Toon posts:

HD Cooler voor dempen HD geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik een HD cooler zal kopen of niet. De voornaamste reden zou niet de koeling zijn maar het dempen van het geluid. Nu zijn er de silent-drives zoals ze die bij informatique verkopen maar die koelen juist niet (geen aktieve koeling maar wel dempmateriaal) en worden alleen geadviseerd voor drives tot 5400RPM. De HD cooler van Coolermaster zou weer wel goede koelresultaten behalen maar ik zie her en der ook weer reacties van een hoog geluid dat de fan van die HD cooler zou maken en dat lijkt me nu ook weer niet prettig, bovendien zie ik ook nergens dempingsmateriaal in die coolermaster zitten maar alleen metaal en dat geleid volgens mij net zo lekker geluid als mijn kast. Er komen 2 40GB Maxtor DX740 schijven in te zitten (helaas niet de L want die kon ik nergens vinden).

Iemand een mening over de geluidsproductie van die aktieve HD coolers of de warmteontwikkeling van passieve HD bays zoals die silent drive??

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Het Coolermasterfannetje geeft inderdaad een herrie, maar dat kan je ondervangen door het op 7 volt te laten draaien.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Topicstarter
maar dempt het verder het geluid van de HD noemenswaardig of niet?

overigens had ik gelezen dat de fan gebruik maakt van dezelfde powerconnector als de HD maar ik begrijp dat hij dus toch op 7V kan draaien?

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
IK weet niet of een Coolermaster het geluid dempt, dat heb niet uitgeprobeerd.
Bij mij ging om de koeling.

Je kan het fannetje op 7 volt laten draaien door:
-de rode draad van de fan te verbinden met het gele van de voeding
-de zwarte draad van de fan met de rode van de voeding.

Het handigste is om hiervoor een voedingsplitter te gebruiken (solderen dus).

Daar zijn overigens al wat Topics over gegaan.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.