• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 20:31
Hoi,
ik ben opzoek naar een mp3-speler, en stel hierbij een paar eisen:
-geen cd's (ook niet 8cm cd's), dus geheugen of een microdrive;
-minimaal 128MB geheugen, of anders gezegd, er moeten bestanden van 100MB op passen, dit komt omdat ik thuis meerdere livesets van djs heb die ongeveer 100MB groot zijn, dus 2x 64MB gaat ook niet werken;
-hij moet redelijk klein zijn, zeg maar formaat minidisc ofzo, en niet te zwaar, ik wil deze nl gebruiken tijdens het sporten;
-degelijke afwerking, dat ie dus niet na 1x vallen kapot is.

Ik heb een beetje rondgekeken, en de creative Nomad IIc lijkt me wel een goeie, maar heeft iemand nog andere opties? En welke mp3speler ondersteunt microdrives?

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:51
De Nexx II geloof ik, maar ik weet niet zeker offie zo heet, moet je maar ff zoeken :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

2 hd players waar ik naar zit te kijken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/images2/products/JUKE6000.gif

heeft "maar" 6 gig

Afbeeldingslocatie: http://www.pjbox.nl/49%20pjb100titan.jpg

deze heeft 20 gig *D

[url="ttp://www.pjbox.com/"]voor een vergelijking tussen pjb en de creative[/url]

Verwijderd

een MPIO DMG of DMB+, allebei te krijgen met 128MB onboard en ook nog eens uittebereiden met smartmedia. De laatste heeft bovendien radio en opnamemogelijkheid via linein.

Mail me voor meer info en prijzen. www.mpio.com

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 05 februari 2002 17:51 schreef Multipla het volgende:
2 hd players waar ik naar zit te kijken :)

[afbeelding]

heeft "maar" 6 gig

[afbeelding]

deze heeft 20 gig *D

[url="ttp://www.pjbox.com/"]voor een vergelijking tussen pjb en de creative[/url]
zien er goed uit, maar zijn die niet wat groot en zwaar?

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 05 februari 2002 20:10 schreef MacFan het volgende:
iPod

www.apple.com/ipod
mja, erg vet inderdaad, maar net iets te duur. Ik wil er max. zo'n 600.- aan uitgeven eigenlijk, dus dan kom je toch bij flashgeheugen denk ik. Zijn er eigenlijk ook mp3spelers die compactflash-kaartjes ondersteunen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

http://www.compaq.nl/products/ipaq/mp3speler/index.html

Kan helaas geen 128 MB aan. Er zitten twee mmc slots in, maar die zijn niet groter te koop dan 64 MB. De opvolger van mmc, sd, gaat wel verder, maar ik weet niet zeker of die compatible zijn.
Prijs is 190 euro bij www.informatique.nl

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

De Creative DAP Jukebox is best leuk, alleen een beetje groot...

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 18:11 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

zien er goed uit, maar zijn die niet wat groot en zwaar?
het licht er aan wat je er mee wilt doen, als je er mee wilt joggen dan zijn deze niet aan te raden, maar voor gewoon mee te nemen zijn ze niet te groot/zwaar.

• Dr_Frickin_Evil
hmm, toch allemaal net niet wat ik zoek, ik denk dat ik maar voor de creative nomad IIc moet gaan, maar weet iemand waar ik die nog kan krijgen?

Verwijderd

De iPod LC, (low cost)
zie link
http://homepage.mac.com/toasters/humor/ipodlc/
;)

• Dr_Frickin_Evil
Op woensdag 06 februari 2002 17:32 schreef MacFan het volgende:
De iPod LC, (low cost)
zie link
http://homepage.mac.com/toasters/humor/ipodlc/
;)
heheh :P die draaischijf :D

Verwijderd

ok zit er erg vet uit zeg die personal juke box pjb100 maare wat kost soon ding ? :D heb zelf zoon jazz piper geval werkt opzich leuk maar eh zoon ding met 20 gig? :9~

Verwijderd

Die nieuwe Creative DAP 20 Gig, heb ik voor 556 Euro gezien...

Verwijderd

heb toch liever mijn mp3 playertje is maar 64MB en kan nog eens 64 bij, Radio, Telefoonboek, Dikteerapperaat en hij is kleiner dan deze van 20 gig die ook bad clusters kan krijgen

Verwijderd

Ik ga zo'n MPIO DMG 128MB halen, is lekker klein, id3tag support en alles, en dan plug je er nog een smart media kaartje 128mb bij en dan heb je 256, is toch best chill voor de grootte van dat ding :)

die's dus 68x68x17mm (LxBxD) groot heh :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.mmport.nl/pictures/dmg_s.gif

Verwijderd

de beste vind ik de jazz piper:
tot 128 mb, scherm voor informatie ( naam, batterij, #kbs)
radio functie, voice recording, telefoonboek
-hij is echt handig-!!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik ga morgen een microboss kopen. http://www.microboss.de/mp3/mp3_english/default_e.htm

DIe heb ik vorige keer op de PC dump gezien en zag er leuk uit, klonk ook wel redelijk.

Is kaal slechts 39 Euro maar dus zonder geheugen, maar ik heb al flashkaarten van 128MB.

Ik hoop wel dat die mo...duitsers er staan :)

Hij voldoet aan al je eisen op de degelijkheid na denk ik, maar ja voor 39 euro kan je nog wel eens een nieuwe kopen ;)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 00:39 schreef haas het volgende:

Kan helaas geen 128 MB aan. Er zitten twee mmc slots in, maar die zijn niet groter te koop dan 64 MB. De opvolger van mmc, sd, gaat wel verder, maar ik weet niet zeker of die compatible zijn.
Ze gaan beide een stuk verder dan 64mb (ook al zijn de hogere capaciteiten moeilijk te vinden), qua dat is er geen verschil. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel het apparaatje aan kan. De SD is wel een stukje dikker, sneller (goed merkbaar bij digitale camera's), gebruikt wat meer energie en er kunnen ook SD kaartjes worden gemaakt met andere functies (Camera, GPS, mp3 speler, bluetooth, etc) dit kan niet met mmc. Oh, en SD heeft ook een soort van kopieer beveiliging voor muziek en dergelijke zodat in bepaalde gevallen muziek die erop gezet wordt veiliger is voor de muziek industrie, maar van dat laatste heb ik nog heel weinig gehoord.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 15:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Hoi,
ik ben opzoek naar een mp3-speler,
Ik ga over een maandje (heb nu teveel geld uitgegeven aan pc upgrade en digitale camera) waarschijnlijk de volgende kopen; http://www.microboss.de/mp3/mp3_english/mp3flamenco2.htm

Ik heb namelijk als miskoop een 256mb cf kaart met reader gekocht (och, ik moest die tegoedbon toch ergens aan besteden) en was van plan die te gebruiken voor een Canon Ixus V. Maar dat bestellen viel tegen omdat De Ixus V nog maar heel moeilijk te krijgen is. Daarom ben ik voor de Minolta Dimage X gegaan (sd/mmc, lekker icm met Palm m505) en heb ik dus een CF kaart over. Ik heb geprobeerd hem te verkopen maar dat valt vies tegen. Ook al is hij niet gebruikt en van een goed merk, toch willen mensen er niet veel voor geven. Ik zie het nog een maandje aan, maar anders koop ik wel die mp3 speler. Sinds ik mijn Minidics speler heb verkocht (Sony MZ-R900) mis ik het toch wel om af en toe onderweg muziek te kunnen luisteren.

Die HD spelers zijn voor mij voorlopig te duur en te groot. CD spelers vind ik allemaal te groot (ik heb een Napa 380 gehad, vond ik ook te groot) minidisc vond ik te lastig met het opnemen waardoor ik het te duur vond in verhouding, en de meeste normale mp3 spelers vind ik allemaal veels te duur. Die Microboss mp3spelers zijn eigenlijk de enige die mij qua prijs en functionaliteit aanspreken, en ze zijn nog goedkoop ook.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 14:25 schreef middelkoop het volgende:

[..]

Ik ga over een maandje (heb nu teveel geld uitgegeven aan pc upgrade en digitale camera) waarschijnlijk de volgende kopen; http://www.microboss.de/mp3/mp3_english/mp3flamenco2.htm

Ik heb namelijk als miskoop een 256mb cf kaart met reader gekocht (och, ik moest die tegoedbon toch ergens aan besteden) en was van plan die te gebruiken voor een Canon Ixus V. Maar dat bestellen viel tegen omdat De Ixus V nog maar heel moeilijk te krijgen is. Daarom ben ik voor de Minolta Dimage X gegaan (sd/mmc, lekker icm met Palm m505) en heb ik dus een CF kaart over. Ik heb geprobeerd hem te verkopen maar dat valt vies tegen. Ook al is hij niet gebruikt en van een goed merk, toch willen mensen er niet veel voor geven. Ik zie het nog een maandje aan, maar anders koop ik wel die mp3 speler. Sinds ik mijn Minidics speler heb verkocht (Sony MZ-R900) mis ik het toch wel om af en toe onderweg muziek te kunnen luisteren.

Die HD spelers zijn voor mij voorlopig te duur en te groot. CD spelers vind ik allemaal te groot (ik heb een Napa 380 gehad, vond ik ook te groot) minidisc vond ik te lastig met het opnemen waardoor ik het te duur vond in verhouding, en de meeste normale mp3 spelers vind ik allemaal veels te duur. Die Microboss mp3spelers zijn eigenlijk de enige die mij qua prijs en functionaliteit aanspreken.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:06
Op woensdag 06 februari 2002 00:39 schreef haas het volgende:

Prijs is 190 euro bij www.informatique.nl
MMC gaat ook verder dan 64.
128 staat al aangegeven op de site van dane-elec :)

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 20:27 schreef Egberttheone het volgende:
ok zit er erg vet uit zeg die personal juke box pjb100 maare wat kost soon ding ? :D heb zelf zoon jazz piper geval werkt opzich leuk maar eh zoon ding met 20 gig? :9~
zie http://www.pjbox.nl/produktinfo.htm

E.629,-- voor de 6GB versie

E.729,-- voor de 20 GB versie

Ik heb daar Koss "The Plug" oordopjes gekocht, wel een goede zaak.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 19:13 schreef minus0ne het volgende:
Ik ga zo'n MPIO DMG 128MB halen, is lekker klein, id3tag support en alles, en dan plug je er nog een smart media kaartje 128mb bij en dan heb je 256, is toch best chill voor de grootte van dat ding :)

die's dus 68x68x17mm (LxBxD) groot heh :9~
[afbeelding]
Deze lijkt mij ook wel wat *D
Maarre hoeveel kost hij, en waar kan ik hem bestellen.
Er zit toch hoop ik geen losse afstandbediening bij.
Is het ook zo dat een mp3speler met hardeschijf niet firmware upgradeable is. Dus dat ze in de toekomt geen MP4 enzo niet kunnen onsteunen?

Doeidoei

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 13:21

pilsjesman

GEEN icon !

Op zondag 03 maart 2002 13:08 schreef digitaloverdrive het volgende:

[..]

Is het ook zo dat een mp3speler met hardeschijf niet firmware upgradeable is. Dus dat ze in de toekomt geen MP4 enzo niet kunnen onsteunen?
www.mmport.nl 128 mb € 239
kijk voor info ff in het pdf-bestand op de site

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 13:08 schreef digitaloverdrive het volgende:

[..]

Doeidoei
ik heb zelf zo'n 6 GB DAP Jukebox en die firmware is gewoon te upgraden...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:33

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou voor de MPIO DMG gaan. Hier zit 128Mb geheugen in (als je de 128Mb versie neemt, duh! ;)) en hij ondersteund WMA. Je kan dus je mp3'tjes omzetten naar bv. 64kbps WMA, geeft p'fect geluid, en zo kan er heel wat muziek op het apparaatje, zeker omdat je hem ook nog met 128Mb kan uitbreiden. Dan heb je dus totaal 256 Mb geheugen waar 8 uur WMA muziek @ 64kbps op kan, genoeg?

Zie www.mmport.nl voor de verkoop, en www.mpio.com voor de specs...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Pagina: 1