Het zal vele van jullie niet ontgaan zijn, maar het heeft geen zin meer om netscape als browser te gebruiken. De belangerijkste reden is dat het traag is. Het kan bij sommige sites wel uren duren voor Netscape die opent, terwijl dat bij Explorer niet het geval is. Het is bijna niet te geloven dat Explorer door microsoft is gemaakt. Enige troost bij de Netscape browser is dat het niet in je system bestanden gaat ziten zoals Explorer, want Explorer is als je het installeert niet meer uit je system bestanden te krijgen, tenzij je je schijf formateert of een besturingssysteem als Linux gebruikt.
Verwijderd
Helaas is het waar.
Maar de 'feel' van Netscape vind ik echt 1000x keer beter. De opties e.d.
En die favorieten jagen mij de kast op. Waarom kunnen ze niet gewoon netjes 1 file doen zoals Netscape? Die kun je tenminste makkelijk back-uppen en online zetten .. en gewoon als HTML lezen!
Maar de 'feel' van Netscape vind ik echt 1000x keer beter. De opties e.d.
En die favorieten jagen mij de kast op. Waarom kunnen ze niet gewoon netjes 1 file doen zoals Netscape? Die kun je tenminste makkelijk back-uppen en online zetten .. en gewoon als HTML lezen!
Opera ! opera ! opera !!! YEEEEH..
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Netscape houdt zijn "troep" tenminste netjes onder z'n eigen directory, van ie vind je de zooi over je hele harde schijf. vreselijk.
overal "favorieten" tot in je startmenu, dat heb ik onmiddelijk weggetweakt.
overal "favorieten" tot in je startmenu, dat heb ik onmiddelijk weggetweakt.
wat dacht je van de history, bij netscape als ik een url intyp op de url regel staat er meteen die ik moet hebben
bij ie duurt dit een hele tijd
bij ie duurt dit een hele tijd
Toch blijf ik netscape gebruiken. Al meer als 5 jaar en ik wil er gewoon niet vanaf, te fijne browser, en heb er totaal geen problemen mee.
Wat juist het probleem is, dat mensen geen goeie websites meer bouwen die het in netscape fatsoenlijk doen! en dan maar zeuren dat netscape 'hun pagina weer eens verneukt'.
Nee, netscape verneukt die pagina niet!! maar die pagina is dus gewoon niet goed gebouwd (of goed genoeg) en vast alleen gebouwd in zo'n programma wat alleen voor IE bouwt!!
Ik wacht met smart op de final release van Netscape 6.0!
Wat juist het probleem is, dat mensen geen goeie websites meer bouwen die het in netscape fatsoenlijk doen! en dan maar zeuren dat netscape 'hun pagina weer eens verneukt'.
Nee, netscape verneukt die pagina niet!! maar die pagina is dus gewoon niet goed gebouwd (of goed genoeg) en vast alleen gebouwd in zo'n programma wat alleen voor IE bouwt!!
Ik wacht met smart op de final release van Netscape 6.0!
mijn ervaring is dat IE sneller is
- HTML opvatting is beter
- CSS opvatting is beter
- Look and feel vind ik beter
- HTML opvatting is beter
- CSS opvatting is beter
- Look and feel vind ik beter
Maar dat maakt een leek echt niks uit.. die wil gewoon de browser die er het best uitziet/het best werkt. Ik vind zelf Netscape ook wel goed, alleen zien sommige pagina's er gewoon niet uit; dus gebruik ik IE..Nee, netscape verneukt die pagina niet!! maar die pagina is dus gewoon niet goed gebouwd (of goed genoeg) en vast alleen gebouwd in zo'n programma wat alleen voor IE bouwt!!
Verwijderd
de ultieme waarheid.Maar dat maakt een leek echt niks uit.. die wil gewoon de browser die er het best uitziet/het best werkt.
Maar gelukkig gebruikt de leek ook IE.
Alleen de hardhoofden , conservatieven en hardcore netscapers gebruiken nog NS, alle andere mensen zijn overgestapt.
enne NS verneukt je pagina WEL
niet de simpele pagina'tjes
maar als je ook maar iets meer dan 1 table wilt hebben, dan kun je al beginnen met workarounds te schrijven.
dit ligt niet aan de code, dit ligt aan netscape. Uiteindelijk werkt het wel, maar je moet er wel meer moeite voor doen dan enkel goede code schrijven
Ik ben ooit IE gaan gebruiken omdat ik (toendertijd) een trage pc had en het eeuwen duurde voordat Netscape opgestart was. (IE stond er bijna meteen).
Ik heb dus al een paar jaar geen NS meer gezien..
Misschien probeer ik het binnenkort weer eens.
Ik heb dus al een paar jaar geen NS meer gezien..
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik vind Netscape veel prettiger werken dan welke browser ook, ondanks ik Opera extreem handig/snel vind. Veel mensen drammen erover dat ze bepaalde sites niet op kunnen met Netscape, dat heb ik maar met een paar sites en die vind ik 'dermate leuk' dat ik ze graag oversla.
Besides, IE+Linux=no go
Besides, IE+Linux=no go
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Ik gebruik IE en Netscape door elkaar heen, met voorkeur voor Netscape.
Wie weet hoe je 'favorieten' op een goede manier van de een in de ander kan 'laden' ???
Wie weet hoe je 'favorieten' op een goede manier van de een in de ander kan 'laden' ???
In Netscape 4: geen idee. Netscape 6, althans de preview release 1, laadt heel fijn de IE bookmarks in.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Kijk, op aanraden van Jotti heb ik de preview van NS6 erop gegooid, en het bevalt me best wel.
Lekker snel (vind ík), maar niet zo snel als Opera.
Alleen met Opera heb je weer problemen met plugins enzo.
Want niet elke plugin is ook compatible met Opera...
(hoewel de developers zeggen dat alle plugins compatible zijn)
Gelukkig ben ik niet zo''n plugin gek
Maar goed, ik vind Netscape geen bagger geworden hoor...
Het enige wat ik minder vind is de skin die er om heen zit bij de laatste versie...
die is wel om te
-en, maar goed, smaken verschillen gelukkig, en het uiterlijk is bij dit soort software niet van belang.
Om voor eens en voor altijd van het gezeur af te zijn over dat NS de pages verklooid:
Ik ben het volkomen eens met Arthur.
Dit is wel zo'n verschrikkelijk vooroordeel wat álle IE gebruikers hebben (zels 'kundige' leraren op school, die bij voorbaat al van je page zeggen: 'hij is niet te draaien in Netscape', terwijl ze er niet eens naar gekeken hebben)
Netscape geeft alle pagina's goed weer, onder voorwaarde dat door de maker van deze page aandacht geschonken is aan de compatibility met de meest gangbare browsers.
Lekker snel (vind ík), maar niet zo snel als Opera.
Alleen met Opera heb je weer problemen met plugins enzo.
Want niet elke plugin is ook compatible met Opera...
(hoewel de developers zeggen dat alle plugins compatible zijn)
Gelukkig ben ik niet zo''n plugin gek
Maar goed, ik vind Netscape geen bagger geworden hoor...
Het enige wat ik minder vind is de skin die er om heen zit bij de laatste versie...
die is wel om te
Om voor eens en voor altijd van het gezeur af te zijn over dat NS de pages verklooid:
Ik ben het volkomen eens met Arthur.
Dit is wel zo'n verschrikkelijk vooroordeel wat álle IE gebruikers hebben (zels 'kundige' leraren op school, die bij voorbaat al van je page zeggen: 'hij is niet te draaien in Netscape', terwijl ze er niet eens naar gekeken hebben)
Netscape geeft alle pagina's goed weer, onder voorwaarde dat door de maker van deze page aandacht geschonken is aan de compatibility met de meest gangbare browsers.
Ik gebruik Netscape alleen als ik tig files simultaan wil downloaden. IE40 kan er maar 2 files simultaan downloaden.
opera...simpelweg de beste browser die er is..tussen de 1 en 2 mb groot aan download en hij draait supersnel. Je kan zonder geheugenproblemen easily 10 of 20 pagina's openhebben 
Verder werken bijna alle plugins in versie 4..flash en javascript natuurlijk de belangrijkste. Alleen op forum.nielsonline.com kan ik op de een of andere manier dat javascript balkje bovenin niet zien maar daar geef ik Niels de schuld van
enige nadeel van Opera is dat ze zoveel geld vragen
Maar goed..ik had er een crack voor gebruikt en dat is maar goed ook want als ik eerlijk was geweest had ik nu met versie 4 weer kunnen betalen
Verder werken bijna alle plugins in versie 4..flash en javascript natuurlijk de belangrijkste. Alleen op forum.nielsonline.com kan ik op de een of andere manier dat javascript balkje bovenin niet zien maar daar geef ik Niels de schuld van
enige nadeel van Opera is dat ze zoveel geld vragen
Maar goed..ik had er een crack voor gebruikt en dat is maar goed ook want als ik eerlijk was geweest had ik nu met versie 4 weer kunnen betalen
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Ik ga maar eens de nieuwe Netscape 6.0 proberen en die vergelijken met de internet explorer 5.5 en de Opera browser. Eens kijken of Netscape 6.0 mijn test kan doorstaan. En Mastermind is het niet zo dat je wel 40 files met Netscape kan downloaden, maar dat dan ook de snelheid van het downloaden eraan gaat?
Als het bij elkaar meer dan 10Mbps (1MB/s) is wel ja... (bij mij tenminste)En Mastermind is het niet zo dat je wel 40 files met Netscape kan downloaden, maar dat dan ook de snelheid van het downloaden eraan gaat?
Pagina: 1