Toon posts:

Philips SP nu door Ritek? Dan maar Taiyo Yuden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde me een nieuwe spindel van de Philips Silver Premium 16x Speed gaan aanschaffen. Alleen nu krijg ik van Opussuplies.nl te horen dat ze een naamsverandering krijgen, nl. Meteorite Silverspeed en deze zijn door Ritek geproduceerd.

Hoe zit het dan met Philips Silver Premium voor de naamsverandering? CDRID geeft aan dat ze door CMC Magnetics zijn geproduceert, maar ik lees werkelijk overal dat men produkties van Mitsui of Taiyo Yuden heeft.

CMC is bagger of goed? Nashua is ook CMC en dat is redelijke bagger. Het ergste vrezen voor m'n CDRs van Philips? Niet dat die CDRs het over een jaar niet meer doen.

Er zijn wel de CDRs Parrot silver/24x en de Taiyo Yuden blank silver/24x spindel maar dat is per 100 stuks bestellen.

Is dat een goede koop? Taiyo Yuden is nu slechts 49 Euro cent, maar ik wil me dus niet miskopen met 100 CDRs. Ze zijn blanco, maar ik las ergens dat dat niet hinderde en iemand had het erover dat ze een LANGE houdbaarheid hadden.

Dus mijn VRAAG is in feite.... zijn die Taiyo Yuden hoe dan ook een goede koop, ookal zijn ze nu verbazingwekkend goedkoop?

Het wordt maar beetje vaag :?

Philips Silver Premium altijd favoriet geweest, maar nu met het Ritek verhaal snel op zoek naar een goede vervanger want m'n voorraadje CDRs begint errug klein te worden :P

- Ardiendo -

Verwijderd

zij perfecte cd's die TY op spindel heb ze bij cdfreaks vandaan werken tegenwoordig samen met een cdrwinkel in belgië (romstore) ziehier http://shop.cdfreaks.com/ :P

Verwijderd

Topicstarter
Die TY op spindel dat zijn blanco CDRs of met IETS van een grijze of witte opdruk?

Wat is het verschil tussen de Parrot 80M 24x en TY 80M 24x aangezien beiden eigenlijk TY CDRs zijn of is er gewoon geen verschil?

Maakt het eigenlijk ook maar iets uit of je met of zonder opdruk koopt als je er voorzichtig mee omgaat? Op beide mag je neem ik aan schrijven met een cd-marker of niet.

Ik mag aannemen dat TY maar 1 kwaliteit aflevert, een GOEDE kwaliteit. Of dat nu onder eigen naam is of als Philips of Parrot. Correcte aanname? :P

Nashua :r:r Brakke spindel. Die krijg ik aan niemand versleten. Wordt avondje flink frisbeeen.

- Ardiendo -

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
die parrots zijn met opdruk, die blanco taiyo yudens zonder, dat maakt voor de kwaliteit van de cdr niet uit, je moet er alleen wat voorzichtiger mee zijn.

Ik heb Opus gebeld, die zeiden dat zij ze gebruikten met een label dat ze er zelf op plakten.

In ieder geval, ik ga het gewoon proberen, morgen haal ik mijn spindel van het postkantoor. :)

Die silverspeeds van Philips van Ritek zijn volgens mij ook wel goed hoor trouwens, ze zien er goed uit, en geven absoluut geen problemen met branden.

Verwijderd

Het is al eens voor gekomen dat Philips haar licentie voor Ritek heeft ingetrokken vanwege de ondermaatse kwaliteit, dus ook al zouden ze nu kwalitatief goed zijn, hoef ik die Ritek's echt niet meer...

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb net vandaag mijn spindel New @rita binnen van cdrwinkel. Het zijn ook TY (ook getest met proggies) zijn € 45 p/100s. 6 cd's gebrand en tot nu toe gewoon goed. Er zit trouwens een toplaag op, vond ik iets fijner aangezien ik soms niet al te voorzichtig met die dingen om ga :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voorheen dus Philips SP omdat die short strategy hadden en van goede fabrikant kwamen. Dus lange houdbaarheid en goede fabrikant. wat wil je nog meer.

Nu zijn ze door Ritek gemaakt. Dat vertrouw ik voor geen meter.

Die Taiyo Yuden zijn long strategy en tis niet de bedoeling dat m'n cds na 10 jaar of eerder al brak zijn.

Die Parrots en Taiyo Yuden dat is long strategy en tja... dat New @rita ??? Wat is dat nu weer? Tis Taiyo Yuden en dat vind ik al een plus, maareuh... lang houdbaar of ook met zo'n max van 10 jaar. Wat zegt CDRID? Iemand?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:39

knakworst

Get more sats!

Volgens Taiyo gana hun cds honderd jaar mee :7

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt in diverse threads gesproken over Long en Short strategy.

Van Long strategy wordt er gesproken van kortere houdbaarheidstijd (<10 jaar) maar wel betere compatibileit, dus in die tijd dat ie het doet staat ie garant voor een PRIMA kwaliteit. Hoerai voor Taiyo Yuden :P

Short strategy die heeft liever iets nauwkeurigere laser en zal dus niet overal goed op werken, maar wel een houdbaarheidstijd van 80-100 jaar.

En nu komt www.cdrwinkel.com opeens aanzetten met Taiyo Yuden garandeert meer dan 100 jaar!!!! Hoe zit het dan nu met die Long Strategy die overal uitvoerig is uitgelegd? Want volgens www.opussupplies.nl is die spindel Long Strategy en dan zou je toch eerder denken aan 10 jaar... of neem het ruim 15 jaar. Of is Taiyo Yuden opeens een uitzondering op alles wat er ook maar omgaat in het CDR wereldtje?

:? :? :? Het wordt echt een beetje wazig. Dat Taiyo Yuden garant staat voor geweldige kwaliteit weten we onderhand wel, maar waar zijn we nu aan toe met de houdbaarheidsdatum?

Had ik in de tijd van Philips SP met Mitsui maar een 500 CDRs extra gekocht |:(
Pagina: 1