Toon posts:

stotterende video bij ac-3 rips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden is het me gelukt om goed werkende rips te maken met gedownmixed surround geluid gecomprimeerd met Dolby Digital (AC-3). Cool 8-)

MAAR...

Nou viel het me laatst op dat de frame rate er onder te leiden heeft. Ik heb het bij een aantal verschillende films geprobeerd maar het was steeds hetzelfde:

De video-only AVI werkt perfect, mooi vloeiend en zo, maar zodra als ik met Nandub het AC-3 geluid erbij gestopt heb, wordt de video een beetje bibberig. Net dat het nou opeens 15fps is, maar als je 't eenmaal doorhebt is het wel behoorlijk irri... Ik heb verschillende players geprobeerd, maar steeds hetzelfde. En als ik bij hetzelfde video bestand ook met Nandub een gewone mp3-track voeg, is er niks aan de hand...

Iemand die dit bekend voorkomt? :?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Heb ik ook met alle rips met AC3-geluid. Ik wil nog een keer proberen zo'n divx af te spelen met dvd-software, dat schijnt te helpen :? Dvd's zelf spelen namelijk keurig af.

Het ligt aan de ac3-codec denk ik.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al geprobeerd om ze met WinDVD 3 af te spelen, zelfde resultaat... Maar ja, players als PowerDivX gebruiken dan ook precies die WinDVD filters om af te spelen. Blijkbaar DivX en AC-3 dus niet zo'n yofolle combinatie om één of andere reden...

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Hier loopt het wel perfect in Media Player 6.4.. Bijna alle andere players had ik hetzelfde probleem..

Heb je die al geprobeerd? (Ook al heb je mediaplayer 7 geinstalleerd, dan is 6.4 nog steeds beschikbaar: c:\program files\windows media player\mplayer2.exe)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 19:01 schreef Spais het volgende:
Hier loopt het wel perfect in Media Player 6.4.. Bijna alle andere players had ik hetzelfde probleem..
Ja, dan doet ie het wel goed, maar nou werkt het geluid niet, terwijl bij de properties wel staat dat de Intervideo Audio filter in gebruik is. Bovendien rip ik m'n films allemaal in anamorphic en WMP kan de aspect ratio van het beeld niet aanpassen toch?

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op dinsdag 05 februari 2002 19:43 schreef lonestar het volgende:

[..]

Ja, dan doet ie het wel goed, maar nou werkt het geluid niet, terwijl bij de properties wel staat dat de Intervideo Audio filter in gebruik is. Bovendien rip ik m'n films allemaal in anamorphic en WMP kan de aspect ratio van het beeld niet aanpassen toch?
Hmm dat is raar, wmp 6.4 speelt hier wel ac3 af..
En WMP kan idd niet t aspect ratio aanpassen zodat anamorphic widescreen opnames er als widescreen uitkomen..

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, dan maar hopen dat PowerDivX 4 er raad mee weet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier trouwens ook een film met het originele geluid (was al 2channel 192kbps surround) en die doet het wel gewoon goed :?

Zou het kunnen dat door de manier waarop soft encode ac-3 bestanden maakt het video gedeelte moeilijker af te spelen wordt?

• Spais

Spais

The Spais Melange

Op dinsdag 05 februari 2002 20:42 schreef lonestar het volgende:
Ik heb hier trouwens ook een film met het originele geluid (was al 2channel 192kbps surround) en die doet het wel gewoon goed :?

Zou het kunnen dat door de manier waarop soft encode ac-3 bestanden maakt het video gedeelte moeilijker af te spelen wordt?
Misschien ligt het aan de codec die je gebruikt bij het afspelen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 21:03 schreef Spais het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan de codec die je gebruikt bij het afspelen?
Je zou eerder zeggen dat het ligt aan de manier waarop het gecodeerd wordt dan. Als ie het wel goed doet met een originele AC-3 stream maar niet met een zelfgemaakte... Bovendien stottert ie ook in Zoom Player en die gebruikt die filter niet eens.

Zou Win XP er beter mee om kunnen gaan dan 98? Of zeg ik nou iets heel doms? :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou, XP heeft dus precies hetzelfde... :(

Al is XP wel wat makkelijker met automatisch de goeie filters erbij zoeken.

Is het trouwens iemand anders ook opgevallen dat DivX films er onder XP iets blokkeriger uitzien dan onder 98?
Pagina: 1