..

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 05 februari 2002 17:56 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Hi

Nou ik heb de standaardzooi geinstalleerd
Ik heb zoals je ziet ook internet (kabel) op de host pc, maar wil gewoon een simpel netwerkje aanleggen.
Windows 98 begreep dat meteen, maar windows 2000 heeft daar meer moeite mee.

Ik denk dan ik heb een laptop en ik hoef alleen maar de utp kabel er in te hangen, maar ik heb geen internet, maar behalve dat niet eens een netwerk verbinding.
Ik krijg dan allerlei opmerkingen waarmee ik niets kan en dat is zo lullig????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
We gaan de goede kant op... hij komt eindelijk met wat meer info. Tis niet veel maar toch zeker 100% meer dan hij had gepost.... Nu nog de overige 1000% voordat wij kunnen gaan helpen.

Verwijderd

Probeer eens het programma'tje Sygate. Je kan gewoon een trial downen om te kijken of het werkt.

Dat hoef je niets aan je windows te veranderen, gewoon Sygate als server installeren op je pc waar je internet op hebt, en Sygate als client installeren op de pc waar je internet op wilt.

Zorg je wel voor een crossed utp-kabel tussen je pc's?

Dan rebooten, en het werkt meteen.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:57 schreef thaduck het volgende:
Hier zijn maar 2 afkortingen van toepassing:

RTFM !
UTFS !

Ga eerst een lezen en begrijpen waarmee je bezig bent. We zijn niet je hondjes geloof ik die alles voor je op moeten lossen.

Laat ik het simpeler stellen, ik kom voor € 100 per uur die rotzooi bij je fixen. En denk met mij meerdere (al zullen die misschien nog wel duurder zijn).

Ofwel, ga zelf eens op zoek naar oplossing, koop desnoods een boek (like Netwerken voor Dummies ofzo als die er is)..
Kennelijk moet ik eerst op de hoogte zijn van alle threads die er al lopen alvorens ik een vraag MAG stellen aan jou??
Dat je me naar een thread verwijst is prima, maar op derze manier werkt het niet echt.
Ik dacht dat het Internet er ook was om elkaar een beetje te helpen, ik wist niet dat ik dan zou worden verwezen naar een boek???
Maar het blijkt dat de mensen die zichzelf in het land der blinden als eenoog zien, hier de dienst uitmaken???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:58 schreef wfvn het volgende:

[..]

We gaan de goede kant op... hij komt eindelijk met wat meer info. Tis niet veel maar toch zeker 100% meer dan hij had gepost.... Nu nog de overige 1000% voordat wij kunnen gaan helpen.
En met al jouw verhaal wat wordt ik (of iemand anders) hier nu wijzer van????

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 05 februari 2002 18:04 schreef rudivrol het volgende:

[..]

En met al jouw verhaal wat wordt ik (of iemand anders) hier nu wijzer van????
Ik hoop dat je eindelijk eens met nog meer info komt.

Heb je de tip van MRen geprobeerd? Zou je succes kunnen opleveren.

Indien dat niet zo is:

Wat zijn je instellingen (ip/sub)
Heb je dingen geshared?
Kan je in de ene richting pingen?
Kan je in de andere richting pingen?

etc

Verwijderd

LOL nee hoor maar als je vragen gaat stellen die al oneindig vaak voorbij zijn gekomen dan krijg je meestal meteen een UTFS en das niet meer dan logisch. Waarom hezelfde iedere keer opnieuw uitleggen? En ipv van zo hoog van de toren te blazen kan je misschien beter eens een blik in de faq werpen want zoals je nu bezig bent zul je nooit hulp krijgen.
Suc6 met je Win 2000 netwerk.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
GoT is nou eenmaal geen vergaarbak van kennis waarin je je vraag kan neersmijten op een dergelijke manier, in de hoop dat je door die kennis toch wel snel het juiste antwoord krijgt..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op dinsdag 05 februari 2002 18:02 schreef rudivrol het volgende:

[..]
Ik dacht dat het Internet er ook was om elkaar een beetje te helpen, ik wist niet dat ik dan zou worden verwezen naar een boek???
Als je geRTFM'd had, had je geweten wat een troll was.

Blablabla

pc1: 192.168.123.1 netmask 255.255.255.0
pc1: <provider spul, andere netwerkkaart>
pc1: internet delen, mbv winroute, sygate, ICS(?)

pc2: 192.168.123.2 netmask 255.255.255.0
pc2: default gateway: 192.168.123.1

Pingen moet nu lukken. Zo niet: hardware probs.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:08 schreef InSaNe400 het volgende:
LOL nee hoor maar als je vragen gaat stellen die al oneindig vaak voorbij zijn gekomen dan krijg je meestal meteen een UTFS en das niet meer dan logisch. Waarom hezelfde iedere keer opnieuw uitleggen? En ipv van zo hoog van de toren te blazen kan je misschien beter eens een blik in de faq werpen want zoals je nu bezig bent zul je nooit hulp krijgen.
Suc6 met je Win 2000 netwerk.
Waarom blaas ik hoog van de toren?, ik bid en smeek om hulp....
Vragen zijn misschien al 80 keer voorbij gekomen, ik snap dat best, maar mijn vragen zijn voor mijzelf allemaal de eerste keer!
Ik ben niet iemand die veel kennis heeft van hetgeen ik vraag, anders zou ik het ook niet vragen, maar ik hoop dan dat al die mensen die ik nu hier voorbij zie komen op kennis mag aanspreken, je wordt hier dus afgebrand, en mag kennelijk alleen vragen stellen die niemand kan beantwoorden???

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 05 februari 2002 18:15 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Vragen zijn misschien al 80 keer voorbij gekomen, ik snap dat best, maar mijn vragen zijn voor mijzelf allemaal de eerste keer!
Ik ben niet iemand die veel kennis heeft van hetgeen ik vraag, anders zou ik het ook niet vragen, maar ik hoop dan dat al die mensen die ik nu hier voorbij zie komen op kennis mag aanspreken, je wordt hier dus afgebrand, en mag kennelijk alleen vragen stellen die niemand kan beantwoorden???
Nee je mag vragen stellen als de vraag ook duidelijk gesteld wordt (en het niet te vaak is langsgekomen...)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:16 schreef wfvn het volgende:

[..]

Nee je mag vragen stellen als de vraag ook duidelijk gesteld wordt (en het niet te vaak is langsgekomen...)
Kan je begrijpen dat ik vooral als nitwit niet altijd weet wat er al vaak is langsgekomen???

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Misschien een domme opmerking. Ik ben ook maar een simpele systeem/netwerkbeheerster. Maarre hoe heb je je pc's gekoppeld. hubje, crosskabel, switch etc.
protocollen geinstalleerd?? zelfde werkgroep?? subnet gelijk?? Kan je de ander pingen??
Moet ik nog doorgaan???
Probeer anders de search ff zou ik zeggen of hier [topic=152460/1/25]

Mijn speelgoed

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 05 februari 2002 17:45 schreef headbang het volgende:
Je topic is wel een beetje overdreven niet?

(8>
[/quote

Nee]

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:18 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Kan je begrijpen dat ik vooral als nitwit niet altijd weet wat er al vaak is langsgekomen???
Gebruik dan de volgende keer de search even, dat knopje zit er niet voor Jan met de korte achternaam. Dit geld dus ook voor de FAQ's die we op GoT hebben.

Maar heb je wat aan de ontopic gegeven antwoorden, of zijn er dingen niet duidelijk ?

We horen het graag, echt waar :)

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is humor :)

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
FAQ

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Nee hoor.. Je mag hier ook dingen vragen die wel iemand kan beantwoorden.. Maar jouw vraag was zo onduidelijk dat niemand hem kan beantwoorden..

Als je nou eens was begonnen om precies te vertellen wat je nou allemaal had geinstalleerd, of je IP adressen aan je kaarten had gekoppeld, en dat soort dingen..
Dit topic komt namelijk een beetje over op mij als een topic in het hardware forum met de vraag: Help, m'n pc is kapot.. Hoe moet ik hem nu maken? (zonder enige andere info!)

Maargoed, je hebt nu al een aantal tips gehad (sygate), dus ik zou zeggen: probeer dat eens!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

je topic is wel degelijk godlasterend en er zullen vast mensen zijn die zich er nogal aan storen (ik)

wat ik niet eens snap is dat sommigen zo aardig tegen je blijven replyen terwijl jij nix anders doet dan boos zijn over dat wij jou proberen te helpen.

Je begint al meteen met negatief te zijn enzo. Leg gewoon ff uit dat je niet zoveel van comps weet en vraag hoe dat op te lossen. Dan komen de antwoorden vanzelf, maar als je de hele tijd zo overdreven reageert komt nix gedaan.

iig moet je ons met meer info verstrekken zodat wij je kunnen helpen.

dus, kom maar op met die info (zoals ip settings, of je een crossed UTP kabel gebruikt etc.) Snap je een term of iets anders niet? gewoon ff vriendelijk vragen, dan komen we er wel uit

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 05 februari 2002 18:18 schreef romio het volgende:
Misschien een domme opmerking. Ik ben ook maar een simpele system/netwerkbeheerster. Maarre hoe heb je je pc's gekoppeld. hubje, crosskabel, switch etc.
protocollen geinstalleerd?? zelfde werkgroep?? subnet gelijk?? Kan je de ander pingen??
Moet ik nog doorgaan???
Probeer anders de search ff zou ik zeggen of hier [topic=152460/1/25]
Dat soort info dus. Als we dat weten kunnen we je verder helpen. En je topictitels informatiever èn minder flamerig maken, zoals deze, zorgt ervoor dat je vraag hier serieus wordt genomen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op dinsdag 05 februari 2002 18:18 schreef romio het volgende:
Maarre hoe heb je je pc's gekoppeld. hubje, crosskabel, switch etc.
Moest ik meteen aandenken, ik vermoed zomaar dat deze meneer een gewonen entwerkkabel erin geprikt heeft en dat werkt dus niet.
Je zult dus een crosskabel moeten gebruiken of een hub/switch. Dan kun je verder... :)

Zoek wat je niet eerder vond

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
Download en installeer Sygate ff.. Je krijgt dan een client/server netwerkje.. Werkt heel makkelijk.. Je kan een gratis trial downloaden op http://www.sygate.com

Suc6.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

ik kap ermee deze gene te helpen. Laat hem lekker ff een helpdesk bellen ofzo, heb echt geen zin om iemand te helpen die echt nix weet van waar ie mee bezig is.

pure tijdsverspillen en je hebt grote kans dat het je heel lang gaat duren het hem uit te leggen.

Nix personelijks tegen hem, maar als je echt nix weet van waar je mee bezig bent, bel dan ff de helpdesk, daar zitten die mensen er toch voor?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 05 februari 2002 18:27 schreef Rolex het volgende:
ik kap ermee deze gene te helpen. Laat hem lekker ff een helpdesk bellen ofzo, heb echt geen zin om iemand te helpen die echt nix weet van waar ie mee bezig is.

pure tijdsverspillen en je hebt grote kans dat het je heel lang gaat duren het hem uit te leggen.

Nix personelijks tegen hem, maar als je echt nix weet van waar je mee bezig bent, bel dan ff de helpdesk, daar zitten die mensen er toch voor?
Ow damn... dan zit ik verkeerd... ikke maar denken dat GoT m'n persoonlijke helpdesk was :P

Verwijderd

http://www.tweakers.net/reviews/171/9

[topic=309398/1/50]

[..]

Probeer dan eens in te denken dat het hier geen verzamelhok is van mensen die zin hebben om 80 keer dezelfde vraag te beantwoorden. Daarom hebben we hier FAQ's gemaakt en een searchfunctie ontworpen, zodat jij zelf kunt gaan zoeken tussen de hier verzamelde kennis.
Internet is inderdaad om elkaar te helpen, maar dat moet van 2 kanten komen.
Je doet eerst zelf moeite en daarna, en ook echt daarna pas, kun je bij problemen een gerichte vraag stellen.
Nee je mag hier alleen vragen stellen die je niet zelf met een beetje moeite zo kunt beantwoorden.

En normaal doen is ook geen overbodige luxe.
Je hebt hierboven twee linkjes staan, daar staat het prima in uitgelegd. Met minimale inspanning had je die linkjes zelf ook gevonden, maar had je niet een hoop mensen tegen je gehad.
Ik hoop voor je dat je hiervan geleerd hebt, zoniet, dan is dit forum misschien niet de juiste plek voor je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.