Toon posts:

[FTP server] Wil niet achter gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een ftp servertje neerzetten (bulletproof aka Gene6) op een client-pc. Ik heb winroute alsvolgt doorgemapt:
TCP;(I-net IP ADSL); port 21; NAAR:
ClientIP; port 21

Helaas was dit niet genoeg om de FTP server aan de praat te krijgen. Ik heb ook de FTP server op de server zelf geinstalleerd, dat kreeg ik wel voor elkaar.

Hier een paar config-vragen:
- Bij 'configuratie->dynamic IP' vindt hij alleen het LAN IP nr, niet het internet IP. Klopt dat?
- Wat is en hoe moet ik de 'Multi IP settings' instellen? Ik gebruik geen proxy, dus ook geen passive mode.

Kortom: Wat moet ik anders instellen als ik BPFTP op een client pc draai tov op de server?

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik heb dit probleem ook gehad,
maar ik was met mijn stomme kop vergeten poort 20 door te mappen :)
Sinds ik dat heb gedaan werkt mijn ftp goed.

Bij mij staat er bij Dynamic IP ook alleen maar mijn LAN IP nr.
Op je vraag van Multi IP setings kan ik nix antwoorden, ik heb hier niks ingesteld.
Ik weet trouwens ook niet wat het is, dus dat wil ik ook nog wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd, net nogmaals geprobeerd, helaas zonder resultaat. BPFTP zet ook nix in het logboek, er is dus echt helemaal geen contact geweest met de FTP server.
:?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Firewall?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met winroute de inkomende connecties op poort 20 en 21 toegestaan, met als doelhost de pc waar de FTP server op draait.
Maar Internet Explorer zegt nogsteeds:
A connection with server could not be established.

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24

lekkerliegen

Think about it

ik heb iig ook de UDP-poorten 20 en 21 geforward, en bij mij werkt t wel.. Maar hou er rekening mee dat je niet vanuit je lokale netwerk met je externe ip je server kan bereiken, althans bij mij iig niet :) Vraag dus aan iemand van buiten om te testen..

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

Verwijderd

Topicstarter
Het doorrouten van de UDP poorten heeft ook geen suc6, volgens mij heeft dit ook niets met ftp te maken. Het moet kunnen met alleen TCP poort 21. Maar ik laat ze allemaal wel ff door voor de zekerheid.
Op dinsdag 05 februari 2002 16:21 schreef Plux het volgende:
[]Maar hou er rekening mee dat je niet vanuit je lokale netwerk met je externe ip je server kan bereiken, althans bij mij iig niet :) Vraag dus aan iemand van buiten om te testen..
Dit lukte in ieder geval wel toen ik FTP-progje op de server had, met elke pc kon ik gewoon inloggen. Maar aangezien dat de pc van mijn vader is kan ik BPFTP niet blijven draaien bij hem ivm beveiliging en achtergrond progs.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft verder echt niemand een idee c.q. tip?

Verwijderd

heb je al geprobeerd om in passive mode een verbinding te maken?

verder hebben veel ftp proggies de nare eigenschappen om veel elke transfer een nieuwe poort te gaan gebruiken, welke de firewall dan weer blokt, omdat die port niet gemapped is.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hou er rekening mee dat je waarschijnlijk niet vanaf een andere client pc kan connecten naar je ftp server via je 'externe' IP adres.
Dus ff ergens anders (laten) proberen.

Verwijderd

ftp-data 20/tcp
ftp-data 20/udp
ftp 21/tcp
ftp 21/udp

allemaal portforwarden!
moet werken!

forward EXT server-IP > INT client-IP

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Op donderdag 07 februari 2002 13:13 schreef DarthRaider het volgende:
heb je al geprobeerd om in passive mode een verbinding te maken?

verder hebben veel ftp proggies de nare eigenschappen om veel elke transfer een nieuwe poort te gaan gebruiken, welke de firewall dan weer blokt, omdat die port niet gemapped is.
DarthRaider heeft gelijk, dat gaat ook op voor het commando LIST, die de 'directory' van de FTP opvraagt. Probeer het op PASV mode, als dat wel gaat dan heb je het probleem dat je firewall/NAT betreffende poorten blokkeerd.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu allemaal geprobeerd. Zonder succes, helaas. Ik heb alle 4 genoemde poorten gemapt (udp, tcp, 20&21). Het gekke vind ik nu dat de ftp-server op de server pc, dus waar ik de poorten gemapt heb, het ook nog gewoon doet. Klopt dat?

P.S.: Uiteraard heb ik niet op beide computers tegelijk een ftp server draaien.
Pagina: 1