Ik heb een vraagje...ik ben bezig met het maken van een klein simpel programma waarmee heel invoudig getallen opgeteld kunnen worden.
De bedoeling is een invoervak waar steeds de getallen ingevoerd moeten worden en rechts een hoop textboxen waar de getallen in moeten komen te staan.
Wanneer ik een getal heb ingevuld zou ik graag hebben dat het getal na een druk op de enter knop naar een textbox (rechts)verhuist.
Op zich lukt dit wel maar hoe moet zoiets wanneer je dus constant door wilt gaan met het invoeren van getallen?
Dus zeg maar eerst het getal wegschrijven naar textbox1.text, wanneer er nog een getal wordt ingevuld en op enter gedrukt wordt moet het naar het 2e textvak geschreven worden, dan het 3e, 4e etc.
De code die ik tot nu toe heb is:
met dank aan Mr-FaTMeN
Dit wordt dus niet gepikt..hij struikelt over dit stukje
Text (i).Text
Wie kan mij helpen om de juiste code te krijgen?
De bedoeling is een invoervak waar steeds de getallen ingevoerd moeten worden en rechts een hoop textboxen waar de getallen in moeten komen te staan.
Wanneer ik een getal heb ingevuld zou ik graag hebben dat het getal na een druk op de enter knop naar een textbox (rechts)verhuist.
Op zich lukt dit wel maar hoe moet zoiets wanneer je dus constant door wilt gaan met het invoeren van getallen?
Dus zeg maar eerst het getal wegschrijven naar textbox1.text, wanneer er nog een getal wordt ingevuld en op enter gedrukt wordt moet het naar het 2e textvak geschreven worden, dan het 3e, 4e etc.
De code die ik tot nu toe heb is:
code:
1
2
3
4
5
6
| Private Sub Text1_KeyPress(Index As Integer, KeyAscii As Integer)
If KeyAscii = 13 Then
i = i + 1
Text [i].Text = Text1(0).Text
End if
End Sub |
met dank aan Mr-FaTMeN
Dit wordt dus niet gepikt..hij struikelt over dit stukje
Text (i).Text
Wie kan mij helpen om de juiste code te krijgen?
Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!