Volcano 7 + papst 8412NG vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:39
Ik heb nu een volcano 7 met de normale fan die erop zit.

Omdat mijn systeem altijd 27 graden is en de sensor gewoon blijft draaien op dezelfde rpm ook al gaat de temp van de cpu omhoog is mijn vraag zal het helpen door er een papst 8412NG op te plaasten ipv de stock fan.

Dus met voordeel bedoel ik: zal de idle/stressed temp zakken?

En is er iemand die dit zelf heeft uitgevoerd? En mij de resultaten kan geven?

Het kan me namelijk 18 euro schelen.

Verwijderd

zal niet veel uitmaken denk eerder dat de papst minder koelt, deze koeler (de papst) is immers gemaakt om stil te zijn.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
gewoon die temp. sensor eruitknippen en doorlussen, fan zal rapper draaien, en proc wordt beter gekoeld

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op dinsdag 05 februari 2002 16:40 schreef ThaBadBoy het volgende:
zal niet veel uitmaken denk eerder dat de papst minder koelt, deze koeler (de papst) is immers gemaakt om stil te zijn.
Ik heb ook een Papst 8412NG liggen en ik vind em behoorlijk lawaaiig hoor :P (naja, ligt er ook aan wat je gewend bent hè, mijn systeem maakt bijna geen lawaai).

Verwijderd

ik denk dat het wel wat gaat schelen, heb zelf een volcano 7 en ik had er een andere fan opgezet als ik niet zo van de stilte hield, die fan die er nu opzit draait nooit maximaal, want als het bij de sensor van dat ding 35 graden is dan heb je wel een hele hete proc.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op woensdag 06 februari 2002 12:44 schreef AMDude het volgende:

[..]

Ik heb ook een Papst 8412NG liggen en ik vind em behoorlijk lawaaiig hoor :P (naja, ligt er ook aan wat je gewend bent hè, mijn systeem maakt bijna geen lawaai).
De fan zelf maakt bijna geen geluid. Maar als de airflow iets raakt dan zal dat wel geluid maken. :)

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

heb zelf de standaart fan vervangen met niet regelbare sunon 80mm en dat scheelt bijna 6 celcius!!!!!

HTPC user

Pagina: 1