Toon posts:

[firewall-ipchains] netmeeting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer netmeeting te gebruiken op me XP pc achter me linux vuurmuur. Ik heb deze pagina gevonden : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q158623 waar een aantal porten op staan.

Deze porten heb ik al geforward : 522, 389, 1503, 1720 and 1731.
Maar hoe doe ik "Pass through secondary UDP connections on dynamically assigned ports (1024-65535)".

Ik krijg namelijk wel verbinding maar video en audio lukt niet, en dat lijkt over deze poorten te gaan.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Netmeeting achter een NAT server gaat niet werken volgens mij. Netmeeting is tamelijk hardnekkig met het versturen van zijn interne ip, en het gaat dus niet werken, tenzij je een tunnel gaat bouwen.

Verwijderd

Je kan natuurlijk 65535-1024 regeltjes maken, maar dat lijkt me niet de goede oplossing.

Ik ben er zelf ook mee bezig, maar nog geen oplossing gevonden. Wat ik wel zag is dat Netmeeting je in staat stelt om een soort proxy te gebruiken, misschien moet je dat eens proberen.

P.S: er is niets mis met kamelen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed, netmeeting achter een NAT firewall gaat dus WEL werken. Alleen op dit moment alleen nog met de kernel 2.2.x reeks. hier staat een masq module voor netmeeting. Let wel dat er een groot verschil is tussen netmeeting 3.01 en dat klere ding van windows messenger. Die komt nl niet door de module heen. Een eventuele andere **Makkelijkere, maar alleen voor 1 pc realiseerbaar** oplossing is het volgende scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
#!/bin/bash
# The aim of this simple script is to create a 
# static redirection 
# for msm filetransfer and Netmeeting 

echo -e "\n Script program to enable or modify static redirection\n"
if ! [ $# = 2 ]
then echo "the exact sintax for this script is: ./redirect xxx.xxx.xxx.xxx (private address) xxx.xxx.xxx.xxx (public adres)"
else
echo -e "Static redirection for $1 address of private host made \n"
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 6891 -R $1 6891
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 6892 -R $1 6892
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 6893 -R $1 6893
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 6893 -R $1 6893
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 6894 -R $1 6894
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 6895 -R $1 6895
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 1720 -R $1 1720
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $2 1503 -R $1 1503
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L $2 3782 -R $1 3782
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L $1 3782 -R $1 3782
echo -e "\n List table:"
ipmasqadm portfw -l
fi
echo -e "\n"

Dit scriptje **aangepast, origineel staat als redirection_on op dezelfde site als de masq module!** mapt alle porten van msm en netmeeting rechtstreeks door naar je destination ip.

Let wel op dat dit niet de mooiste oplossing is. Die masq module is mooier, omdat je er meerdere pc's gebruik van kunt laten maken.

edit:
foutje uit script gehaald

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik zag dat er Netmeeting-HOWTO is op http://www.linuxdoc.org/HOWTO/NetMeeting-HOWTO/index.html Misschien dat je er iets aan hebt :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daar staat alleen een heel klein stukje over NAT routing en die bevat die link die ik net gaf :7 vandaar....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik ben hier dus ok mee bezig.Hetzelfde probleem heb je ook met msn.
Het wil gewoon niet werken.
Ik werk met iptables en heb nu dan wel het ontvangen van files voor elkaar met msn ,maar de rest zoals chatten/videoconfercen wil niet lukken.
Mocht je het weten ,mail me dan ff ;)
Pagina: 1