Blender , tof of nie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smaug19
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08-2020
Wat is de algemene mening hier van de blender 3D , plugin?

Zeg maar in vergelijking met bestaande web3d tools, zoals virtools e.d

grtz
smaug19

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
nevermind...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb al zoveel 3d plugins voorbij zien komen, vrml, metastram, pulse3d

http://www.web3d.nl/web3dtechnologies.asp

Zie hiero...

Tot nu toe hebben ze allemaal als nadeel
1. Je moet een plugin downen
2. En daarna nog een paar mb aan content

Voor 3d zou ik zelf bij flash (vecta3d en aanverwanten blijven)....

• Smaug19
sure, no grtz, get it.

enfin,, die paar MB's aan content dat hoort op zicht wel mee te vallen natuurlijk. Wat is daar een redelijk getal voor, 800 k voor een game lijkt me wel te doen,, 400 k voor een flash intro vindt ik over het algemeen wel redelijk naar..

en vectra, ed. qua flash 3D , da;s nou net niet echt 3D.. is in principe allemaal pre-rendered. en dat was nu mijn vraag. Is dat de de maximale diepte die een hard-core internet gebruiker verwacht, van z'n web content..
is de trade-off voor een extra plugin zo zwaar?

dan kunen we hier wel eigenlijk inpakken :?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Die plugins vergen ook nog wel wat van de cpu van je bezoeker, dus echt ontwerpen voor een groot publiek is er ook daarom niet bij. Maar dat soort plugins zijn natuurlijk wel mooi als je je portfolio op internet wil zetten.

Zie die plugins wel eens bij online shops. Sony had zoiets. Kun je je productjes lekker laten draaien. Maar ga er maar van uit dat maar een heel klein select publiek de moeite gaat nemen om op 1 mb te wachten.

Het gaat niet zozeer om de tradoff voor een plugin maar meer hoe kan je je klant zoiets aansmeren. Voordeel van blender is dan dat de software goedkoop (gratis??) is en dat je redelijk budget kunt blijven werken. Voor de meeste andere plugins ben je bezig met 10k euro aan software pakketten. Ja kan niet met een op een een warezversie geproduceerde scene aankomen bij je klant. Betekent dus dat, mede door die prijs, die scene vrij duur zal zijn.

Gaat dus vooral om de commerciele vraag naar 3d op internet en die is er volgens mij nog niet echt.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

blender ruled zwaar, ik weet nie wie er allemaal al mee gewerkt heeft, maar er zit een Emma groep bij ons die "the terrible rooster from hell" hebben gebouwd in blender en dat is dus echt wel makkelijk en relaxed werken met dat programma.

Jammer genoeg gaan ze er nu toch een beetje geld voor vragen :(

Stoer; Marduq

• Smaug19
dat is ook een beetje het probleem we werken met virtools.
www.virtools.com

maar op de een of andere manier schiet het online niet echt op, offline is genoeg markt en interesse , maareh als het online kan willen mensen er ene geen geld voor neertellen.
dan moet zoeits net als zoveel online goedkoop kunnen.

maar toch, we hebben het hier niet meer over ronddraaiende telefoons , met interactieve menuutjes, voor die 1 mb kan je tegenwoordig toch echt wel een vette webgame neerzetten..
maar dat slaat dus niet aan.. da's is waar ik mee zit..

En dat blender dus min of meer , gratis is, dan vraag ik me af of daar inderdaad een soort van low-end hobby scene kan onstaan, net als destijds met flash

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik ken blender en ik ken het in combi met virtools maar ik denk dat de hobbyscene eerder met illegaal verkregen versies van lightwave en max werkt :)

Realistisch gezien dan...

|{ brrr }] |

• Smaug19
Enfin dat zou dan weer het lollige zijn van blender,
daar heb je in principe geen ligthwave en max voor nodig..

alhoewel ik niet echt gecharmeerd ben van blender an sich.
is het best een geinige insteek...

maar ja niemand schijnt uberhaupt veel te doen met online 3D spul,, en zonder een redelijk massaal gebruik, komt zoiets ook nooit echt goed van de grond..

• Smaug19
Die EMMA gasten ken ik.. die waren zelf niet echt weg van blender hoor,
ik zit in het EMMA jaar voor hun, en we hebben toen het een en ander met Virtools gebouwt. en ik geloof dat ze daarna, zeg maar gesponsort door blender verplicht met blender moesten werken..

• Smaug19
Zat in het emma jaar voor hun,, ter correctie

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 05 februari 2002 16:56 schreef Smaug19 het volgende:
dat is ook een beetje het probleem we werken met virtools.
www.virtools.com

maar op de een of andere manier schiet het online niet echt op, offline is genoeg markt en interesse , maareh als het online kan willen mensen er ene geen geld voor neertellen.
dan moet zoeits net als zoveel online goedkoop kunnen.
Wat doen jullie dan met virtools?? Da's ook weer zo'n plugin waarbij het eeuuwen duurt voor die gedowned is...
http://www.virtools.com/downloads/vmo/Tintoys/marketing-etintoys3.asp

Ben nu al een kwartier bezig achter mijn 64k lijntje....

• Smaug19
Die plugin hoort 700 k nogwat te zijn,,
maar ze zijn em regelmatig aan het update,, kan best zijn dat je dan 2 x 700kb te downen krijgt, gebeurt wel eens..

sjek www.littlechiken.nl

en voor een preview www.littlechicken.nl/demo/senne
(pet project, is nog nie af .)

die demo's op de site zijn meer demonstraties dan volledige games, so be warned.. en geluid dat krijgen we als onze audio vrinden ook opgestart zijn.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

offtopic:
Was dat 't EMMA race spelletje?

Blender is gewoons tandalone .. ja je kan models importen in andere pakketen maar dat kan tegenwoordig bijna met alles :)

|{ brrr }] |

• Smaug19
Nee hoor,, voor de EMMA hebben we een adventure voor kinderen moeten bouwen,

met zo'n 9 levels. incl intro movie e.d

ook in virtools..

dit is gewoon een race demo , die we in een maandje in mekaar hebben geschroeft.. nooit meer tijd gehad om er wat leuks mee te doen, In principe zijn er in no time een zooi tracks te bouwen , of extra interactiviteit.
maar enfin we moeten ook leven..

Verwijderd

Heb het net vanmiddag gedl'd...ziet er cool uit,helemaal te gek dat het gratis is/was ( betalen binnenkort?) maar ik moet zeggen wel lastig om jezelf aan te leren.

Ik wil het gaan gebruiken in combinatie met swift3d en flash, gelukkig kan blender ook .dxb exporteren en niet alleen naar die plug-in, dus importeren in swift3d is een eitje. Cool proggie.
Pagina: 1