Toon posts:

Koptelefoontje (in-ear) kopen.. welke..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb per ongeluk mn oude opgeblazen, 1 oortje doet niks meer, dus ik wil een nieuwe kopen,

zelf dacht ik aan de Sennheiser MX500, maar waar kan ik die kopen?

Weten jullie dat, of zouden jullie sowieso voor een andere gaan.

Verwijderd

De MX500 is een prima koptelefoon en IMO onverslaanbaar voor wat ie kost (15 to 20 Euro). Te koop bij Dixons, V&D enzo.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lees deze thread
Hier staat een hele goede review over oordopjes, en die moet je echt hebben. Top of the line en klinken echt zo vet. Maja je moet het zelf weten...ze zijn namelijk wel redelijk prijzig. Maar iedereen is er dan ook laaiend enthouisiast over.

• DRaakje
  • Niet online
Effen een stukie uit de review
Ik schop 'm nog ff omhoog, want ik heb m'n 888's eindelijk binnen!
Dus ff een mini review:
Geluid: Het eerste wat me opviel was dat je enorm veel detail met deze koptelefoontjes hoort! Ik hoor nu dingen in nummers die me nog nooit opgevallen waren (en ik heb al niet eens zulke lullige koptelefoons), en bij 1 nummer bleek een apart geluidje zelfs een zwaar vervormde stem te wezen! Was me nog nooit opgevallen totdat ik deze koptelefoontjes gebruikte... verder: de treble is echt ongelovelijk zuiver, maar soms wel eens iets te overdreven in verhouding tot de rest (dat ligt misschien ook aan de muziek die ik luister: DnB is zowiezo erg laag en hoog georienteerd, en met deze koptelefoontjes doet het soms gewoon zeer).

De bass is inderdaad behoorlijk voor zo'n kleine koptelefoon en lekker strak gedefinieerd. Zelfs het detail in de bass is enorm: het is niet meer gewoon een dreun zoals met de goedkopere fontopia's, maar je hoort de details en de trillingen waaruit de bass opgebouwd is. Erg indrukwekkend, al blijven het oordopjes, dus een oorverdovende bass hoef je niet te verwachten. Vooral op m'n rio500 die niet zo'n geweldige bass boost heeft komen vooral de echt lagere tonen niet zo lekker uit de verf, al geven van die typische popmuziek bassen wel een aardige dreun.

ergonomie/design: slecht
Ik ben bang dat dat flexibele gedeelte der bij mij al binnen een maand af gaat vallen. Die dingen zijn gemaakt om portable te zijn, dus waarom zo'n iel & lullig flexibel stukje waar de draad uit de koptelefoon komt? Qua dat vind ik die behuizing van de goedkopere 2x8 serie veel beter: kleiner, 1 geheel en van oerhard plastic. Als je ff niet doorhebt dat de draad uit je trui is gevallen en je oordopjes achter je aan kletteren overleven die het tenminste nog.

iele verbinding t.o.v. 2x8 serie:

Qua ergonomie ben ik ook niet zo te spreken over de 888's... ze zijn simpelweg te groot!
Die 16mm driver is om te beginnen al HUGE, maar vervolgens zijn ze ook nog eens zo dom geweest om een dikke rubberen ring deromheen te doen die de helften van de behuizing bij elkaar houdt en achtergrond geluid tegen zou moeten houden. Vervolgens nog zo'n foampad deromheen en het doet gewoon zeer om dit ding in je oren te krijgen zonder dat ze eruit vallen

te dikke rubberen ring t.o.v. 2x8 serie:

Dit is dus ook waarschijnlijk het eerste wat ik ga modden: die rubberen ring deraf, een klein beetje lijm om die behuizing aan elkaar te plakken en dan gewoon zo die foam pad eromheen. Dan is hij weer even dik als dat linker model, en dat zit perfect (was in het begin ook al te groot, maar daar ben ik gewend aan geraakt). Of misschien zo'n fontopia groove rubbertje derop, al ben ik bang dat de hoge tonen dan helemaal pijn gaan doen terwijl die foampad het gelukkig nog een beetje dempt.

Voor de rest zijn er kleinere gaatjes gebruikt voor de driver met een papieren filtertje derachter, wat wel weer een hele goede zet is. Zo heeft zand & andere troep een veel kleinere kans om binnen te komen (wat bij die linker de oorzaak is geweest dat hij nu kraakt bij de bassen). Dus tenminste nog een verbetering...

Verder snap ik nog steeds niet dat sony de laatste 2 jaar ofzo zo'n enorm lang stuk draad tussen het linker & rechteroordopjes doet... er is toch niemand met zo'n vette hasses dattie werkelijk 60! cm nodig heeft om van linker naar rechteroor te komen? Nu hangt er zo'n stuk draad in je nek te bungelen wat nog eens een paar keer dubbelkrult zodat het lekker opvalt. Ik heb veel liever weer die oude draden met een simpele V zodat je 'm onder je trui langs kan laten gaan en bij de kraag links en rechts een kort stukje draad langs je nek naar je oor toe hebt. Maar, das mijn persoonlijke mening

Al met al ben ik een klein beetje teleurgesteld... ze zitten voor geen meter, gaan denk ik wel snel kapot, zien er uit (maar das ook weer puur persoonlijk). Aan de andere kant is het echt een wereld van verschil als je weer terug gaat naar bijvoorbeeld een 268... wat klinkt die dan "onderwater"-achtig. Heel donker en muddy. Maar die 888's zijn naar mijn smaak wel weer wat te scherp in de hoge tonen... zo had ik laatst een nummer met een bepaalde toon die gewoon snerpend is met die 888. Ik wist niet hoe gauw ik 'm zachter moest zetten Hopelijk gaat dat er nog wat uit als ik ze nog wat verder inburn (tot zover 48 uur op flink luistervolume ingeburnt, en de bass is er iets op vooruit gegaan).
hierna komt toch terug op zijn vorige ontdekking
update:
WHOA!!!
Wat zijn die dingen verandert nu ze goed ingebroken zijn!
Een werkelijk prachtige sterke bass zonder dat het een laag gerommel is: heel mooi strak en precies. En ook de superlage tonen geeft hij perfect weer in tegenstelling tot wat ik van Sony gewend ben (middelbass is hard, maar de lage bass ontbreekt gewoon). Het is zelfs beter als de koptelefoon die ik normaal gesproken op de computer gebruik: ik hoor bij sommige nummers gewoon wanneer een superlage bass ophoudt terwijl het voorheen gewoon uit leek te sterven.

En de hoge tonen zijn prachtig afgevlakt, nog zeker lekker helder maar niet meer oorverdovend schril. En het detail is er nog steeds: elk individueel geluidje is er perfect uit te halen, en het gekraak van LP's die ik naar mp3 heb geript is zelfs op de momenten met veel muziek nog te horen!

Ik sta er echt verbaast van hoeveel verschil dit is met 3 dagen geleden... en ook dat het zo plotseling is gegaan: eerst de hele tijd een klein beetje verbetering wat steeds minder werd en opeens in een uurtje... ik had zonet ff het idee dat ik per ongeluk een ander setje wat ik hier rond heb liggen slingeren in m'n oor had gedaan!

Ik heb trouwes nog de rubberen ringetjes verwijderd, maar ik ben erachter gekomen dat het in feite maar heel dun is, maar een bolle vorm heeft om de behuizing heen. Dus veel kleiner worden ze er niet van als je die ringetjes deraf haalt. En een groove kapje derop was ook niet echt een suc6: te schril en onnatuurlijk geluid... deze koptelefoontjes hebben echt zo'n foampad nodig om wat warmte te krijgen, en aangezien ze dan weer uit elkaar vallen zonder rubberen ring heb ik die er weer opgezet. Nouja, ik begin er al aan te wennen. Misschien zijn m'n oren al aardig uitgerekt

Als ze nou alleen maar niet zo breekbaar waren... ik durf er niet mee te gaan slapen met wat muziek op omdat ik dan met de zijkant van m'n hoofd op het kussen ga liggen en die pootjes makkelijk te ver kan duwen
Deze review was geschreven door PsyFlux

Ik heb deze dingen ook gekocht en ze zijn nog steeds heel en in het begin moest ik eraan wennen maar nu zitten ze onvoelbaar...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had sony dingetjes met volume voor 45 piek ofzo.. waren ook wel redelijk goed, konder ZIEKELIJK veel bas aan.
Toen ik hem op de versterker van mn pa aansloot, de bas vol open, vervormde niet eens....

Dat mn mp3-cd-speler dat niet leverde is wat anders :P

• DRaakje
  • Niet online
ik kan je zeggen mijn oorspronkelijk budget was ook zoiets maar ik wou je hier toch even op wijzen omdat het toch een heel erg goede koptelefoon is...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:56 schreef DRaakje het volgende:
ik kan je zeggen mijn oorspronkelijk budget was ook zoiets maar ik wou je hier toch even op wijzen omdat het toch een heel erg goede koptelefoon is...
Welke dan... de 888 maar wat voor merk?
Of bedoel je de sennheiser, ik snapte het niet helemaal :?

• DRaakje
  • Niet online
Die 888, het ding is gewoon zo veel beter als al die andere muk. Vooral de bassen. In normale groove dingen zijn ze wel vet maar niet zuiver. Dat heeft die 888 wel.
Je zal het zelf wel merken mocht je hem ooit kopen. Je wilt nooit meer anders...
Pagina: 1