Toon posts:

Pearl Harbor geeft geen Dolby Digital geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een maat van mij krijgt amper geluid van pearl harbor. geen enkele dvd geeft problemen behalve pearl harbor.
alleen als zijn receiver op 'virtual' staat dan hoor je het geluid in normale sterkte. maar bij stereo, dolby digital en dolby pro II en nog wat standen hoor je heel zachtjes wat als je het volume vol open hebt staan.
hij is optisch aangesloten en alle optisch ingangen zijn geprobeerd. ook in de dvdspeler alle instellingen geprobeerd, maar niets dat helpt

het gaat om:
DENON AVR-1802
SONY DVP-S335
oelbach profi opto 100 optische kabel

verder geen enkel probleem met beide apparaten.

Verwijderd

je moet hem ook op DPS zetten
dan doet hij het wel
( of was het nou DSP )
nou doet er niet toe want het is een van die twee

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
Op dinsdag 05 februari 2002 17:27 schreef dennievg het volgende:
je moet hem ook op DPS zetten
dan doet hij het wel
( of was het nou DSP )
nou doet er niet toe want het is een van die twee
DTS misschien ?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 17:28 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

DTS misschien ?
ja mag ook
kon er ff niet op komen
maar als je hem dus daar op zet moet hij het doen

Verwijderd

Ik ben dit probleem al op verschillende DVD fora tegen gekomen.
Vooral recievers van het merk Onkyo en Denon schijnen last te hebben van de "afwijkende" techniek die is toegepast bij het geluid van de DVD van Pearl Harbor.
Ook de Regio 1 versie van Jurrasic Park III geeft bij sommige recievers problemen.

Hier is een thread op DVD.NL over dit probleem.

Hier kun je een persbericht lezen over dit probleem op de homepage van Onkyo.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:51 schreef SideShowBob het volgende:
Ik ben dit probleem al op verschillende DVD fora tegen gekomen.
Vooral recievers van het merk Onkyo en Denon schijnen last te hebben van de "afwijkende" techniek die is toegepast bij het geluid van de DVD van Pearl Harbor.
Ook de Regio 1 versie van Jurrasic Park III geeft bij sommige recievers problemen.

Hier is een thread op DVD.NL over dit probleem.

Hier kun je een persbericht lezen over dit probleem op de homepage van Onkyo.
dit is inderdaad het probleem

wat ik ook lees is dat je em op dts moet zetten. maar er zit helemaal geen dts track op die dvd. of zit die alleen op de regio 1 versie?
ik zie dat de x802-serie van denon mooi brak is. klote voor iedereen die net dat verder overigens goede apparaat in huis heeft.

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:59

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op dinsdag 05 februari 2002 22:39 schreef wussy het volgende:
[..]
wat ik ook lees is dat je em op dts moet zetten. maar er zit helemaal geen dts track op die dvd. of zit die alleen op de regio 1 versie?
Ja, dat klopt, alleen de Regio1 versie heeft beiden dts, en Dolby Digital.
De Regio2 versie alleen maar Dolby Digital.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
ik was het vanmiddag zat dus heb ik maar de importeur om duidelijkheid gevraagd. de eerste die ik aan de lijn kreeg snapte er helemaal geen hol van dus gaf hij mij zijn collega.
die had inmiddels al gehoord van het probleem. ook zij hij dat het bij meerdere merken versterkers voor kwam. toen zei ik dus dat dat waarschijnlijk onkyo was. ja zegt hij, maar ook bij sony en nog een paar merken.
nou is mijn vraag heeft iemand dit probleem ook op zijn sony ja of nee. het zal dan waarschijnlijk om de nieuwste reeks sony receivers gaan dus de x75-serie en de x70-serie.
die gast van denon schoof het probleem eigenlijk af op de filmmaatschappij. daar had denon ookal contact mee opgenomen. maar een oplossing komt er waarschijnlijk niet. wel hopen ze bij denon en ik dus ook dat er in de toekomst niet meer van zulke dvd's bij zullen komen. en ik hoop in ieder geval dat ze voortaan elke dvd met dts uitrusten, want waarom krijgt de regio 1 versie wel een dts track en de regio 2 geen? dikke naaierij vind ik dat.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:27 schreef wussy het volgende:
want waarom krijgt de regio 1 versie wel een dts track en de regio 2 geen? dikke naaierij vind ik dat.
Het probleem is dat er in europa (Regio2) gekozen is voor het Dolby Digital geluidssysteem.
De reden voor deze keuze is omdat er ook plaats op de DVD moet zijn voor veschillende talen en ondertitels zoals Nederlands, Duits, Frans, Spaans enz.
Dit in tegenstelling tot Regio 1 waar voornamelijk engels sprekende landen toebehoren (Amerika en Canada).

Een Dolby Digital geluidsspoor neemt namelijk minder plaats in dan een dts geluidsspoor.
Dit komt omdat dts minder "zwaar" wordt gecomprimeerd dan Dolby Digital, en dit leverd een hogere datastroom op, en dus meer plaats op de DVD.

Op een Regio 1 DVD hoeft men dus geen rekening te houden met andere talen en ondertitels, en is dus genoeg plaats voor een dts geluidsspoor.

Het is dus voornamelijk een kwestie van beschikbare ruimte op de DVD.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hier speelt hij gewoon goed.. Pioneer DV525.. Sony DB830.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog wat instellingen geprobeerd en ben tot de volgende gekomen.
de digitale uitgang van de dvdspeler van dolbydigital af en op d-pcm gezet.
vervolgens kan de denon 1802 op dolby prologic II worden gezet en heb je toch nog een aardig geluid.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29

rik

Op de Yamaha A5 speelt hij ook lekker.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Ik wil eerst ff duidelijk maken dat mensen met problemen deze niet moeten zoeken bij de gebruikte apparatuur.

Dolby :r heeft zitten "rommelen" met de DD track. |:( |:(
Waarom ze dit doen? Geen idee... maar ik dacht dat het iets met beveiligen te maken heeft. Denk aan illegaal kopiëren.

Mijn Sony 830 receiver icm met divido heeft geen problemen.
Ik denk dat ik dat te danken heb aan de dvd-speler. Witmerk dvd-speler lezen zo'n dvd toch net iets "makkelijker" in, met als gevolg dat hij gewoon goed werkt.

Een maat van me heeft een hele heftige set: Onkyo 898 receiver icm 757 dvd-audio. En ja hoor, deze speelt 'm niet goed af. Om de paar seconde onderbreekt ie het geluid ff. Je kunt de film dus niet kijken zo...
Voor de rest trouwens een heerlijke audio-set >:)

Ik denk dat men verplicht is de dvd's terug te nemen. Hij werkt niet goed, terwijl de consument nix verkeerd doet!
Pagina: 1