Toon posts:

Chello rulez!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een jaar ben ik nu in het bezit van een Chello-internet-abonnement. Ik wil graag mijn reactie geven op al die negatieve publisiteit over UPC/Chello.

Internet via Chello zou vaak plat liggen. Ik zelf ondervindt totaal geen hinder bij het internetten. Heel soms (max. 1 keer in de maand) een kleine storing zoals het plat liggen van de mail-server voor een paar minuten tot een uur wat ik totaal niet erg vind.

Verder zou Chello erg traag. Wat mij betreft is Chello ideaal kwa snel internet: Ik haal zelf 120-160k/s maximaal. Dit is te halen bij bijna iedere Nederlandse server en buitelandse snelle servers. De snelheid is dus meestal afhankelijk (als er onder de 80k ofzo wordt gehaald) van de andere kant waar gedownload wordt).

Een ander groot voordeel van Chello is het ECHT onbeperkt internetten. Wat veel andere Kabel-internet-aanbieders hanteren is een "Traffic-limiet" wat inhoud dat er niet meer dan een bepaalde hoeveelheid data mag worden binnegehaald via internet (Bijvoorbeeld niet meer dan 1Gigabyte downloaden per maand). Soms haal ik wel 1 Gigabyte op een dag dus dat maakt Chello ideaal!

Als ik deze snelheden vergelijk met andere kabel-internet-aanbieders, die meestal rond de 20 tot 50k/s liggen vind ik Chello razend snel (120-160k/s). Verder is het ongelimiteerd downloaden ook ideaal. Verder lijkt Chello door alle negatieve publisiteit de slechtste kabel-internet-provider van Nederland terwijl er maar weinig storingen zijn bij Chello. Bij elke kabel-internet-aanbieder zijn er veel klachten, dit komt simpelweg omdat het hele kabelinternet nog in de kinderschoenen staat en omdat er veel mensen zijn die erg overdrijven. Verder hebben de aanbieders waarschijnlijk de grote populariteit en stroom van nieuwe aansluitingen van kabel niet verwacht. Zo zijn er veel "Anti-chello" of "Anti UPC" sites op internet; Vaak onprofessionele en kinderachtige sites waar alleen maar chello/Upc worden afgekraakt zonder goede argumenten, want hoe traag is de verbinding nou? (150k/s!!) en hoe vaak ligt de mailserver nou plat? (1uur in de maand maximaal!). Op dit soort sites heb ik ook jullie e-mail adressen gevonden waardoor de stroom van negatieve mailtjes alleen maar groter wordt omdat deze sites hoofdzakelijk alleen worden bekeken door "Chello haters" die bijna altijd zelf ook een Chello verbinding hebben.

Binnenkort komt KPN met de mogelijkheid een internetaansluiting via ADSL aan te schaffen wat vele malen beter zou zijn dan Kabel. Het klopt dat ADSL vele hogere snelheden kan halen dan via de kabel. Maar er zitten wat addertjes onder het gras: Net zoals kabel (waar eigenlijk ook tot Megabytes per seconden kan worden gehaald) wordt de ADSL-snelheid afgeknepen. Ik heb ergens op internet gelezen dat dir bij ADSL soms wel tot 60k/s wordt gedaan terwijl ADSL vele Megabytes per seconden haalt! Verder zouden bij ADSL in een wijk veel meer mensen op een NODE (Internet Knooppunt) zitten dan bij Kabel. Dit betekend dat als het druk is (bijvoorbeeld s'avonds) de internetsnelheid drastisch omlaag gaat omdat je simpelweg de vervinding "deelt" met meerdere mensen in de wijk. Ik wil hiermee ADSL niet afkraken. ADSL is een prachtige methode om via het huidige telefoonnet een supersnelle internetverbinding te verkrijgen. Maar ik wil mensen er wel op wijzen dat ADSL niet vele malen beter werkt dan kabel.

Ik hoop hiermee weer wat positieve indruk te maken wat chello/UPC betreft. Ik ben hartstikke tevreden met mijn Chello-internet-aansluiting.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

chello roeleert hier momenteel wat minder.
'k zit nu te internetten met zo'n 1KB/s :(

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Sliek.. doe dan maar @home.. zelfs toen de ping boven de 1000 uitsteeg kon ik nog downen met 40 kb/s.

Nu uiteraard weer ping 30 en 200 kb/s :)

Overigens.. Chello is niet het slechtst.. dat was toch casema? :) Ik heb altijd begrepen dat Chello wel meeviel.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
"Heel soms (max. 1 keer in de maand) een kleine storing zoals het plat liggen van de mail-server voor een paar minuten tot een uur"

deze maand mail plat 2-3 dagen
voor de rest valt wel mee jah

"Wat mij betreft is Chello ideaal kwa snel internet"

download jah, maar upload ? vergeet het maar

"Wat veel andere Kabel-internet-aanbieders hanteren is een "Traffic-limiet""

ok, dat maakt chello wel een beetje roelerend :)

"Chello door alle negatieve publisiteit de slechtste kabel-internet-provider van Nederland"

als beste getest door de consumentenbond

"Vaak onprofessionele en kinderachtige sites waar alleen maar chello/Upc worden afgekraakt zonder goede argumenten"

misschien moet je je toch wat meer verdiepen in deze sites want er zit toch een kern van waarheid achter, ze geven de ontevreden gebruiker in ieder geval steun

"hoe vaak ligt de mailserver nou plat? (1uur in de maand maximaal"

precies, een uur te veel en dan hebben we het nog niet over de news server die ook altijd maar half werkt
maar dat zou nu gefixt moeten zijn

"Chello haters" die bijna altijd zelf ook een Chello verbinding hebben"

waarom zouden ze chello anders haten ? :P

"KPN met de mogelijkheid een internetaansluiting via ADSL"

KPN & ADSL zuigt inderdaad

"Verder zouden bij ADSL in een wijk veel meer mensen op een NODE (Internet Knooppunt) zitten dan bij Kabel. Dit betekend dat als het druk is (bijvoorbeeld s'avonds) de internetsnelheid drastisch omlaag gaat omdat je simpelweg de vervinding "deelt" met meerdere mensen in de wijk"

volgens mij was het andersom, maargoed

"Ik wil hiermee ADSL niet afkraken"

neuj, dacht ik ook helemaal niet aan :P

"Maar ik wil mensen er wel op wijzen dat ADSL niet vele malen beter werkt dan kabel"

correctie:

Maar ik wil mensen er wel op wijzen dat ADSL VAN KPN niet vele malen beter werkt dan kabel

That's all folks ! :)

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

Chello is op dit moment zo plat als een dubbeltje hier.... totaal geen verbinding!

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36
Hoera Home doet het weer!
ping heledag rond 40 en 380kb download.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Chello hanteert wel degelijk een traffic limiet, alleen is die zo astronomisch hoog dat je daar bijna nooit aan zit of je moet elke dag als een idioot gaan zitten leechen.
En inderdaad, het is niet overal slecht, maar hier in Rheden (near Arnhem, jaja) is het om te janken. De maand Juli is net begonnen en ik heb er alweer 5 storingen opzitten, varierend van een half uur tot 4 1/2 uur. Klasse hoor! :(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• EnEmA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 12:56

EnEmA

Worst

Chello een fair use policy , je zou 't nog steeds een limiet kunnen noemen maar dat is dan eigelijk onbeperkt zolang je het niet te bont maakt..

nou maar hopen dat alles in 1 x aankomt want upc ligt weer is te ouwehoeren hier...

Een koe is geen kangaroe

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Chello is nog nooit zo goed geweest als de afgelopen 2 weken (serieus!!) :).
Daarvoor kon ik om 14:00 al geen Quake meer spelen, want dan was de ping op xs4all al 300+ :(
Nu speel ik om 20:00 nog vrolijk met ping 60 en download ik met 150+kb/s

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
[beetje offtopic]
Laatst belde een chello medewerker (aardige vent trouwens) mij op om te vertellen dat ik mijn FTP-servertje uit moest zetten. Dat je door anoniem in te loggen bij mij 30 gb films en 10 gb mp3's kon downloaden vonden ze niet zo leuk, vanwege die copyright shit en de hoeveelheid dataverkeer. :(
Nu wilde hij dat ik ergens die week de films van mn FTP haalde, MAAR EERST wilde hij graag wat films van me downloaden, en ging zelfs m'n modempje opvoeren om het wat sneller te laten gaan ;)
(Van dat opvoeren heb ik nix gemerkt, maar ik was ook niet de hele tijd thuis..)
Ik lag toch wel een beetje dubbel na afloop van het gesprek :P

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Chello heeft inderdaad een groot download limiet, maar is het jullie weleens opgevallen dat als je vaak veel download dat je internet verbinding ook een stuk trager wordt. Probeer daar eens op te letten. Hoe dan ook Chello is inderdaad nog in de kinderschoenen en zal denk ik alleen beter worden. Ze moeten wel vind ik rekening houden dat de snelheid niet eraan gaat doordat er veel mensen in een wijk kabelinternet nemen. De meeste zijn nog pas overgestapt van internet via de telefoonlijn op de kabel, en kunnen nog die tijden herinneren waar je en voor je internetaansluiting moest betalen en voor de telefoontikken. Kabelinternet is dan vele malen beter.
Pagina: 1