Computer boot niet of valt uit tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik wilde even kijken hoe de 6.31 asus (voorheen deto 12.90) drivers het deden op mijn geforce, ik geinstalleerd en alles ging goed. Even een Quake3 demo bechmark gedraait en een mooie score. Ik wilde ook nog even mijn verdere games testen dus ik start Colin McRea Rally 2 op en ga naar de graphics om de resolutie weer opnieuw in te stellen en opeens hangt ie en ik hoor een hoge piep uit me pc komen.

Ik reset en ik krijg geen beeld :( godver
Ik haal de geforce uit het slot en doe hem er weer opnieuw in. Nog steeds geen beeld. Dan maar even een CMOS reset, ah nu krijg ik beeld maar tijdens het opstarten van windows 98 valt hij opeens uit. De DLEDS wijzen op 0110, iets met de processor staat in het boekje. Ik heb jammer genoeg geen reserve processor en kan dus ook niet kijken of die het met een andere wel doet.

Ik hoop dat jullie een soortgelijke situatie kennen en misschien een oplossing weten. Mijn dank grenst aan hondsdolheid.

Verwijderd

ik werk zelf in een computerzaak en ik vermoed dat die athlon van je de geest heb gegeven,... de reden dat ie het weer ff deed was waarschijnlijk niet de bios-reset maar een athlon die eventjes koud was...
Heb je er wel een goede cooler op gehad ?....
Helaas... toch echt de athlon :-(

• Vincent17
Ik had in het begin toen ik net die Athlon gekocht had al veel problemen met vastlopers. Bij 54 Graden liep hij al vast. Ik heb er nu zo'n SuperORB van Thermaltake opzitten en toen ging het al wat beter maar hij liep nog steeds vast. Ik heb het voltage moeten verlagen in de bios tot 1.6V en toen deed het goed. Hij kwam toen ook niet meer boven de 50 Graden. Als die processor kapot is dat knap klote, want dat is het enigste wat ik online bestelt heb. Hij bootte net wel met veilige modus toen hij een tijdje uit had gestaan maar toen hij 2 seconden in windows was liep hij meteen vast.

Verwijderd

ja, maar die 1200 en daar boven 1333 bv zijn gewoon kut dingen geweest
veel te warm inderdaad, heb er hier in de zaak meerdere laten overlijden :-( en klanten ook, weet niet wat voor mobo je heb maar koop anders een xp 1700+ ofzo,.. zijn iets minder warm en gewoon veel beter :-)

Verwijderd

snif ik ken het , ik ken het. Ik wacht zelf ook op een nieuwe processor , ik had mn bakkie 3 weken toen mn processor ( intel p4 1,8 ghz ) de geest gaf. Hij bleef constant hangen bij het laden van de bios. Ik heb ook inderdaad een keer gehad, dat hij het ineens weer deed, maar dat was maar voor even....In mijn geval heb ik gelukkig nog garantie. Maar toch is het frustrerend; ik hoop deze week de monteur nu MET processor te zien ( vorige week had hij alles bij behalve een CPU.

Je hebt niets aan mijn verhaal, maar ..you're not alone man :(

• Vincent17
Op dinsdag 05 februari 2002 17:21 schreef Amd-Rulez het volgende:
weet niet wat voor mobo je heb
Ik heb een MSI K7TPro2, zie sig :)

• Vincent17
Is er een XP versie van AMD die op dit moederbord past?

• Vincent17
Ik denk zelf dat het toch de processor niet is, als ik een bios-reset doe dan start hij gewoon windows weer in, start ik hem opnieuw op dan ontvang ik geen beeld meer en geven die DLEDS aan dat de processor kapot is :?
Zijn er nog andere mogelijkheden?

• Vincent17
Ik heb net de Videokaart in een ander systeem getest waarbij hij het gewoon deed en ik heb net de processor in mijn broertjes pc getest waarbij hij het ook goed deed. Hij heeft hetzelfde moederbord als mij.
Ik heb het ook al geprobeerd met alleen de harddisk aangesloten en de videokaart erin en het geheugen en dan doet hij het ook niet goed. Kan ik hieruit opmaken dat het moederbord kapot is of kan het nog liggen aan de harddisk en geheugen?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb dit ook gehad
zeeeeeeeer veel problemen ondervonden met me pc waaronder ditgeen wat hier wordt besproken
boosdoener was ikzelf die het mobo niet goed had aangedraaid in me kast (komt preciezer dan je denkt) waardoor hij op willekeurige momenten kortsluiting maakte (waarschijnlijk door beweging van mobo in kast wat resulteerde in dat een onderdeeltje van mobo de schroef aanraakte en dat er daardoor kortsluiting ontstond)

dus
het valt te proberen
Pagina: 1