Toon posts:

Geen mail meer te halen via Quicknet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een redelijk stabiel netwerkje draaien met een W2K Server met ISA server, en een 5tal W2K clients. Via ISA wordt internet gedeeld, en dus ook het ophalen van mail e.d. Nu is het sinds een aantal dagen niet meer mogelijk mail op te halen vanaf de clients, vanaf de server werkt het wel gewoon, terwijl internet het wel vanaf alle PC's doet. Ik krijg de melding "server unexectedly terminated connection" of iets dergelijks, errormelding 0x800ccc0f. Microsoft weet hier niets over te melden. Dat vind ik om het rustig uit te drukken vrij irritant, want ik ben al een paar avondjes bezig geweest, en ik durf onderhand te beweren dat het niet aan mijn server ligt. Quicknet bellen heeft ook niet zoveel zin als ik hier de reacties lees: "Heeft u een firewall? Dan is dat uw probleem, doeg."

Zijn er mensen die dit probleem kennen en misschien weten te verhelpen???

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
welke mailserver van quicknet gebruik je ??

het moet pop.quicknet.nl voor pop en smpt.quicknet.nl voor de smtp
en niet meer soneramail..

kijk ook eens voor de gein op http://www.quicknet.nl kan je ook vaak dingen vinden die veranderen enzo |:(

hier werkt alles wel namelijk

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
wrong button

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle domeinnamen inderdaad aangepast in quicknet.nl i.p.v. soneramail.nl, ik hoopte dat die vraag niet zou komen. (Zie ik er zo dom uit? ;) )

edit:

en www.quicknet.nl heb ik ookal doorgezocht, niets van mijn gading...

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar...

me= }:O

Toen bleek dat op de PC van m'n ma de mail nog wel op te halen was realiseerde ik me opeens dat het probleem zich alleen voordeed op machines die ik recentelijk van een nieuwe windows had voorzien.....MS Firewall Client.... :o