Rare tekentjes bij opstarten[als tie dat doet]

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27
Hallo,

Ik heb een GROOT probleem.
Ik denk dat mijn moederbord aan het sterven is :( .
Iedere keer als ik mijn pc aanzet dat krijg ik gewoon 1 piepje maar zodra ie dan je IDE devices gaat zoeken dan staan er achter het type van mijn Hardeschijf en cd-rom en Writer alle maal Sterretjes en streepjes.En zegt ie datmijn hardeschijf 170 GB is :? . Hij start dan ook niet op.Ik ben aan de gang gegaan met andere HD en cd-rom maar zelfde resultaat.Pas nu een keer of 35 resetten aan/uit en Bios wissen wil tie het weer een keertje doen.Maar het gekke is dat er dan ook helemaal geen rode lichtjes branden op mijn Moederbord.Iemand enig idee wat het kan zijn :? Ik denk zelf dat het de IDE poorten zijn van mijn moederbord .

Ik hoor het wel

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Kan je ff je IDE apparaten posten en wat je master/slave settings zijn?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Galaxis
Primary IDE Master = Seagate 40 GB ATA 66/100 Kabel
Primary IDE Slave = Aopen Cd-rom 52x zit ook op ata 66/100 kabel.

Secundary IDE Master = Samsung 24.10.40 cd brander ata 33 kabel [ zat er bij geleverd.]

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. 't kan zijn dat je mobo inderdaad minder goed begint te werken..

Ik heb een tijdje terug hetzelfde effect mee mogen maken.. Zomaar even een vraagje.. Als je het bios induikt, gaat dat dan wel goed? Hangt het systeem dan niet, en zie je daar geen vreemde letters etc. komen?

Verwijderd

Ff je kabels en jumpersettings tjekken...

• Galaxis
Nee, In de Bios gaat alles goed.
Alleen 1 vaag ding.
Als ik er een nieuwe Bios inzet of ik wis hem krijg ik altijd een vage melding Bios checkresume error Loading Defaults Press F1 en dan gaat ie weer veder.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CMOS battery en/of geheugen al een keerjte vervangen?

• Twynn
Hmm.. Nog even een vraagje dan.. Maakt het verschil of het systeem warm is of niet? Dus is het probleem hetzelfde als het ding een tijdje aan heeft gestaan!?

Verwijderd

hm, ik heb wel es gehad dat toen m'n IBM dtla-307045 aan het sterven was dat er ook allemaal rare tekentjes achter primary master enz. stonden. Het hoeft dus niet aan het mobo te liggen.

Aan de andere kant is het wel wat vreemd dat al je IDE devices dat probleem dan hebben. Misschien omdat het apparaat wat master is probleempjes geeft zodat de slaves ook niet meer goed gedetecteerd worden?

• Galaxis
hmm
De HD is 4 dagen Oud en de brander 2 dagen en de Cd-rom 1 jaartje denk ik.Daarligt het niet aan.Want ik heb ook al andere HD`s en cd-roms geprobeerd heb ik zelfde probleem.

• Galaxis
Op dinsdag 05 februari 2002 18:06 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Nog even een vraagje dan.. Maakt het verschil of het systeem warm is of niet? Dus is het probleem hetzelfde als het ding een tijdje aan heeft gestaan!?
Nou denk het wel.Weet niet zeker.
Als tie echt 1 dag heb uitgestaan dusa echt helemaal koud is hebt ie het.Als ik het nu probeer niet , en nu is tie wel warm naar 5 uurtjes waarvan 3 Quake 3 arena.
Maar ik denk wel dat het mijn moederbord is.OOk vanwege die rare Foutmelding van mijn bios.
Chekresume error press F1 to contineu Defaults loaded.

• Twynn
Op dinsdag 05 februari 2002 18:53 schreef Galaxis het volgende:
Nou denk het wel.Weet niet zeker.
Als tie echt 1 dag heb uitgestaan dusa echt helemaal koud is hebt ie het.Als ik het nu probeer niet , en nu is tie wel warm naar 5 uurtjes waarvan 3 Quake 3 arena.
Maar ik denk wel dat het mijn moederbord is.OOk vanwege die rare Foutmelding van mijn bios.
Chekresume error press F1 to contineu Defaults loaded.
Dan heb ik inderdaad sterk het vermoeden dat het je moederbord is..
En dan zou het iets met je chipset kunnen zijn (die regelt de aansturing van je hdd's tenslotte ook), of het zou de voeding van je chipset kunnen zijn (ergens een elco die z'n beste tijd heeft gehad).

Op zich niet veel aan te doen denk ik..

Heb je overigens ook al ooit een andere voeding geprobeert? (Je weet natuurlijk nooit....)

• Galaxis
yup.
Heb net een 250 watt voeding vervangen voor een 300 watt voeding,Geen verandering :(

Verwijderd

Lijkt toch sterk op een (bijna) lege cmos batterij of een verrotte bios.

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:45
Ik denk ook dat het een lege CMOS-batterij is.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb dit ook gehad
zeeeeeeeer veel problemen ondervonden met me pc waaronder ditgeen wat hier wordt besproken
boosdoener was ikzelf die het mobo niet goed had aangedraaid in me kast (komt preciezer dan je denkt) waardoor hij op willekeurige momenten kortsluiting maakte (waarschijnlijk door beweging van mobo in kast wat resulteerde in dat een onderdeeltje van mobo de schroef aanraakte en dat er daardoor kortsluiting ontstond)

maar even on-topic
CMOS batterijtje er een tijd uitlaten en dan weer inrammen lijkt me bij jou een oplossing

• Galaxis
ok.Ik ga van het weekend dan wel effe om een nieuwe batterij.En dan kijken we wel weer verder.

PS; Nog een klein dingetje :

Er zit een tikje in mijn kast en als ik dan DRUK op mijn kast zet dus als ik er hard op duw dan is het weg :?
Misschien heb dat er wel iets mee te maken :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:42

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 05 februari 2002 20:13 schreef Galaxis het volgende:
ok.Ik ga van het weekend dan wel effe om een nieuwe batterij.En dan kijken we wel weer verder.

PS; Nog een klein dingetje :

Er zit een tikje in mijn kast en als ik dan DRUK op mijn kast zet dus als ik er hard op duw dan is het weg :?
Misschien heb dat er wel iets mee te maken :?
Schroef je mobo opnieuw vast :)

En niet direct op de backplate he ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Galaxis
hey.
Ik ben ergens achter gekomen wart misschien het probleem kan zijn.
Ik ben net uit school en zette mijn comp aan.
helaas weer niet doen :( .
Dus ik schroef mijn pc weer open en kijk effe tussen de wirwar van kabels en zet mijn pc weer aan.En ja hoor hij deed het weer :) ik dacht huh :? hoe kan dat nou weer ik heb alleen maar effe tussen de KABELS gekeken. :)
hehe, dus ik schroef mijn kast weer ducht en zet hem weer aan , hij deed het weer niet :( .nou ja, ik weer openschroeven rag effe door de wirwar met kabels en hij start weer op. :) IK denk dus dat het mijn IDE kabel[ er zit een breuk in ] is van mijn HD. IK heb hem al goed aangeduwd dus effe een nieuwe IDE kabel kopen en dan maar hopen op goed geluk :) .

• Galaxis
Hey.

het probleem is opgelost.
Ik de IDE kable vervangen en hij doet het weer :) :)
bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1