Toon posts:

[UT-Editor] Zone probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met lava:

Ik heb een kamer gemaakt: 2024*2024*2024
Met Terraedit heb ik een landschap gemaakt en in de kamer geplaatst. Vervolgens heb ik in dit 'bergen landschap' Lava geplaatst. Er licht dus lava tussen de gebergte. Nu heb ik onder de sheet een actor->Lava zone geplaatst. De overige ruimte heb ik gewoon een zone gemaak (na de lava, misschien is dat het probleem). Als ik nu die ruimte in kom zonder de lava aan te raken dan is het net of ik een lava zone in kom. Weet iemand wat ik fout doe? Als ik de gewone zone verwijder hersteld hij dan dit probleem?

Ik heb eerder een zone probleem gehad. ik had een gang rondom een ruimte een apparte zone gegeven. Als ik die zone inga kwam ik "buiten" het veld terecht.

Alvast bedankt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 20:01
De overige ruimte heb ik gewoon een zone gemaak (na de lava, misschien is dat het probleem)
Ik weet niet exact wat je bedoelt (heb je de sheet aangebracht nadat je die zoneinfo hebt geplaatst?)

Het probleem komt volgens mij omdat je lava zone niet volledig afgesloten is, kan misschien liggen aan de terrain brush die je met terraedit gemaakt hebt...(werkt dat progje een beetj goed?)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Ja terraedit werkt zoals unreal2 editor gaat werken.
Werkt best aardig.
Je maakt een 8-bits bitmap met zwart-grijs-wit (greyscale)
Hoe witter hoe hoger het terein.

Ik heb eerst de special brush gemaakt. Onder de brush de lava zone en daarna boven de brush de gewone zone.

Ik heb de sheet iets groter gemaakt als het terein dus dat zou -denk ik- niet het probleem moeten zijn.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ff ander vraagje...Waarom 20243 en niet 2048 (wat wel een macht van 2 is) of anders 2000 (wat mensen een ronder getal schijnen te vinden)?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Je moet die brush te groot maken en dan op zo'n knopje drukken dattie precies past, niet 'add' maar dat andere. Volgens mij hielp dat bij mij.

• blouweKip
hmm, ik maak regelmatig gebruik van zones maar ik krijg dit echt alleen als er nog een "gat" in de zone afsluiting zit..

Haal de sheet die 2 zones van elkaar scheid eens weg (evenals de zoneinfo's) en doe het daarna opnieuw (de sheet moet wel de eigenschappen hebben om de zone af te sluiten)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 16:17 schreef Janoz het volgende:
ff ander vraagje...Waarom 20243 en niet 2048 (wat wel een macht van 2 is) of anders 2000 (wat mensen een ronder getal schijnen te vinden)?
sorry rekenfout van mij het moet idd 2048 zijn.

De brush is groter dus een gat lijkt me onwaarschijnlijk maar ik zal het straks thuis wel eens controleren. Anders verwijder ik de twee zones en maak ze opnieuw.

Verwijderd

Wel eerst de brush en dan pas de sheet plaatsten. Als je eerst de sheet plaatst en dan een brush die de sheet intersect dan gaat het fout ja

Verwijderd

Topicstarter
De sheet hoeft toch niet geintersect worden?
Ik maak een groene sheet aan met een lava texture en daar maak ik de lava zone van.

Zo doe ik het :

Ik klik op sheet. Die geef ik het juiste formaat en sleep ik naar de juiste plek. Dan selecteer ik de juiste texture. Dan klik ik op special brush en selecteer water zone. In de zone onder de brush plaats ik dan een actor die aangeeft dat het om een lava zone gaat.

• blouweKip
intersecten kan wel helpen...probeer maar es

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rebuild met de onderste slider helemaal naar de ignore portals kant.

ik heb terraedit ook wel es geprobeerd, maar ik had altijd veel bsp cuts in het terrein, en de lavazone ging er doorheen.
ook eerst rebuilden nadat je het terrein hebt toegevoegd, en dan pas de lava sheet erin zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.
Ik heb een zone verwijderd. Wat bleek nu achteraf. Ik was in een aangrenzende zone een zone actor vergeten.
Pagina: 1