Toon posts:

S.M.A.R.T. uitschakelen bij MSI 6330

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me duidelijk, hoe doe ik dit? Dit omdat mijn win2k verschrikkelijk langzaam opstart, en waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat win2k zoekt of de schijf SMART heeft. Volges de M$ KB kan het de SMART zijn die dwarsligt nl. Op mijn 2de systeem zit gewoon een optie in het BIOS(Gigabyte BX2000), maar bij MSI ho maar. is er een truc om het opstarten te versnellen? (ik heb wel de partities tm de L: ligt het anders hieraan?)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Het zou echt mogelijk moeten zijn om deze feature in de BIOS uit te schakelen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

jep kan het hier zelfs aan/uit zetten met een agama (:?) mobo :P FF goed zoeken in de bios :z

iStockphoto

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MS6330 ondersteunt geen SMART aan- of uitzetten.
W2K heeft moeite met IDE ATA100 schijven.
Die lopen traag, en zorgen voor langzaam opstarten.

Oplossingen:
SP2 installeren of de pre SP2 ATA100 hotfix (dan lopen ATA100 schijven ook ATA100).

Of: IDE 3012 proberen. Beta IDE driver; scheelde bij mij (ook een MS6330) 20 seconden bij boot (maar gaf problemen bij het bakken van Ceedeetjes).

Verwijderd

Ik hb er momenteel 256 MB ram in zitten van Samsung
(1 module)

Had laatst van een vriend nog 256 overgekocht... was een merkloos ding.
Systeem werd instabiel, haperde in games etc. :(

Op de site van MSI zelf, kan je kijken welke merken je kan gebruiken d8 ik.

succes

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:20

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Klein vraagje...

WTF is S.M.A.R.T eigenlijk? :?

Ik heb het zelf ook maar ik weet echt niet wat het is...

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op woensdag 06 februari 2002 11:16 schreef SideSwipe_XP het volgende:
Klein vraagje...

WTF is S.M.A.R.T eigenlijk? :?

Ik heb het zelf ook maar ik weet echt niet wat het is...
S.M.A.R.T

Self-Monitoring, Analysis And Reporting Technology

Sinlath | Opinions may contain latency

• VeldKoe
  • Niet online
altijd disablen, vreet alleen maar bandwith en is niet nuttig

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 06 februari 2002 11:38 schreef VeldKoe het volgende:
altijd disablen, vreet alleen maar bandwith en is niet nuttig
Nee, tuurlijk is het niet nuttig dat hij waarschuwt als je disk dood aan het gaan is...

We nemen liever zo veel mogelijk risico, we vinden het allemaal leuk om data kwijt te raken....

Misschien eerst eens beter nagaan wat SMART doet? Als je een SMART-warning krijgt zou ik die maar bloedserieus nemen...

Virussen? Scan ze hier!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 06 februari 2002 11:40 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk is het niet nuttig dat hij waarschuwt als je disk dood aan het gaan is...

We nemen liever zo veel mogelijk risico, we vinden het allemaal leuk om data kwijt te raken....

Misschien eerst eens beter nagaan wat SMART doet? Als je een SMART-warning krijgt zou ik die maar bloedserieus nemen...
* Moartn seconds that....
Bovendien wordt een SMART-error door HD-fabrikanten altijd als genoeg reden gezien voor garantie... Krijg je dus gewoon een nieuwe, terwijl je nog niet eens dataverlies hebt gehad... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sow what, iemand die altijd goede backups maakt, heeft geen smart nodig. En als je hdd dood is dan gaat ie gewoon RMA.
I love ghost.

• VeldKoe
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 11:40 schreef wildhagen het volgende:

[..]

weet JIJ wel waar je het over hebt? hij zal nooit waarschuwen dat je disk aan het doodgaan is zolang je geen utilities gebruikt die SMART-AWARE zijn.. en zal de gemiddelde gebruiker die draaien? neuh.. disable maar lekker, scheelt weer performance

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 06 februari 2002 12:20 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

weet JIJ wel waar je het over hebt? hij zal nooit waarschuwen dat je disk aan het doodgaan is zolang je geen utilities gebruikt die SMART-AWARE zijn.. en zal de gemiddelde gebruiker die draaien? neuh.. disable maar lekker, scheelt weer performance
Tuurlijk niet... Je mobo doet een smart check tijdens de post... Genoeg n00b gebruikers in de winkel waar ik werk terug gehad met zo'n melding... Daar hoef je echt nix voor te doen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• VeldKoe
  • Niet online
voorzover ik weet werkt het niet zo
maar ok, als jij het zegt :* (en ja ik ben uitgeluld)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 06 februari 2002 12:29 schreef VeldKoe het volgende:
voorzover ik weet werkt het niet zo
maar ok, als jij het zegt :* (en ja ik ben uitgeluld)
Werkt wel zo, toevallig van het weekend nog bij een kennis gezien bij het booten: "SMART Warning: disk failure is imminent, please backup your data and replace disk" op een IBM disk. Bij het booten.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:40 schreef AlterEgo het volgende:
MS6330 ondersteunt geen SMART aan- of uitzetten.
W2K heeft moeite met IDE ATA100 schijven.
Die lopen traag, en zorgen voor langzaam opstarten.

Oplossingen:
SP2 installeren of de pre SP2 ATA100 hotfix (dan lopen ATA100 schijven ook ATA100).

Of: IDE 3012 proberen. Beta IDE driver; scheelde bij mij (ook een MS6330) 20 seconden bij boot (maar gaf problemen bij het bakken van Ceedeetjes).
die patch voor de ide-drivers van win2kzelf werkte niet, die was voor SP1. ben nu bezig met die VIA arena drivers downen, ben benieuwd. thx anyway!

Verwijderd

Topicstarter
die patch van VIA werkt als een trein, systeem trekt nu eindelijk mn celly 433@541 met 128 meg aan ram eruit met opstarten, zo hoort et! :) hartstikke bedankt. k wist trouwes niet dat deze patch niet in de 4-1's zaten... weird
Pagina: 1